אופנת האוסקר: מהחזה של אן עד הגוף של רנה
נעמי ווטס נראתה מדהים, ג'ניפר אניסטון הפתיעה, קריסטן סטיוארט פישלה, שרליז ת'רון חזרה לבלונד, סנדרה בולוק הלכה על תחרה. והאם אן הת'אווי הביטה במראה לפני שיצאה מהבית? המעצב(נ)ת על המתלבשות של אוסקר 2013
הערב הכי מרגש בשנה הגיע, והמעצב(נ)ת מצאה את עצמה על השטיח האדום של האוסקר במקום במכירת סוף העונה בחנות האהובה עליה. על מנת שלא להפסיד את הבגדים בהם היא חושקת לטובת מישהי אחרת שרק נדמה לה שהיא יודעת להתלבש, בחרה המעצב(נ)ת לעשות סיבוב מהיר בהוליווד ולחזור למשימה העיקרית. השאלה הגדולה של הערב, שטרם נענתה, היא לאן נעלמו כל הציצים?
המאכזבת של הערב: אן הת'אווי
אן הת'אווי בשמלה של פראדה בגוון ורוד בהיר בגזרת קולר כמו חברתה ל"עלובי החיים", אמנדה סייפרייד. הגב חשוף ועטור תכשיט עדין שהוא למעשה המשך השרשרת שלה, אבל החלק העליון של השמלה מקדימה עושה שמות בחזה, יוצרים בליטות מוזרות שנראות כאילו מאוד קר לה וגם אם כן, יש מדבקות שעוזרות לזה. שמלה לאוסקר, בעיקר עם כל כך הרבה ציפיות, צריכה להיות מושלמת ולא להיראות כמו עוגה במסיבת רווקים או כזאת שבחרו בה כמה שעות לפני האירוע, שזה אגב בדיוק מה שקרה.
הוליווד הזוהרת: ג'סיקה צ'סטיין
ג'סיקה צ'סטיין בחרה בשמלה של ארמאני פריביי, בגוון שעלול להיות בעייתי לגוון עור בהיר וג'ינג'י ולהפוך אותו לדהוי, אבל צבע החום ניוד, בגזרת הסטרפלס שמדגיש את החזה, והפאייטים שנבלעים בשמלה – ואם כבר פאייטים אז בדרך הזו – כל אלה, יחד עם השיער המסורק הצידה בתסרוקת הרגילה של צ'סטיין, גרמו לה להיראות פשוט מצוין.
הנסיכה הכסופה: אמנדה סייפריד
אמנדה סייפריד הגיעה באלכסנדר מקווין, שמלה שקופה עם המון פרטים ודוגמאות מרהיבות בגוונים כסופים וסגולים שמשתלבים מצוין במראה הכללי. גזרת הקולר מחמיאה לכתפיים העדינות. השיער מורם ומעט מרושל, האיפור דרמטי ומרהיב – בקיצור, מדהימה.
תמיד נסיכה: איימי אדמס
איימי אדמס בשמלה של אוסקר דה לה רנטה בגוון אפור-תכלת. גזרת המחוך וחצאית הנוצות המנופחת קלות (ונראית כמו סוודר אנגורה שגורם לך לרצות לישון) מוכרים עד שעמום. השיער אסוף ללחמניה נמוכה ומורם מעט – ממש כמו בהוליווד הישנה והטובה, אבל בהחלט הגיע הזמן שהנסיכה תלמד שיש עוד דברים שהיא יכולה ללבוש ולהיראות בהם נפלא.
בשמלה אדומה ומוזרה: קרי וושינגטון
קרי וושינגטון בחרה בשמלה בגווני אדום-כתום ועם מחוך מתוכשט שנראה כמו משהו שינשוף פלט אחרי ארוחה טובה. דווקא החלק האדום-כתום מרשים והיה יכול להיות מרהיב בשמלה בצבע אחיד, כולל הסרט שבאמצע, אבל על המחוך אפשר היה לוותר. השיער המעוצב עם שביל באמצע נראה רע, כאילו לא סיימו לסדר אותו. אין ספק שהיא בין המתלבשות הגרועות של הערב.
הפספוס של הערב: ריס וויתרספון
בשמלת הלואי ויטון שבחרה ריס וויתרספון היתה יכולה להיות הצלחה כבירה - בכחול ושחור שמזכירים חליפת טוקסידו ושיער שמעוצב בגלים לצד, ובהחלט עוזרים לוויתרספון להיראות מעולה אחרי הלידה. אבל, המחוך מקטין את החזה שקצת הולך לאיבוד בתוך השמלה. אין ספק שמדובר בשמלה מרשימה אבל אולי קצת יותר ריפוד בתחתית החזייה במחוך היה מרים את כל מה שצריך – חזה ובטן – ואז השמלה היתה יוצרת צללית גוף מרשימה יותר. הצללית ששילוב השחור בכחול יוצר כרגע, לא מחמיאה לגוף של וויתרספון.
הרגע התעוררה: ג'ניפר לורנס
ג'ניפר לורנס הפציעה בדיור הוט קוטור, שמלת סטרפלס בבד לבן מקומט שנראה כמו סדינים אחרי לילה סוער, שיער אסוף לאחור בלחמניה נמוכה. השמלה מתנפחת בחלק מאוד מוזר בדרך למטה - במקום מהמותניים, השינוי מתחיל מתחת לירכיים. אבל למרות הכל, על לורנס זה עובד והיא נראית יפהפייה ומלכותית. חבל רק שזה גרם לה ליפול בדרך לבמה.
כמו חתלתול מלא פרווה: אוקטביה ספנסר
אוקטביה ספנסר נשארת נאמנה למעצב האהוב עליה טאבשי, בגוון ורוד כתום בהיר עם מחשוף א-סימטרי והרבה טול רך - שמלה שנופלת ומרגישה כמו צמר גפן מתוק. ספנסר נראית מצוין ומוכיחה שלא צריך להיות רבע עוף כדי להצליח עם המראה. מה שכן, החלק התחתון היה יכול להיות צמוד יותר, אין במה להתבייש. רחב על נשים מלאות לפעמים יוצר מראה רחב עוד יותר.
המעתיקנית: שרליז ת'רון
שרליז ת'רון בשמלה לבנה של דיור קוטור שמאוד מזכירה את השמלה של אן הת'אווי בגלובוס הזהב, כמו שני חלקים עם חלק עליון בגזרת פפלום וחצאית ארוכה. המחשוף המשולש מתאים לגזרה, אבל החלק העליון כולו נראה כאילו הורכב מגבס והוצמד לגופה של ת'רון, כמו אותן דוגמאות גבס שעושים לנשים בהריון. השיער, לעומת זאת, נראה נפלא, צבוע שוב לבלונד, קצרצר ומעוצב למשעי. תסרוקת מוצלחת שלוקח חמש דקות לעשות אותה, היא התסרוקת הכי טובה שיש.
מי את חושבת שאת: קתרין זיטה ג'ונס
קתרין זיטה ג'ונס חשה את עצמה אלה בשמלת זהב שסביר להניח תהיה גם התכריכים שלה כי היא נראית כאילו חנטו אותה בשמלה. זוהיר מוראד אחראי לשמלה המשלבת זהב ושובל שיש בו הרבה בד שקוף. מומלץ היה להשקיע גם במחטב טוב יותר.
לא חייבים לשלם הון: הלן האנט
הלן האנט הלכה על פשוט עם שמלה של H&M ושיחקה אותה. אמנם הגזרה היא בערך אותה גזרה שהיא תמיד לובשת - סטרפלס, שמלה ישרה עם שובל. והאמת היא שאם זה עובד, אז למה לא? האנט מעולם לא התלבשה בצורה זוהרת מדי וחסרת אחריות, במובן של להשתולל עם הגזרה, היא מאוד מחושבת וזה בסדר.
המנצחת של הערב: נעמי ווטס
בשמלה מעניינת של ארמאני פריביי שמשלבת כתפייה בצד אחד ושרוול על כתף שנייה, נעמי ווטס נראית מצד אחד כמו לוחמת רומאית ומצד שני כמו אלה סקסית. השילוב הזה עובד מצוין, ובסופו של דבר ווטס נראית מדהים. הבד שנראה כמו קשקשי בתולת ים זז עם כל תנועה שווטס עשתה, השיער המורם שחשף איפור מועט שהתאים בדיוק לשמלה – בקיצור, מושלם.
ההפתעה של הערב: ג'ניפר אניסטון
ג'ניפר אניסטון, שהולכת בדרך כלל על שחור, היא ההפתעה הגדולה של הערב בשמלה אדומה של ולנטינו שגורמת לשטיח האדום להחוויר ולהפוך לסגלגל. במחשוף שלא ממש מחמיא לחזה, חלק תחתון מלא בד שמסתיר גוף מרשים, והפן הרגיל שאיתו היא מדביקה את השיער לפדחת - אניסטון בסך הכל נראית נחמד, אבל היתה צריכה להרים את השיער כדי להיראות קצת יותר מכובדת לערב החשוב הזה.
חווה והנחש: ניקול קידמן
ניקול קידמן נראית כמו נחש שזה עתה השיל את עורו, בגזרה פשוטה למדי, הדוקה לגוף ושובל שנשרך מעט מאחור. למרות שמוזר לראות אותה בבגדים שמזכירים אישיות חובבת סאדו-מאזו, קידמן נראית מצוין עם שמלה שגם מחטבת וגם יוצרת קימורים.
נשארת כמו שהיא: אדל
אדל הגיעה בשחור הרגיל שלה בשמלה של ג'ני פקהאם. השינוי היחיד הוא בשיער שלא הורם אלא נאסף לקוקו בלוף. השרוולים, כרגיל, עד למרפקים, בגזרה קצת פחות נפוחה ממה שאנחנו רגילים לראות עליה. אלגנטית היא המילה המושלמת לתאר את אדל בערב הזה. לא פחות ולא יותר.
תעזבו אותה בשקט: סנדרה בולוק
סנדרה בולוק בשמלה של אלי סאאב עם המון תחרה, נראית כמו טווס שעבר הורדת נפח לכל הנוצות מאחור. השיער כמו תמיד מוחלק ומהודק והחיוך שוב איננו על פניה. למעצב(נ)ת יש תחושה של דז'ה-וו כשהיא רואה את השמלה שזכתה לכמה גרסאות. בולוק נראית כמו מישהי שזה עתה החלה בצום תענית אסתר, ולכן המעצ(ב)נת תוותר לה ולא תאמר דבר רע.
מה את קשורה עכשיו: קריסטן סטיוארט
קריסטן סטיוארט הגיחה מהלימוזינה השחורה בשמלה לבנה מתחרה של רים אקרה וקביים שעזרו לה לדלג אל השטיח האדום. הפציעה המסתורית לא תגרום למעצב(נ)ת לרחם עליה ולצערה היא תאלץ לתת את הדין על השמלה שמחרבת את הגזרה הדקיקה של גופה, מרחיבה את הירכיים ומעלימה את החזה (שימו לב שזו אחת הבעיות, אם לא ה-בעיה המרכזית הערב – ההיעלמות המסתורית של הציצי ההוליוודי במחוך שעושה עבודה גרועה). בקיצור, שמלה שמתאימה יותר בתור תחפושת לפורים או מפת שולחן מסוגננת, ודאי עם כל הטול שנסחב מאחור.
איזה יופי שבאת: הלנה בונהם קרטר
הלנה בונהם קרטר זוכה גם היא לתואר הפתעת הערב בשמלה שמשלבת שחור ולבן ונראית מרשים, בעיקר לעומת השמלות שבחרה עד כה. הגזרה לא שונה מהגזרות הקודמות, אבל השילוב של השחור והלבן הופכים את הייאוש ליותר נוח, ואף מסייעים להתעלם מהתסרוקת המבולגנת. יופי לך.
מתכוננת לפסח: האלי ברי
האלי ברי החליטה שאם כבר הולכים על הוליווד הזוהרת של פעם, אז הכי פעם, פעם של מצרים העתיקה. אולי צריך לקרוא לה יוספה וכתונת הפסים הנוצצת. עם שמלה הדוקה מבית דונטלה ורסאצ'ה, צורות גיאומטריות והרבה מחשוף - אין ספק שבמקרה של ברי שום דבר לא הולך לאיבוד. המעצב(נ)ת לא מחבבת במיוחד את השמלה, לא שהיא עושה משהו רע לברי, אבל אין שם משהו מיוחד, וברי ידועה בתור מישהי שיודעת להפציץ. אולי זה עניין של חוסר עניין, לאור השמלות האחרונות שהיא בוחרת בהן, כאילו לא איכפת לה.
פסלון הזהב של הערב: רנה זלווגר
רנה זלווגר נראית כמו משהו מסרט של פעם אבל בעתיד - מה זה אומר? שהמעצב(נ)ת היתה רוצה לבלות איתה יום שלם כדי להבין איך בדיוק היא נראית כמו שהיא נראית. השמלה המוזהבת של קרולינה הררה, שנרכסת מאחור עם קשרים בגוון ארגמן, הופכת את זלווגר לאלילה עם מידות מדוייקות, כאילו השמלה נתפרה עליה, ומבליטה גוף שלא ברור איפה היא החביאה אותו. בחירה מצוינת. יאללה תחזרי.
(צילומים: AP, AFP, MCT, EPA, רויטרס)