פרארי מציגה אקזוטית חדשה, קבלו סרטון ותמונות
מכונית העל החדשה של פרארי, שנקראת בפשטות "לה-פרארי", תציע לראשונה מנוע חשמלי מסייע לביצועים משופרים, לא חלילה נסיעה חשמלית. כל הפרטים וגם סרטון רועש במיוחד
פרארי חשפה את היורשת של האנזו, שתהפוך מיד לפרארי החזקה והמהירה בהיסטוריה. מדובר במכונית אקזוטית בכל מונח - ביצועים, כוח, טכנולוגיה ומחיר. ולא פחות חשוב - רק 499 יחידות ממנה ייוצרו, כדי לשמור על הבלעדיות של אותם עשירים במיוחד שיספיקו להזמין אחת.
למכונית ניתן השם המוזר למדי "לה-פרארי" (LaFerrari, "הפרארי" באיטלקית). ביצרנית מסבירים כי הסיבה לכך היא שהמכונית מבטאת את המיטב שלה, לנו נראה שפשוט איבדו שם את היצירתיות. ובכל מקרה, הלה-פרארי תזכה לאוהדים בזכות הכוח והביצועים, ולא בזכות תעודת הזהות.
אז כמה יש? 963 כ"ס, מספיק בשביל לעבור את מקלארן P1 - המתחרה הישירה שנחשפה מטרים ספורים מהפרארי בתערוכת ז'נבה. גם כאן הכוח מגיע באמצעות שני מנועים - מנוע V12 בנזין יהיה ספק הכוח העיקרי, עם 800 כ"ס ב-9,000 סל"ד (וקו אדום ב-9,250 סל"ד) ומומנט של 71.3 קג"מ ב-6,750 סל"ד. המנוע, בנפח 6.3 ליטר, מספק אם כך 128 כ"ס לכל ליטר - ללא סיוע של מגדש.
המנוע החשמלי יסייע רק לביצועים, ולא יניע לבדו את הגלגלים (בניגוד ל-P1 שכוללת מצב חשמלי). הוא מספק 163 כ"ס ופרארי מציינת כי הוספתו תאפשר אספקת כוח גבוהה כבר מסל"ד אפסי. מה שמסביר את הביצועים: מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך פחות משלוש שניות, 200 מגיעים בתוך פחות משבע שניות ו-300 קמ"ש בתוך 15 שניות בלבד. המהירות המרבית? יותר מ-350 קמ"ש.
ללה-פרארי מצברי ליתיום שנטענים באמצעות אנרגיית הבלימה, או על-ידי הסטת עודפי כוח ממנוע הבנזין כאשר אלו אינם נדרשים (פניות למשל). למכונית תיבת מצמד כפול עם שבעה יחסי העברה, ויחידת הכוח ההיברידית שוכנת מאחורי המושבים ומניעה את הגלגלים האחוריים. מנוע חשמלי נוסף משמש לאספקת אנרגיה לשימוש אבזרי הרכב. מיקום המנועים במרכז והמצברים ברצפה, הובילו לחלוקת משקל של 59% לאחור ו-41% לפנים.
הלה-פרארי לא רק מהירה בקו ישר. ביצרנית מתגאים בכך שהיא שברה את שיא המסלול בפיוראנו, ממסלולי הבית של היצרנית, בלא פחות משלוש שניות וקבעה אותו על פחות מדקה ו-20 שניות. מדובר בשיפור לא רק מול קובעת השיא הקודם (F12 ברלינטה), אלא גם בשיפור של חמש שניות ארוכות מאוד במונחי מסלול בהשוואה למכונית העל הקודמת של פרארי, האנזו.
מרכב הלה-פרארי מיוצר בטכנולוגיית פורמולה 1, מארבעה סוגים שונים של סיבי פחם. חלקים נרחבים במכונית מרותכים למרכב לשיפור קשיחותו ובדרך זו גם שופרה היכולת הדינמית. וכך מושב הנהג לדוגמה, מותאם לנהג בעת הייצור ואינו ניתן לכיוונון. במקום ניתן להזיז את גלגל ההגה ודוושות הרכב כדי לכוון את תנוחת הישיבה. השמנתם? תצטרכו להזמין מושב חדש ולהתאים את המכונית במפעל.
פרארי לא מפרסמת עדיין את מחיר המכונית החדשה. עם זאת, ניתן לצפות לתג-מחיר שיעבור - בנוחות - אך רף המיליון יורו (חמישה מיליון שקל). לפני מסים.