מרצדס S63 AMG - למי שממש צריך את כל זה
585 כ"ס, ארבע שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, תג מחיר מפלצתי וכל הפאר וההדר שאפשר לדמיין על הכביש. הבעיה היחידה - סביר להניח שלא תוכלו לממן את זה
מרצדס רק השיקה את ה-S קלאס החדשה, וכבר מציעה גרסת ביצועים עם 585 כ"ס, מומנט מפלצתי וזינוק מדהים. מכונית הפאר של יצרנית היוקרה הגרמנית עושה ק"מ ראשונים בימים אלה תחת ידיהם של עיתונאים.
מעבר למה שנראה כסטנדרט חדש של אבזור נוחות ובטיחות, מציעה ה-S החדשה - תמורת המחיר המתאים כמובן - גם (כמעט) יכולת נהיגה עצמאית מלאה. הגרסה החזקה ביותר שתגיע ארצה, ה-S500 עם מנוע V8 בנפח 4.7 ליטר ו-455 כ"ס, גם תציע ביצועים מעולים. ובכל זאת, במרצדס יודעים שזה עשוי שלא להספיק.
אחרת לא היו מזדרזים להציג את ה-S63 AMG, גרסה סופר-חזקה (וכמובן אקסטרה-מאובזרת) שתשלים את המשפחה. ועם מנוע כפול מגדשים בנפח 5.5 ליטר והספק מרבי של 585 כ"ס, היא גם מבטיחה שהביצועים יהיו טובים עוד יותר. כמה טובים? מה דעתם על ארבע שניות בלבד מעמידה ל-100 קמ"ש בגרסה כפולת ההנעה, נתון שמכניס את מכונית השרד מיידית לאזורי מכוניות ספורט טהורות או אף אקזוטיות?
ה-S63 מתהדרת לא רק במנוע סופר-חזק, אלא גם בדיאטה נאה של 100 ק"ג לעומת הדגם היוצא. עדיין מדובר בכמה עשרות ק"ג פחות משני טון, אבל ירידה במשקל היא תמיד נתון מבורך שמסייע ליכולת הדינמית - וכמובן, לביצועי המנוע. אגב, הורדה של 20 מ-100 הק"ג נרשמת לזכות המעבר לשימוש בסוללת ליתיום-יון, במקום הרגילה הסטנדרטית.
גרסת הכמה-כוח-אתם-רוצים תוצע באופן סטנדרטי בשתי גרסאות בסיס גלגלים - ארוך וקצר - ושני סוגי הנעה (אחורית וכפולה). עם העיניים נשואות לשוק הסיני, בסיס הגלגלים הארוך יוצע אך ורק בגרסת הגה ימני, אלא אם הרוכש יבחר בגרסת ההנעה הכפולה, אותה יוכל לרכוש עם הגה בצד ה"נורמלי".
רשימת האבזור הסטנדרטי ארוכה כמובן במיוחד, ואפשר כמובן להוסיף עליה ציוד ייעודי כזה או אחר. אלא שכדאי חלזכור כי בכל מקרה, מדובר במכונית יקרה להחריד גם באירופה. בסביבות ה-150 אלף יורו בגרמניה, או בערך 700 אלף שקלים. לשם השוואה, ה-S500 הזולה משמעותית עולה בארץ כמיליון שקלים. אם ההימור שלכם מציב את ה-AMG אצלנו על מחיר גבוה בכמה עשרות אחוזים, אתם ממש לא טועים.