פייסבוק: ההכנסות זינקו ב-53% ברבעון השני
הרשת החברתית מכה את התחזיות: בדו"חות הרבעון השני הודיעה על הכנסות בגובה 1.81 מיליארד דולר - 53% יותר מההכנסות שלה ברבעון המקביל אשתקד. מניות החברה זינקו ב-16% במסחר המאוחר בוול סטריט בעקבות ההכרזה. ההכנסות מפרסומות בסלולר הגיעו ל-30% מסך ההכנסות
פייסבוק פירסמה הערב (ד'), אחרי סגירת המסחר בוול סטריט את הדו"ח הפיננסי שלה לרבעון השני של 2013. בדו"ח, הודיעה הרשת החברתית על הכנסות בגובה 1.81 מיליארד דולר עם 19 סנט למניה, הרבה מעל ההערכות האופטימיות של האנליסטים שעמדו על 1.62 מיליארד דולר, או 14 סנט למניה. מניות החברה זינקו ב-16% במסחר המאוחר בעקבות ההכרזה.
- ישראלי בן 29 יעבוד בפייסבוק: "חלום שהתגשם"
- פייסבוק חושפת לראשונה כמה זיהום היא יוצרת
- לפעמים זה חוקי: כשהבוס מציץ לכם בפייסבוק
זוהי צמיחה בגובה 53% לעומת הכנסות הרשת החברתית ברבעון המקביל אשתקד, אז החברה הודיעה על הכנסות בגובה 1.18 מיליארד דולר. מהנתונים האלו ניתן לראות כי קצב הצמיחה של פייסבוק דווקא מאיץ, למרות ההאטה בקצב הגידול בכמות המשתמשים - ברבעון השני ב-2012, פייסבוק דיווחה על צמיחה בגובה 32 אחוז בלבד לעומת 2011.
לא על המובייל לבדו
הזינוק השתקף במחיר המניה, שהתאושש בחודשיים האחרונים וצמח ב-15% מאז תחילת יוני. זאת בעיקר בזכות ההתחזקות של תוכניות המוניטיזציה של פייסבוק בסלולר, נקודת תורפה עבור החברה כאשר יותר ויותר משתמשים עוברים להשתמש בגרסה הסלולרית של הרשת החברתית.
האופטימיות של המשקיעים והאנליסטים היא ללא ספק משב רוח רענן עבור פייסבוק, שעוד לא הצליחה לשקם את הנזק התדמיתי והפיננסי הקשה שהיא ספגה אחרי הנפקתה הכושלת. בעוד שתוכניות המובייל השאפתניות של החברה - כגון רכישת אינסטגרם או השקת חבילת האפליקציות פייסבוק הום - עוד לא הוכיחו את
עצמן, הכנסות החברה מפרסומות סלולר עולות בהתמדה והגיעו ל-30% מכלל הכנסות החברה ברבעון הקודם.
החברה גם עובדת על תוכנית להדק את שליטתה בשוק הטלפונים הפשוטים דרך הטכנולוגיה של חברת *סנאפטו הישראלית, וכך להיכנס לשווקים חדשים עבור הרשת החברתית - כמו מדינות העולם השלישי. חשוב מכך, האופטימיות של המשקיעים נסמכת על הערכות האנליסטים שצופים שהחברה תשיק בקרוב פתרונות פרסום נוספים - כגון פרסומות וידאו.