סופי - יבואנית סובארו נמכרה ליבואנית פיאט
אחרי משא ומתן שידע לא מעט דרמות, הושלמה העסקה לרכישת יפנאוטו על ידי חברת סמל"ת, בהיקף של כ-200 מיליון שקלים. "סובארו נחשב לאחד ממותגי הרכב המובילים, ואנחנו שואפים להחזירו למקום זה", מצהיר מנכ"ל סמל"ת
סוף עידן - יבואנית סובארו נמכרה ליבואנית פיאט. אחרי תהליך ארוך של משא ומתן, במהלכו נדרשו אישורים רגולטוריים והסכמת בעלי חוב שונים, הסתיימה אתמול (ד') עסקת מכירת יפנאוטו, יבואנית סובארו, לחברת סמל"ת, יבואנית פיאט ואלפא רומיאו. היקף העסקה מסתכם בכ-200 מיליון שקלים, מהם כ-106 מיליון שקלים ששולמו לבעלי אגרות חוב של יפנאוטו.
"מטרת קבוצת סמל"ת היא להתרחב ולצמוח", אמר מנכ"ל החברה, אורי להב, לאחר השלמת העסקה. "סובארו נחשב בעבר לאחד ממותגי הרכב המובילים בישראל, ואנו שואפים להחזירו למקום זה - ואף יותר מכך". שמעון ברזילי, מפיץ סובארו בירושלים ומי שיחזיק 5% מיפנאוטו לאחר הרכישה, אמר כי ״אני שמח שהחברה יוצאת לדרך חדשה, ומשוכנע שהשותפות החדשה תוביל את סובארו להישגים".
ראוי לציין כי העסקה דרשה את אישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים, דיויד גילה. לפני כחודשיים פרסם הממונה את החלטתו לאשר את העסקה, ובה הובהר כי "במסגרת הבדיקה, נבחנו המכירות של כל היבואנים בפילוחים לפי סוגי הלקוחות, לפי סוגי המכוניות, ולפי מחירי המכוניות. בכל הבדיקות, התברר כי נתח השוק של החברה הממוזגת הינו נמוך, ואינו מעלה חששות תחרותיים, ונתחי השוק של סמל"ת בתחומים הרלוונטיים למיזוג - זניחים".
על פי נתוני איגוד יבואני הרכב, סובארו מסרה מתחילת השנה כ-1,300 מכוניות - עליה של כ-30% לעומת התקופה המקבילה ב-2012. גם בפיאט נרשמה התחזקות, עם עליה נאה בהיקף המסירות - מ-2,142 בין ינואר ויולי אשתקד ל-2,953 השנה. היקף המסירות של אלפא רומיאו נשאר ללא שינוי, עם כ-320 מכוניות בשבעה חודשים.