שתף קטע נבחר
 

לקראת הסופרבול, גן העדן של מפרסמי הרכב

אירוע הספורט הגדול של אמריקה הפך מזמן לפלטפורמת הפרסום האהובה ביותר על תעשיית הרכב, המשקיעה מאות מיליונים בהפקת פרסומות מקוריות ומשעשעות. הנה כמה דוגמאות לאלו שיוקרנו בגמר השנה

הסופרבול השנתי, משחק אליפות הפוטבול שהפך עם השנים להרבה יותר מסתם אירוע ספורט גדול, יצר קשר איתן ומאד ריווחי עם יצרניות הרכב. שכן מאז 1973 כאשר הפך המשחק לאירוע טלוויזיוני לאומי, הפכו פרסומות-המחצית לסיפור חשוב כמעט כמו התחרות עצמה. במובן הפיננסי כמובן.

 

משחק פוטובול, והרבה יותר (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
משחק פוטובול, והרבה יותר(צילום: רויטרס)

 

וכיאה לתעשייה שמגלגלת מיליארדים ומהווה מקור לגאווה לאומית, תעשיית הרכב הייתה מאז ומעולם אחת התורמות הגדולות ביותר לענף הפרסום במשחקים. יצרניות הרכב האמריקאיות, וגם הזרות שתפסו מאז שנות ה-70 תאוצה, משקיעות מדי שנה את מיטב כספן בהפקת פרסומות מיוחדות, משעשעות ומקוריות - כאלו שיכולות להרים דגם חדש לרמת להיט, ואף להחיות מותגים.

 

ותזכורת לכך קיבלו רק לאחרונה, כאשר שתי פרסומות ארוכות ומושקעות במיוחד של קרייזלר, תחת השם "Imported From Detroit" ("מיובאת מדטרויט", עם אמינם ככוכב ראשי), ו-Halftime in America (משחק מילים על "מחצית", עם קלינט איסטווד) הפכו לסנסציה ב-2011 ו-2012 ותרמו רבות להפיכת היצרנית מפושטת רגל ליצרנית חיה ובועטת.

 

ו-2013, במשחק הצפוי בליל שני, תעשיית פרסום הרכב תככב שוב. קבלו חלק מהפרסומות הצפויות, המוכיחות בדרך כלל שאפשר לפרסם רכב, ולא לאבד הומור:

 

פולקסווגן חיפושית:

אז נכון, גופים שונים בארה"ב הזדעקו כנגד מה שהם מזהים כלעג לקהל מסוים - במקרה זה ילידי ג'מייקה - אותו מחקה כוכב התשדיר. אבל אם תרשו לנו, מדובר לטעמנו במחסור חמור בחוש הומור. קורה.

 

 

מרצדס CLA:

השטן מציע לך כל מה שתרצה, לא תיקח? המכונית הנמרצת של מרצדס מעוררת בלקוח אפשרי לעסקה מהסוג הגרוע ביותר דימיונות עמוסי פיתויים. הוא כמעט ומאבד את זה, רק כדי להתאושש למראה תג-מחיר שווה לכל נפש. ככה זה כשאתה מסוגל לרכוש מרצדס ב-100 אלף שקלים.

 

 

פיאט 500L:

הגרסה המשפחתית רב-שימושית של דגם הכמו-רטרו האיטלקי מעוררת המון עניין באירופה, וגם בארה"ב. מפרסמי המותג האיטלקי מצאו דרך חביבה לתאר הבדלי תרבויות. אם כי לא ידענו שקיימים כאלה עדיין.

 

 

פיאט 500 אבארת' קבריולט:

אחת המכוניות היותר מסקרנות של תעשיית הרכב כרגע. קטנת-מידות עם מנוע ספורטיבי צנוע-נפח וביצועים מחממי לב וריאות, מעוניינת לחדור לשוק האמריקאי חובב הסמ"קים, כוחות הסוס ומשטחי המתכת הגדולים כאשר מדובר במכונית ביצועים. וכן, יש שם סקס. 

 

 

אודי:

יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית חייבת להמשיך ולהתמודד עם המתחרות העקשות מבית מרצדס-ב.מ.וו-לקסוס על קולו של רוכש הרכב עם חשבון הבנק המרשים. והיא עושה את זה בעזרת אחד האירועים הכי אמריקאים שיש, כמעט אמריקאי כמו הסופרבול.

 

 

קיה סורנטו:

יצרנית הרכב הקוריאנית עושה חיל בכל העולם, וגם בארה"ב. ואם כבר אמריקה, מה יותר טוב מדחיפת דגם משפחתי רב-משימתי כנו הסורנטו. על הדרך יש גם הסבר מושקע על הדרך בה באים תינוקות לעולם.

 

 

 

ניסאן אלטימה:

היישר למרכז הקונצנזוס האמריקאי, קטגוריית הרכב הלוהטת מכולן (טוב, למעט SUV וטנדרים), נכנסת ניסאן אלטימה המשפחתית העדכנית. לא סרטון מרשים במיוחד מבחינת המסר, אבל כן מהמוצלחים ויזואלית. 

 

 

יונדאי סנטה-פה:

יצרנית הרכב הקוריאנית פונה היישר אל לב ליבה של הקטגוריה הכי נחשבת בעולם הרכב האמריקאית - מיניוואן של סוקר-מאם. או בתרגום פשוט, מוביל נוסעים שמסוגל לשנע ערימת ילדים - האישיים ושל השכנים - אל חוג הפוטבול של אחרי הלימודים.

 

 

יונדאי ג'נסיס:

ספינת הדגל היוקרתית והאקסטרה-חזקה של יצרנית הרכב הקוריאנית, אמורה לנגוס בכל פה בדגמי היוקרה של היצרניות הגרמניות וכמובן גם היפניות. לדברי יונדאי היא מביסה אותן בקלות. עכשיו רק נותר למכור לאמריקאים מכונית יוקרה קוריאנית.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים