שתף קטע נבחר

 

נהג אוטובוס הורשע בהריגת 24 איש בתאונה

בית המשפט הרשיע בהריגה את אדוארד גלפונד, נהג האוטובוס שהתהפך לתהום בדרך לאילת לפני כארבע שנים וחצי. בתאונה נהרגו 24 סוכני נסיעות מרוסיה. "הוא יצא לעקיפה כשהוא מודע לסכנות"

ארבע שנים וחצי אחרי התאונה: אדוארד גלפונד, נהג האוטובוס שהתהפך לתהום בדרך לאילת ו-24 מנוסעיו נהרגו, הורשע היום (ראשון) בהריגתם על ידי בית המשפט המחוזי בבאר שבע. השופטת צילה צפת קבעה כי הנאשם היה מודע לאחריות המוטלת עליו, הכיר את הכביש היטב והיה מודע לסכנות בנהיגה שלא בהתאם לתנאי הדרך. עוד קבע בית המשפט כי הוא ניסה לבצע עקיפה שבה תנאי הדרך אינם מתירים זאת וכי אין מדובר בטעות בשיקול דעת. גלפונד הורשע גם בגרימת חבלה ופציעה חמורה.

 

הכרעת הדין במשפטו של הנהג אדוארד גלפונד    (צילום: רועי עידן)

הכרעת הדין במשפטו של הנהג אדוארד גלפונד    (צילום: רועי עידן)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

אדוארד גלפונד ועורך דינו שמעון מזרחי בבית המשפט (צילום: הרצל יוסף) (צילום: הרצל יוסף)
אדוארד גלפונד ועורך דינו שמעון מזרחי בבית המשפט(צילום: הרצל יוסף)


זירת התאונה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
זירת התאונה(צילום: AFP)

 

גלפונד הסיע סוכני תיירות מרוסיה, ובזמן שעקף אוטובוס אחר בכביש מעוקל על סף תהום פגע במעקה הבטיחות ואיבד את השליטה על האוטובוס. בתאונה, שהוגדרה אז כקשה ביותר בתולדות המדינה, גם נפצעו קשה 15 נוסעים. הנהג הואשם לפני כארבע שנים בהריגת 24 הנוסעים במסגרת כתב האישום החמור ביותר שהגישה הפרקליטות מאז ומעולם נגד נהג אוטובוס. פרקליט המדינה משה לדור היה מעורב אישית בהחלטה על הגשתו. 

 

גופות ההרוגים בזירת האסון (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
גופות ההרוגים בזירת האסון(צילום: רויטרס)

 

הפרקליטות, באמצעות עו"ד ואדים סיגל, טענה בפני בית המשפט כי גלפונד לקח סיכון בלתי סביר בהחלטתו לעקוף את האוטובוס השני. לטענת הנאשם, שיוצג על ידי עו"ד שמעון מזרחי, הוא לא עבר את מהירות ה-70 קמ"ש והתאונה נגרמה בגלל נהג האוטובוס השני שהאיץ את מהירות נסיעתו. "הנאשם, נהג מקצועי, היה מודע לגודל האחריות הרובצת עליו, לתמרורי האזהרה ולמשקל וגודל הרכבים, ולכך שנדרש מרחק רב יותר להשלמת העקיפה", קבעה השופטת בהכרעת הדין. 

 

השופטת קיבלה את חוות דעת המשטרה לפיה האיץ הנהג את מהירות נסיעתו ל-98 קמ"ש, התואמת את תגובותיהם המבוהלות של הנוסעים. אחת הנוסעות העידה כי "האוטובוס עקף במהירות מטורפת". עדי ראיה אחרים סיפרו בחקירתם כי גלפונד נסע במהירות. נהג מונית שנסע אחרי האוטובוס אמר לנוסעיו: "מה הוא עושה, המשוגע הזה? מה הוא עוקף פה? יש פה סיבוב". גם תיירים באוטובוס צעקו "מה הוא עושה?". 

 

בהכרעת הדין נקבע כי הנאשם יצא ממחסום עין נטפים לכיוון אילת כשהוא רוגז על נהג האוטובוס השני, לאחר שסבר כי עקף אותו בתור. הנאשם הודה ברצונו לעקוף וטען כי הנהג השני "משחק איתו", ושמסיבה זו ניסה לעקוף אותו מספר פעמים לאורך הדרך.

 

גלפנוד טען בתחילה כי דבר מה נפל על ראשו, אך בהמשך שינה את גרסתו וטען כי היה בור בכביש שגרם לו לאיבוד שליטה. "נטען על ידי ההגנה לכתם שמן אך טענות אלה הופרכו", נקבע בהכרעת הדין. עוד קבע בית המשפט כי הנאשם לא האט את מהירות נסיעתו כשהגיע לעקומה עד שהאוטובוס פגע במעקה הבטיחות. ההגנה טענה כי היה מחסור בתמרורים בכביש וליקוי בשיפוע, אך נקבע כי לא היתה בכך השפעה על התאונה.

 

"לכל אורך הדרך נמצאים תמרורי אזהרה המורים להישאר בהילוך נמוך ומזהירים מפני עקומה שמאלה או ימינה. מאומה לא חסם את שדה הראיה. לא ניתן לטעון כי הנאשם לא ידע על קיום העקומה", קבע בית המשפט.

 

"יהא זה תמרור אזהרה לנהגי רכב ציבורי", אמר נציג הפרקליטות עו"ד ואדים סיגל אחרי הדיון בבית המשפט. "אנו מברכים על הכרעת הדין, על כך שבית המשפט קיבל במלואו את טענות התביעה ודחה את אלה של ההגנה".

 

ארונותיהם של 24 ההרוגים בדרך לרוסיה (צילום: AP) (צילום: AP)
ארונותיהם של 24 ההרוגים בדרך לרוסיה(צילום: AP)

 

משפחות ארבעה מההרוגים ופצועה אחת הגישו נגד גלפונד לאחר שהואשם תביעות אזרחיות שבהן הוא נדרש לפצות אותן על הנזקים שנגרמו להן. התובעים טוענים כי ההרוגים היו עמודי התווך של המשפחות, הן כלכלית והן נפשית. לדבריהם, מותם גרם להם נזק נפשי קשה והם מתקשים לשוב לשגרת חייהם הרגילה.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הרצל יוסף
אדוארד גלפונד בבית המשפט, היום
צילום: הרצל יוסף
מומלצים