בטר פלייס הפסידה 3 מיליארד, נמכרה ב-43 מיליון
כשש שנים לאחר שהוקמה על-ידי שי אגסי, נמכרו היום נכסי בטר פלייס תמורת סכום זעום יחסית להשקעה בה. 15 תחנות החלפת סוללות ימשיכו לפעול לתקופה של שנתיים
כך חולפת תהילת עולם - לאחר שהפסידה יותר מ-3 מיליארד שקלים, נמכרת בטר פלייס בכמה עשרות מיליונים בלבד. בית המשפט המחוזי-מרכז אישר היום (ד') את המלצת המפרקים הזמניים של בטר פלייס, לפיה פעילות החברה ונכסיה בישראל יימכרו בתמורה לכ-18 מיליון שקלים. בנוסף, התקבלה המלצת המפרקים למכור את הקניין הרוחני של בטר פלייס, למשל פטנטים הרשומים על-שמה, בתמורה ל-25 מיליון שקלים.
את בטר פלייס תרכוש קבוצה הנקראת "סאנרייז" בראשה עומד יוסף אברמוביץ', מייסד חברת "ערבה פאוור", העוסקת בתחום האנרגיה הסולארית. על-פי המפרקים, עו"ד סיגל רוזן-רכב ושאול קוטלר, הסכומים שבהם נמכרת בטר פלייס הם "סכומי מינימום" - בעתיד, ובכפוף לכך שהחברה תתאושש ותייצר רווחים, הסכומים עשויים לגדול בכמה עשרות מיליוני שקלים. למשל, הסכום שתשלם הרוכשת עבור הקניין הרוחני עשוי להגיע בסופו של דבר לכ-100 מיליון שקלים.
חברת בטר פלייס, שהוקמה ב-2007 על-יד היזם שי אגסי והחברה לישראל, הפסידה יותר מ-3 מיליארד שקלים בחמש וחצי שנות פעילותה. מאז החלה למכור מכוניות בישראל, בשנת 2012, מכרה החברה כ-950 מכוניות בלבד. בחודשי פעילותה האחרונים ניסתה בטר פלייס ליישם תוכנית הבראה מקיפה, שכללה פיטורי מאות עובדים, אך במאי האחרון הודיעה החברה לישראל כי לא תמשיך להשקיע בחברה, ובכך למעשה הופסקה פעילותה.
"מימוש של חזון ציוני"
על-פי תנאי הרכישה, כפי שהוצגו ואושרו היום בבית המשפט המחוזי-מרכז, קבוצת סאנרייז התחייבה להמשיך בהפעלת 15 תחנות להחלפת סוללה לתקופה של שנתיים. כך יוכלו בעלי המכוניות החשמליות של בטר פלייס להמשיך ליהנות מהיתרון העיקרי שלהן - הארכת טווח הנסיעה באמצעות החלפת סוללה. הרוכשת גם התחייבה להמשיך בהעסקת כמה עשרות מעובדי בטר פלייס, וזאת לתקופה של כשנה לפחות.
קבוצת סאנרייז נתמכת על-ידי "העמותה לקידום הרכב החשמלי בישראל". אחד מחברי העמותה, שניסה לשכנע את בית המשפט לאשר את הצעת הרכישה של סאנרייז, הסביר כי "צריך להעדיף את (ההצעה) שנתמכת על-ידי בעלי הרכבים והעמותה, מהטעם (שהם) לא מונעים ממניעים כלכליים, ולא מעוניינים ברכישת הפעילות מנסיבות כלכליות. הם רואים בהמשך הפעלת התחנות ועמדות הטעינה והפעילות העסקית, דרך להקטנת נזקיהם וגם מימוש של חזון ציוני".
עורכי הדין רוזן-רכב וקוטלר, מפרקי בטר פלייס, הסבירו בבית המשפט כי ההצעה של קבוצת סאנרייז הייתה "ההצעה היחידה שהציעה לקנות את כלל הקניין כמכלול, והיא הייתה עדיפה עשרות מונים על כל הצעה אחרת". התחרות העיקרית של סאנרייז בתהליך רכישת בטר פלייס הגיעה מצד צחי מרקור, מנכ"ל חברה הפעילה בתחום החניונים.