שתף קטע נבחר
 

שינוי בפייסבוק: שלא נתנתק לעולם

פייסבוק עושה מספר צעדים במממשק שלה ומצד אחד הופכת את המידע שאנחנו חולקים וצורכים לנגיש ונוח יותר, ומצד שני הופכת אותנו לזומבים טובים יותר שיכולים להיות עם הראש במכשירים בכל רגע נתון. איפה זה ייגמר? זה לא

שינוי הוא דבר מפחיד. במיוחד בפייסבוק. עם כל שינוי שהרשת החברתית הגדולה בעולם עושה בממשק שלה וכופה אותו על כולם, אפשר לראות שצצות קבוצות מחאה ואף מדריכים (1, 2, 3, 4, 5 והיד עוד נטויה) שאומרים כיצד ניצן להחזיר את הגלגל לאחור.

 

רוצים להיות ראשונים עם הפיד החדש? בקשו מפייסבוק

 

אבל אין מה לעשות. פייסבוק צריכה, מצד אחד, לא להרגיז יותר מדי את מיליארד ומשהו הגולשים שחברים בה,ונשארים להיות חברים בה למרות כל הצעקות והמחאות. מצד שני, היא צריכה לרצות את המפרסמים. מצד שלישי, פייסבוק צריכה להשתלט על כמויות אדירות של תוכן שעולות בה.

 

תמונת מצב: צוקרברג במסיבת העיתונאים (צילום: AP) (צילום: AP)
תמונת מצב: צוקרברג במסיבת העיתונאים(צילום: AP)

 

סדר שיהיה!

לפי נתונים מאוגוסט האחרון (שמאז ודאי האמירו) בפייסבוק חולקים שני מיליארד וחצי פריטי תוכן מדי יום, ומעלים 300 מיליון תמונות. אנחנו מצרפים יותר ויותר אנשים לרשימת החברים שלנו, והפיד נהיה פשוט בליל ענק ורציף של מידע שמתעדכן ללא הפסקה. וצריך לעשות בו סדר.

 

השלב הראשון של פייסבוק היה גרף החיפוש, או חיפוש הגרף, תלוי איך מתרגמים - שעוזר לנו למצא אנשים, תמונות, מקומות ותחומי עניין - אבל עדיין לא פוסטים ספציפיים שאנחנו או מישהו אחר פרסם - וחבל. כל מה שאנחנו או חברינו כתבו אך לפני שבוע, קבור בתוך הבליל הזה.

 

בשלב הזה, חודש אחרי שהושק, גרף החיפוש עדיין לא זמין לכולם, וכבר פייסבוק מציגה את השלב הבא של הפיכת המידע לנגיש יותר - הפיד החדש. גם הוא יגיע לכלל הגולשים בהדרגה. בפייסבוק מסבירים שזה בשביל לא לחטוף ריקשוטים ממי שלא יהיה מרוצה, ולאפשר זמן לליטושים אחרונים. אבל זה גם ללא ספק עניין שיווקי. אם יש משהו שצריך להיות ב"רשימת המתנה" אליו, ורק הנבחרים מקבלים אותו - הוא הופך להרבה יותר אטרקטיבי. במילים אחרות פייסבוק מעדיפה גולשים שיגידו "מה, יש לך כבר את העיצוב החדש, איך הוא?", מאשר כאלה שיצעקו אל מסך המחשב שלהם "מה זה ה#@% הזה??". ופייסבוק תבין, כי "#@%" היא קללה אוניברסלית.

 

נקי ויפה

הפיד החדש, לפחות מתמונות המסך שפייסבוק פרסמה, נראה הרבה יותר נקי ומסודר ממה שהיה עד כה. הגדלה של צילומים, קטעי וידאו, תמונות מאירועים ותמונות מאתרים חיצוניים נראית אולי כמו משהו טריוויאלי, אבל זה הופך את הפיד לקריא יותר עבור הגולשים. מצידה של פייסבוק, זה אולי אפילו משאיר את הגולשים קצת יותר זמן באתר (וכך להיחשף יותר זמן לפרסומות כמובן), כי לא צריך להקליק ולהגדיל.

 

כל מה שתרצו ()
כל מה שתרצו

 

האיחוד של הממשקים בסלולר, בטאבלט ובמחשב חשוב מאוד. לגולשים הוא יהפוך את החיים ליותר קלים, כי לא צריך יהיה לחפש איפה הכפתור שמראה את ההודעות. לפייסבוק הוא טוב כי, בואו נגיד את זה בצורה ישירה, הוא יהפוך אותנו לזומבים יעילים יותר שקמים מהמחשב ודוחפים את הראש לסמארטפון.

 

גם החלוקה לפיד של תמונות, מוזיקה, חברים היא חשובה ומשמעותית. מכיוון שככל שיש יותר אפשרויות למיין את המידע כך הוא יהיה נגיש יותר. המידע הזה ימשיך ויתגבר. זה יקרה כשנוסיף יותר חברים, כשנחלוק יותר מידע עם הסמארטפונים שלנו, פייסבוק תדע לדבר עם עוד שירותים וכשהמשקפיים החכמים שלנו יצלמו פשוט הכל. ובאמת צריך להגיד את זה? זה כמו בפרק ההוא של מראה שחורה. כל פרק.

וגם מי שלא ראה יכול לראות מול עיניו: הטכנולוגיה היא האלוהות החדשה, וכבר מזמן חצינו את השלב שאנחנו משתמשים בה. היא משתמשת בנו. אתם יכולים לשאול את צוקרברג.

 

 

בראש שלו. צוקרברג מציג את הפיד החדש (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
בראש שלו. צוקרברג מציג את הפיד החדש(צילום: רויטרס)

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הכל נראה אותו דבר. הפיד החדש
מומלצים