שתף קטע נבחר
 

הזדמנות ליזמים - כנס SXSW בטקסס

כנס ה-SXSW האמריקני מתקיים 27 שנים בטקסס ומושך אליו בכל שנה כ-60 אלף איש. הוא מהווה הזדמנות ליזמים ישראליים מכיוון שנוכחים בו נציגים של חברות שמחפשות את הרכש או המוצר ואת היזמים הבאים שלהן. מעבר לכך, נוצרת הזדמנות להתחכך עם בעלי החברות בהופעות הרבות ובהקרנות הסרטים

הוא כבר בן 27, ועדיין בכל מרס כ-60 אלף איש נודדים אליו מכל ארה"ב. בכל שנה הוא מהווה מוקד עלייה לרגל לחברות הגדולות בעולם שתרות אחר הרכש הבא שלהם, בין אם מוצר, שירות או לשם איתור יזמים צעירים או צעירים ברוחם.

 

5 כללי אצבע להבנת השוק הסיני

סין צריכה מים - ישראל תסייע בטכנולוגיה

הפריצה לוויטנאם: 4 כללי אצבע לעסקים במדינה

 

בימים האחרונים לאן שלא פניתם סביר שנתקלתם ברצף האותיות המוזר הזה - SXSW. לחלק מהאנשים האותיות האלו לא אומרות דבר אבל לחלק אחר הן גורמות לפרץ של התלהבות חסרת שליטה, שיתופים ברשתות החברתיות, הערות ותגובות שנשמעות כמו הומור פנימי של מביני עניין ודבר.

 

קרש קפיצה ונקודת מפגש לחברות חדשות

כנס ה-SXSW שהסתיים השבוע, קיבל את שמו כקיצור למשפט South by Southwest בעיקר בשל מיקומו הגיאוגרפי – אוסטין טקסס. האירוע מכיל ומשלב לא מעט תכנים וכנסים (במהלך היום) עם מאות במות, אלפי מוזיקאים, מאות שעות סרטים ולא מעט מדיה ואינטראקטיב. מדובר באחד האירועים המעניינים ביותר שתחוו במידה ותחליטו לבקר בו.

 

ככזה ה-SXSW משמש קרש קפיצה ונקודת מפגש מעניינת ללא מעט חברות אשר מעוניינות בחשיפה ראשונית, מפגן כוח או פשוט לצאת בהצהרות מהפכניות ומוצרים חדשניים אך באווירה הנינוחה והפחות פורמלית שתמצאו בכנסי "מינגלינג" או משקיעים מעונבים אחרים.

 

אך ה-SXSW שנערך לאחרונה הוא לא רק 9 ימי סרטים רציפים או 5 ימי מוסיקה ללא הפסקה, אלא הוא מכיל לא מעט אירועים מרכזיים, ומלוויינים (אירועי VIP למיניהם) לרמות שונות של אנשי עסקים אשר הגיעו ליהנות מחדוות השירה והסינמה מבלי להזניח את חדוות היצירה העסקית.

 

ארוחת הבוקר של SXSW (צילום: ג'ים וויל, הנספחות המסחרית של התמ"ת ביוסטון) (צילום: ג'ים וויל, הנספחות המסחרית של התמ
ארוחת הבוקר של SXSW(צילום: ג'ים וויל, הנספחות המסחרית של התמ"ת ביוסטון)

 

כך לדוגמא, הנספחות המסחרית האמונה על אזור דרום ארה"ב פעלה באירועי SXSW האחרונים וארגנה בשיתוף עם מכון הייצוא שני אירועי VIP במטרה לאפשר לחברות הישראליות להיחשף בפני חברות מובילות ומשקיעים פוטנציאליים שהוזמנו.

 

חברות ישראליות כמו:KALUTRA, KENSHOO, Yevvo , Moolta, Magisto, Gigya, DECKDaq, Anyclip, Singr.FM, Takes, Jifiti, Conduit, קיבלו את הבמה וההזדמנות להציג את מרכולתם לחברות וקרנות בסדרי גודל עולמי, החל מ-New York Times ו-NBC Universal, דרך Yahoo ו- Amazon ועד US Bank ו-Camel Ventures ודומיהן.

 

כאשר עבור כל אחת מהמחוזרות (לעיתים קשה להבין מי המחוזר מבין המשוחחים) הוכן Elevator Pitch מדוייק ומתומצת וכשלאחריו מילה כמו Interesting כמוה כגרזן על עיסקה ומשמעותה המעשית היא: "אל תתקשר אלינו. אנחנו נתקשר אלייך".

 

מיכל נידם, הנספחת המסחרית של משרד התמ"ת ביוסטון, טקסס מספרת על הנוכחות הישראלית בכנס: "אני שמחה כי כנציגי ממשלה, הצלחנו גם באירוע מיוחד זה לתרום לתעשייה הישראלית ולהביא יחד קהל משקיעים וחברות פוטנציאליות על מנת לחשוף אותם לחברות ישראליות.

 

"ה-SXSW מאופיין בתחושה מתמדת של פספוס כיוון שאירועים כה רבים קורים במקביל, ולמרות זאת, הייתה נוכחות מרשימה של חברות זרות באירועי הנטוורקינג הישראליים".

"נוכחות מרשימה זו מחזקת פעם נוספת את העניין הרב שיוצרת החדשנות הטכנולוגית והיצירתיות העסקית שמציגות החברות הישראליות בנוף חברות ההזנק העולמי." מוסיפה נידם.

 

ה-SXSW אשר חרט על דיגלו לפני 27 שנים את המטרה - "ליצור אירוע אשר ישמש ככלי לאנשים יצירתיים וחברות שבהם הם מועסקים לפתח את העסק שלהם תוך חיבור אנשים מספקטרום רחב של שונות ושיתוף רעיונות דרך מוסיקה, סרטים או אינטרנט" – עדיין מקיים את הבטחתו זאת שנה אחר שנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: לאה נידם
מיכל נידם-וקסמן
צילום: לאה נידם
מומלצים