שתף קטע נבחר

 

כץ חנך המטרונית: "בגוש דן צריכים ללמוד"

הקו התחבורתי החדש של חיפה והקריות עושה דרכו לראשונה עם נוסעים שנהנים עדיין מכרטיס חינם. "גוש דן בפיגור מבחינה תחבורתית לעומת מטרופולין חיפה", אמר שר התחבורה, ישראל כץ

יוצאים לדרך: אחרי שנים של המתנה נחנכה היום (ו') המטרונית בחיפה, שתפעל בשלושה קווים באזור חיפה והקריות. בתקופת ההרצה תתאפשר עליית נוסעים ללא תשלום ורבים מהם כבר ניצלו את הזכות להשתמש במערך התחבורה החדש. "גוש דן נמצא בפיגור מבחינה תחבורתית לעומת מטרופולין חיפה", אמר שר התחבורה, ישראל כץ. ynet העביר את מסיבת העיתונאים והנסיעה הראשונה בשידור חי.

 

השר כץ מדבר על השינוי שתביא המטרונית    (צילום: עידו בקר)

השר כץ מדבר על השינוי שתביא המטרונית    (צילום: עידו בקר)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

"אזור גוש דן עוד לא הורגל. הפריפריה מבחינת תחבורתית היא גוש דן", התייחס השר כץ להבדלים בין האזורים. "גוש דן נמצא בפיגור עצום מבחינת חיפה והקריות. הייתה אפשרות לפני 40 שנה להקים שם מטרו. מאז שהגעתי הוצאנו לדרך את הרכבת הקלה והיא תצא, ויש שם המון עבודה והלוואי וזה היה מגיע לרמה שיש פה בתחבורה הציבורית. נשלח אותם מידי פעם לסייר כאן כדי ללמוד איך לעשות את הדברים".

 

כץ. מבטיח להפיק לקחים תוך כדי תנועה ( ) ( )
כץ. מבטיח להפיק לקחים תוך כדי תנועה

 

המטרונית מבפנים. הנוסעים הגיעו עם מצלמות (צילום: צבי רוגר) (צילום: צבי רוגר)
המטרונית מבפנים. הנוסעים הגיעו עם מצלמות(צילום: צבי רוגר)

 

נהג המטרונית. על הפסים הנכונים (צילום: אחיה ראב"ד) (צילום: אחיה ראב
נהג המטרונית. על הפסים הנכונים(צילום: אחיה ראב"ד)

 

במסיבת עיתונאים שכונסה במיוחד, לפני הנסיעה, אמר השר כץ כי מדובר בתהליך מתמשך שעוד לא הסתיים. "זה לא סוף פסוק, עכשיו זה גם עם נוסעים ויופקו לקחים ואין פה שום בושה. נקבל תגובות מאזרחים וצריך למצוא את נקודת האיזון והיא תימצא כי המערכת הזו היא מיוחדת, היא המתקדמת בישראל לצד הרכבת הקלה. זה דבר יפה וחריג במדינת ישראל, שדווקא המרחבים מחוץ לתל אביב הם המתקדמים ביותר".

 

השר כץ. מחמאות לחיפה ( ) ( )
השר כץ. מחמאות לחיפה( )

 

שר התחבורה השווה את המטרונית לפרויקטים אחרים ברחבי הארץ. "יש הפקת לקחים בהשוואה למה שהיה בירושלים, למה שקרה בתל אביב ובגוש דן שם היה פחות יכולת ארגון ויכולת הסברתית", אמר כץ. "כאן אני משוכנע שהדברים האלה יצאו בצורה הטובה ביותר. יש פה שישה אוטובוסים היברידיים זה חשוב, אנו רוצים תחבורה נקייה, חשמלית. אני מקווה שזה ילך ויגדל".

  

המסלולים של המטרונית (חברת יפה נוף) (חברת יפה נוף)
המסלולים של המטרונית(חברת יפה נוף)

  

המטרונית היא אוטובוס ארוך שבו מקום ל-104 נוסעים והוא נוסע בשלושה קווים. הראשון, הקו האדום, מספר 1, יוצא מתחנה מרכזית חדשה שהוקמה בצפון הקריות (כורדאני) דרך כביש 4 (שדרות ההסתדרות) לצ'ק פוסט, העיר התחתית בחיפה, קריית הממשלה, צומת בת גלים ומשם לתחנה המרכזית בחוף הכרמל. קו זה יפעל שבעה ימים בשבוע ו-24 ביממה, כאשר בשעות העומס תצא מטרונית אחת מדי שלוש דקות וגם בשעות האחרות תהיה תדירותן גבוהה.

 

הקו השני, הכחול, יוצא מקריית אתא דרך כביש העמקים, כביש 22 (עוקף קריות) לצומת קריית אתא ומשם לצ'ק פוסט לעיר התחתית ולבית החולים רמב"ם. מסלול הקו הזה ישתנה בהמשך כאשר תסתיים סלילת הנתיב למטרונית בכביש העמקים.

הקו השלישי, הירוק, ייצא אף הוא ממרכזית הקריות (כורדאני) וייסע בנתיב מערבי דרך קריית ים וקריית חיים. הוא יפנה ברחוב אריה שנקר לכיוון כביש ההסתדרות ומשם דרך הצ'ק פוסט לשכונת הדר בחיפה.

 

במקביל להפעלת המטרונית, חלו מהבוקר שינויים רבים בקווי האוטובוסים במטרופולין, כך שרוב

האוטובוסים העירוניים לא ייסעו בנתיבים המקבילים לאלה של המטרונית אלא "יזינו" את קווי המטרונית מהאזורים הפנימיים יותר של הקריות ושל חיפה. המתכננים ציינו כי יותר מ-90 אחוז מהנסיעות מנקודה לנקודה במטרופולין לא יחייבו החלפה של יותר מפעם אחת.

  

אתמול איים ראש עיריית קריית ים שמואל סיסו לשבש את תחילת הנסיעה, בטענה כי עבודות הנדסיות בעירו גורמות לסכנה בטיחותית חמורה לנהגים. בחברת יפה נוף, האחראית על הפרויקט, מבהירים כי רוב הליקויים אליהם מתייחס ראש העיר כבר מטופלים, והנסיעות יחלו מחר כסדרן.

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חברת יפה נוף
המטרונית. 104 מקומות
צילום: חברת יפה נוף
מומלצים