סוכני הביטוח: רמת השירות בביטוחי הבריאות בינונית
על פי סקר לשכת סוכני הביטוח, נדרש שיפור ניכר ברמת השירות בביטוחי הבריאות והסיעוד. מבין חברות הביטוח - הראל זוכה לציון גבוה, בתחתית הרשימה - כלל
מסקר שערכה לשכת סוכני הביטוח, והתפרסם היום (ב') במסגרת כנס הבריאות והסיעוד של הלשכה, עולה כי חברות הביטוח מציגות רמת שירות בינונית בביטוחי הבריאות והסיעוד.
- כך הדף בית המשפט העליון טריק של חברות הביטוח
במרבית מדדי השירות של החברות בתחום, נרשמו ירידות ב-2013 בהשוואה לנתוני 2011 ו-2012. ירידות מובהקות חלו בין השאר בזמינות, אופן הטיפול בתביעות, מהירות הטיפול וגמישות החיתום. הירידות המובהקות הן למעשה באותם מדדי שירות של החברות שרשמו את שיעורי שביעות הרצון הנמוכים גם ב-2012 ו-2011.
מבין חברות הביטוח, הראל היא המועדפת על הסוכנים בעוד כלל קיבלה את הציון הנמוך ביותר. מנורה מבטחים בלטה בסקר בשלושה מדדים: זמינות, מתן עדכונים מקצועיים והוגנות התגמול לסוכנים.
הסקר, שנערך על ידי חברת "דיאלוג" בקרב מדגם מייצג של סוכנים, בדק גם את התפלגות הסוכנים בעבודתם עם חברות הביטוח בבריאות והסיעוד. מהממצאים עולה כי הראל היא חברת הביטוח עימה עובדים הכי הרבה סוכני ביטוח בתחום, כחברה עיקרית.
33% מהסוכנים הנשאלים ציינו כי הם עובדים עם הראל (נתון זה כולל את רכישת פעילות ביטוח הבריאות של חברת אליהו). אחריה מדורגות מגדל (19% מכלל הסוכנים), כלל ביטוח (19% מכלל הסוכנים), הפניקס (15%), מנורה מבטחים (11%) ואיילון (4%). ירידה מובהקת בכמות הסוכנים שעובדים עמה כחברה עיקרית רשמה כלל ביטוח: 19% ב-2013 לעומת 23% ב-2012 וב-2011.
מנגד, איילון הכפילה ב-2013 את כמות הסוכנים העובדים ביחס ל-2012 - 4% לעומת 2% מכלל הסוכנים, בהתאמה. 82% מהסוכנים שנשאלו בסקר ציינו שהם עובדים בתחום הבריאות והסיעוד.
רפורמה בביטוחי הסיעוד
במסגרת הכנס, הציגה מנהלת מחלקת ביטוחי בריאות באגף שוק ההון ביטוח וחיסכון באוצר, שרונה פלדמן, את עקרונות הרפורמה הצפויה הן בביטוח הפרטי והן בביטוח הסיעודי הקבוצתי לחברי קופות החולים שצפויה להיכנס לתוקף ב 2015. במסגרת הרפורמה, הפוליסה תהיה אחידה בכל קופות החולים וניתן יהיה לעבור בין הקופות והמשיך להיות מבוטחים ללא צורך בהליך חיתום.
מנגד טען נשיא לשכת סוכני הביטוח, אודי כץ כי הרפורמה דווקא תפגע במבוטחים וברמת הכיסוי הביטוחי שיינתן.
כץ הוסיף כי "עם השנים, גוברת המודעות הציבורית לצורך בפתרונות בריאות וסיעוד מקיפים - וכך גם הביקוש להם. היושבים כאן היום מודעים לגודל החשיבות של אותם פתרונות ופעילותם בהתאם. המציאות, לפיה כארבעים אחוזים מהציבור בישראל מחזיק ברשותו ביטוח פרטי, היא פועל יוצא למודעות ולביקוש של הציבור מהצד האחד, וליכולתנו, אנשי המקצוע, לתת מענה הולם מהצד השני".