שטראוס: עלייה של 15% ברווח התפעולי ב-2012
הסלטים המצוננים בעולם הציגו צמיחה של 34.6% בהכנסות השנתיות והמשיכו להיות ה"סטראט אפ" של הקבוצה. פעילות הקפה הציגה צמיחה של 7.1% במכירות
קבוצת שטראוס מסכמת שנת שיא, עם צמיחה של 7.1% בנטרול השפעות מטבע להכנסות של 8.1 מיליארד שקל. הצמיחה הגיעה בעיקר מפעילות החברה בעולם, בפרט בתחומי הקפה והסלטים (סברה בארה"ב, ואובלה במקסיקו ואוסטרליה).
הסלטים המצוננים בעולם הציגו צמיחה של 34.6% בהכנסות השנתיות והמשיכו להיות ה"סטראט אפ" של הקבוצה, פעילות הקפה הציגה צמיחה של 7.1% במכירות, ופעילות שטראוס ישראל, שכוללת בעיקר את המחלבה, פעילות סלטי אחלה, עלית והחטיפים המלוחים סיכמה את 2012 עם צמיחה של 2.1% במכירות.
מכירת החומוס והסלטים האחרים בעולם לא חיזקה רק את המכירות, אלא גם שיפרה את הרווחיות הגולמית – שעמדה ב-2012 על 35% מהמכירות, לעומת 34.8% בשנת 2011.
בשורת הרווח התפעולי ההשפעה החיובית היתה שייכת לחומוס העולמי לצד הקפה – אך שם קוזזה בגלל ההשקעות הגדולות בפעילות שטראוס מים (תמי 4) בסין ובריטניה, וכן בגלל ירידה ברווח התפעולי של שטראוס ישראל. זאת, בעיקר עקב חוסר היכולת לגלגל את עליות מחירי התשומות וחומרי הגלם לצרכן, שעדיין עוקב בשבע עיניים אחרי מחירי המכירה של מוצרי החברה בסופרים.
בסך הכל סיכמה הקבוצה את 2012 עם רווח תפעולי של 601 מיליון שקל, עלייה של 15% לעומת שנת 2011. שיעור הרווח התפעולי מההכנסות צמח ב-2012 ל-7.4% לעומת 6.8% בשנת 2011.
בשורה התחתונה זינק הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ב-51.3% להיקף של 244 מיליון שקל, אך זאת בעיקר עקב מימוש קרקע בגבעתיים.