שתף קטע נבחר

 

שחקו בירושלים: פקמן בגובה 3 קומות

אם לא תכננתם כלום למחר ואתם ילדי שנות השמונים, תוכלו להגיע לרחוב הלל למיצג אמנותי מיוחד בו הצופים יזיזו את היצור הצהוב על קיר בניין. היזהרו מהשדים!

מי שיגיע מחר (ב') לרחוב הלל בירושלים יוכל לחזור בזמן לשנות השמונים ולהשתתף בתחרות פקמן ייחודית. המשחק יוקרן על גבי קירו של בניין המוזיאון ליהדות איטליה ותוכנת בצורה כזו שהוא ישתלב עם צורתו של המוזיאון ויתחשב בקווי המתאר שלו ובחלונותיו. ההקרנה תתבצע באצעות ממקרן עוצמתי שיכול להקרין תמונה בגודל של כל הבניין. המקרן עצמו יוצב על מרפסת, מול הבניין, ממנה יוכלו המשתתפים לשחק.

  

הבניין (צילום: אריק פורטמן) (צילום: אריק פורטמן)
הבניין(צילום: אריק פורטמן)

 

ההקרנה, ואירועים נוספים במתחם הרחובות הלל ושמאי, תסגור את אירועי "שאון חורף" בירושלים: סדרה של ארבעה אירועי תרבות בבירה שנערכו במשך תקופה של חודש בימי שני, זאת במטרה להוציא את התושבים מבתיהם ולהכיר להם מחדש את העיר ולהפוך ת העיר אטרקטיבית יותר לצעירים. "שאון חורף" מופקת זו השנה השנייה על ידי רשות הצעירים של עיריית ירושלים.

  

 

על תכנות המשחק בגירסתו המיוחדת והקרנתו אמון יוצר ירושלמי צעיר בשם אריק פוטרמן, בוגר המחלקה למדיה בבית הספר לצילום מוסררה, שבחר במשחק האיקוני על שום היותו מייצג קלאסי של שנות השמונים. "אני רוצה לערוך הקרנות נוספות של משחקי ארקייד, אבל הבניין הספציפי הזה התאים במיוחד דווקא לפקמן", סיפר ל-ynet מחשבים.

  

האם הקרנה של משחק נחשבת כעבודת אמנות? פוטרמן מתרעם על השאלה הזו. "קשה לי עם ההגדרות הללו", הוא אומר, "הכל יכול להיות אמנות ושום דבר לא יכול להיות אמנות, זו תלוי בגישה. מבחינתי, זו יצירה אינטראקטיבית במרחב האורבני שמזמינה אנשים לקחת בה חלק. זה לא ציור של קאראווג'ו"

 

הדמיה - כך זה ייראה (צילום: אריק פורטמן) (צילום: אריק פורטמן)
הדמיה - כך זה ייראה(צילום: אריק פורטמן)

   

הנה עוד עבודת הקרנה נוספת של פוטרמן המציגה הקרנה על אבן (עבודה משותפת עם יורם אמיר):

 

 

הקרנות על קירות

עם כל הכבוד לפקמן, ויש הרבה מאוד כבוד, עולם הפרסומת משתמש כבר מספר שנים בהקרנות על בניינים ענק וקניונים כדי להרשים את לקוחות הפוטנציאלים, במיוחד בתלת ממד. אך מלבד ההבדל בשיטה ובהשקעה הכספית, בהקרנות אלו המעצבים והמתכנתים משתמשים בבניין המקורי בעיקר כקנבס, ולא מתכננים את התצוגה כך שתשלב עם קווי המתאר של הבניין - כפי שפוטרמן עשה.

 

שברולט למשל ערכו הקרנת תלת ממד עוצרת נשימה של משחק הזרוע המוכר. עוברים ושבים יכלו לנסות את מזלם ולהפעיל את הזרוע כדי לדוג מתנות.

  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים