שתף קטע נבחר

 

ריאן גוסלינג: "האופנובנק הוא האליל שלי"

הסרט "מקום בתוך היער" עוסק בגבריות אמריקנית, אך ריאן גוסלינג שאב את ההשראה לדמות השודד הממונע דווקא מרוני ליבוביץ' - האופנובנק הישראלי. "אני אוהב אותו כי יש לנו חשיבה דומה", הוא אומר בראיון, ומצהיר: "לא אתפשט יותר בסרטים"

הגילוי המפתיע הבא הגיע כבר בתחילת הראיון של ריאן גוסלינג לקראת סרטו החדש "מקום בתוך היער". הכוכב שמגלם רוכב אופנוע מקצועי שפונה לפשע כדי לתמוך בבנו, התעניין לפני הכל בשלומו של האופנובנק הישראלי. "הוא היה מוצלח, לא?", הוא שואל בחיוך ומצהיר: "הוא האליל שלי. קראתי עליו הרבה".

 

"מקום בתוך היער": האופנוע מהיר, הקולנוע איטי

עדכונים חמים לפני כולם - בעמוד הפייסבוק של ynet. עשו לייק

 

ריאן גוסלינג סופר את הכסף ב"מקום בתוך היער". האופנובנק כדמות לחיקוי ()
ריאן גוסלינג סופר את הכסף ב"מקום בתוך היער". האופנובנק כדמות לחיקוי

 

ואכן, גוסלינג גילה התמצאות מרשימה בקורותיו של רוני ליבוביץ', ואף הרעיף עליו שבחים בפני כל. "אני אוהב את האופנובנק כי יש לנו חשיבה דומה", הוא מספר. "עוד לפני ששמעתי עליו, חשבתי על תיאוריה מצויינת לשוד בנקים: באים על אופנוע, שודדים עם הקסדה על הראש כדי שלא יזהו, ואז בורחים ומתחבאים בתוך משאית, כך שהשוטרים לא יזהו וימשיכו לחפש את רוכב האופנוע", הוא מסביר, "הסתובבתי עם המחשבה הזו הרבה שנים".

 

רוני ליבוביץ'. מצאו את ההבדלים (צילום: מאיר פרטוש) (צילום: מאיר פרטוש)
רוני ליבוביץ'. מצאו את ההבדלים(צילום: מאיר פרטוש)

 

זה נשמע קצת מוזר, אבל יש סיכוי שההשראה שגוסלינג קיבל מהאופנובנק הישראלי, היא זו שהביאה לו בסופו של דבר את התפקיד בסרט, שביים דרק סיאנפרנס, שיצר את "בלו ולנטיין", בו כיכב גוסלינג לצד מישל וויליאמס. "יום אחד אכלתי ארוחת ערב עם דרק, והוא שאל אותי מה הכי הייתי רוצה לעשות בחיים", נזכר החתיך ההוליוודי. "עניתי לו שאם הייתי יכול לעשות באמת את מה שבא לי, אז הייתי רוצה לשדוד בנק, אבל אני מפחד ללכת לכלא.

 

"ואז הוא אמר לי, 'היי, אני בדיוק כותב תסריט על זה'. ואז סיפרתי לו על השיטה שהמצאתי, ופיתחנו ביחד את התסריט ואיך השודים יתנהלו בו. כל הרעיונות הגיעו ממני בהשראת האופנובנק, עליו קראתי עוד לפני שהתחלתי לדמיין מהלך של שוד".

 

ריאן גוסלינג. רוצה לשדוד ולא יכול (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
ריאן גוסלינג. רוצה לשדוד ולא יכול(צילום: Gettyimages)

 

וכמו האופנובנק, גם אתה יודע לרכב על אופנוע?

 

"כן, אבל לא ברמת המרדפים והפעלולים שבסרט. בחלק מהסצינות, זה כן אני, ובשביל זה למדתי כמה חודשים רכיבה מקצועית אצל ריק מילר (הפעלולן מסרטי "האביר האפל"). בהתחלה הרעיון היה שאעשה את כל הסצינות, אבל מהר מאוד הבנתי שכמו שכדי לשחק ב-NBA צריך להתאמן בלקלוע לסל מגיל שש, אז גם פה אני לא הולך להפוך לאופנובנק תוך כמה חודשים".

 

מי גבר גבר?

"מקום בתוך היער" ("The Place Beyond the Pines") הוא סרט קצת יותר עמוק מסתם אקשן. זהו גם, או בעיקר למעשה, סרט שמתעסק בגבריות, אלימות, משפחה, אמריקה המיואשת, מערכת החינוך הכושלת, ועוד המון צדדים כואבים בתרבות האמריקאית שמגולגלים יחדיו. "שוד הבנק זה לא העיקר עבור הדמות שלי", אומר גוסלינג. "העיקר הוא התמודדות עם השאלה איך גורמים לכך שגבר אחר מגדל את הילד שלך.

 

הטריילר של "מקום בתוך היער"    ( )

הטריילר של "מקום בתוך היער"    ( )

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

"יצרנו פה דמות עם ניגודים שמנסה לענות על השאלה מה הופך גבר לגבר. מצד אחד יש לו קעקועים ואופנועים, ואז מביאים לו תינוק, והוא מבין שכל הדברים שמילאו את חייו הם לא מה שבאמת עושה את הגבר".

  

אבל עדיין הפתרון שהוא מוצא לבעיה קשור לאלימות.

 

"אני מרגיש שבהרבה סרטים עושים פטיש לאלימות, הופכים אותה לקולית. אנחנו לא רצינו לעשות את זה. כן, זה סיפור של האלימות, אבל לא חגיגה של אלימות. זה סרט על אמריקה, או כמו שאני רואה את זה סרט על שבטים אמריקאים, שהחברה שלנו היא אוסף של מסורות ואתה נולד למעשה לתוך בחירות שאנשים שעשו לפניך".

 

ריאן גוסלינג. סרט על אמריקה (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
ריאן גוסלינג. סרט על אמריקה(צילום: Gettyimages)

 

כדי להיות מחובר עד כמה שניתן לאמריקה המציאותית, הפקת הסרט עשו המירב במטרה להכניס את השחקנים לאווירה. "צילמנו את כל הסרט בסקנקטדי, ניו יורק, שזו באמת העיר בה העלילה מתרחשת", מספר גוסלינג. "רצינו מציאות. הפגישו אותנו עם שוטרים מקומיים ואפילו עם מישהו שבעבר ששדד בנק בעיר עצמה ונכנס על זה לכלא. זה היה מעניין מאוד, הוא סיפר מה הוביל אותו לזה, איך הוא הרגיש תוך כדי, על הריגוש והחזרה על המעשה שוב ושוב. גם בסצינה עצמה, כל מי ששם חוץ ממני - הקופאים, והלקוחות, אפילו השומרים - הם ברובם אנשים אמיתיים שבעברם היו נוכחים בשוד כזה".

 

החזרתם אנשים לטראומות העבר שלהם. איך זה הלך?

 

"האמת שבהתחלה זה היה כישלון, אבל לא בגלל טראומה. בניסיון הראשון שפרצתי לבנק לבצע את השוד ופתאום אני רואה שאחת הנשים מאחורי הקופה, במקום להיכנס לתפקיד ולהיבהל, פשוט מצלמת אותי בטלפון שלה. במקרים אחרים אנשים התחילו לצחוק לי באמצע. הם כל הזמן פישלו. עד שבטייק ה-15 כבר הייתי כל כך עצבני ומותש עד שנכנסתי לבנק בצרחות אמיתיות, עם אקדח שלוף וממש הבהלתי אותם על באמת. ואז זה קרה, פתאום השוד נראה אמיתי".

 

ריאן גוסלינג ואווה מנדז. כמה שיותר מציאותי ()
ריאן גוסלינג ואווה מנדז. כמה שיותר מציאותי

  

עוד נגיעה של מציאות בסרט היא שאת בת זוגו ואם בנו של גוסלינג מגלמת אווה מנדז, שהיא גם בת זוגו בחיים האמיתיים. למעשה, הוא זה שרתם אותה לסרט. "באופן כללי יש הבדל בין סרט ומציאות. זה כמו לשדוד בנק - לא עשיתי את זה באמת. התינוק שנתנו לאווה ולי בסרט היה ממש חמוד. ממש אהבתי אותו, אם היו מביאים לי אותו אז הייתי אולי מגדל אותו. כשיש תינוק בשטח, האינסטינקטים שלך נכנסים לפעולה. ללא ספק מרגישים משהו".

  

זה יתרון או חסרון לעבוד עם אנשים מוכרים?

 

"לחלוטין יתרון. יש פה אינטימיות והיסטוריה, לא רק עם אווה. גם עם דרק עבדתי בעבר, ואני מכיר שנים. זה חשוב לי בחיים, ככה אני עובד. גם המנהל האישי שלי, עורך הדין שלי, היחצ"ן, רואה החשבון - כולם אנשים שמלווים אותי במשך המון שנים".

 

כשגוסלינג מדבר על הרבה שנים הוא לא מגזים. הוא נולד בקנדה ובגיל צעיר עבר עם המשפחה להוליווד כדי לנצל את הפרצוף החמוד ולהיות ילד שחקן. כשבגר הצליח לעשות את המעבר לעולם הבוגרים וכיכב בסרטים כמו "היומן", "חצי נלסון", "המאמין" ועוד. במקביל, החל לככב ברשימות של הגברים הכי סקסיים בהוליווד, וכיום נחשב לאחד הבחורים הכי בוערים בתעשייה.

 

ריאן גוסלינג, אווה מנדז והתינוק בסרט. עושה חשק ()
ריאן גוסלינג, אווה מנדז והתינוק בסרט. עושה חשק

 

הצלחת לשרוד את המעבר מילד שחקן לעולם המבוגרים.

 

"אני דווקא חושב שזה עזר לי. זה השאיר אותי על הקרקע. אני לא יכול להסתיר פאדיחות. אפשר לעשות עלי גוגל ולראות את העבר שלי. לפעמים אני מקווה שהייתי יכול למחוק את זה, אבל בסופו של דבר אני שמח, כי אני לא לוקח את עצמי ברצינות. אני יודע שנראיתי פעם מגוחך".

 

מנסה לצאת מהריבועים

למרות שהוא רוצה להתבגר ולהפוך לשחקן רציני, בימים אלה גוסלינג הוא הילד החם של הוליווד - בעיקר בגלל הריבועים בבטן, אליהם הוא מנסה להתכחש. "זה לא אמיתי, זה פוטושופ. סתם. קצת פוטושופ והרבה עבודה במכון", הוא מתבדח ומצהיר שאין בכוונתו להוריד חולצה בסרטיו הבאים - לאכזבת המעריצות הרבות ועיתונאי מגזין פיפל ואחרים שבוחרים בו מדי שנה לרשימת הגברים הסקסיים עלי אדמות.

 

"הייתי בהרבה סרטים ולא הורדתי בהם חולצה, אבל כולם נתפסו על כמה סצנות בודדות שעשיתי, והתחיל כדור שלג. פתאום הרגשתי שאני מגביל את עצמי, אז אני לא שאעשה זאת שוב. לא אתפשט יותר בסרט. אני מאוד מקפיד להשאר מגוון ונורא נזהר מטייפקאסט. אני מודע לזה שמתחילה להיות פה בעיה, אז אני בכוונה לוקח תפקידים אחרים, כאלו שמבוססים על הדמות, ולא מוריד יותר חולצה".

 

ריאן גוסלינג מוריד חולצה עם אמה סטון ב"טיפש, מטורף, מאוהב" ()
ריאן גוסלינג מוריד חולצה עם אמה סטון ב"טיפש, מטורף, מאוהב"

  

גוסלינג מעדיף יותר את התשבוחות שהוא מקבל כשבהוליווד משווים איתו תדירות לכוכבי ענק כמו בראד פיט וג'ורג' קלוני. האחרון אף שיתף איתו פעולה ב"משחקי שלטון" כשחקן וגם כבמאי.

והיום, גם גוסלינג רוצה לעבור לצד השני של המצלמה ולמעשה מביים בימים אלה סרט שיעסוק למועדוני הסקס בניו יורק. "ג'ורג' גורם להכל להיראות קל, אז זה לא", הוא אומר, "לא ביימתי מעולם וזה תהליך ארוך ומורכב שאני עוד לפניו".

 

אז למרות שהוא מתכוון לחקור כבמאי בסצנת הסקס בעיר הגדולה, הוא מתעקש להישאר לבוש מעתה ואילך - אלא שכמו החשפניות בסרטו העתידי, מסתבר שגם הוא מוכן להסיר בגדיו בתמורה לסכום נכון. "נשאיר את זה פתוח", הוא חוזר בו מההצהרה הגורפת. "השאלה היא כמה יהיו מוכנים לשלם. תמורת הסכום הנכון יש סיכוי שלא רק יראו אותי בלי חולצה, אני גם אעשה את זה כשאני שר ורוקד".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: MCT
ריאן גוסלינג. סמל סקס
צילום: MCT
לאתר ההטבות
מומלצים