יו"ר ברילה: "שהומואים יאכלו פסטה אחרת"
חברת המזון המובילה הסתכסכה עם הקהילה הגאה באיטליה, כשהיו"ר הסביר ששילוב משפחה גאה בפרסומת אינו על הפרק. "פונים למשפחה הקלאסית, אם הומואים לא אוהבים את זה הם יכולים לאכול מותג אחר", אמר ועורר סערה
הקהילה הגאה באיטליה קוראת להחרים את חברת הפסטה ברילה, מהגדולות בעולם, אחרי ראיון מפוקפק שהעניק יו"ר החברה לתחנת רדיו מקומית. כך דיווחה אתמול (יום ה') רשת BBC.
עוד חדשות מהעולם:
מפגש היסטורי: קרי והאיראני, כיסא ליד כיסא
רצחו, אנסו, ירו. כלא הנשים המושמץ באמריקה
הרוצחות של היטלר: חלקן של הנשים בשואה
בראיון נשאל היו"ר גידו ברילה אם בעתיד תוצג משפחה גאה בפרסומת של החברה. הוא לא היסס לפסול את האפשרות. "יש לנו תרבות קצת שונה", השיב. "עבורנו, המושג הקדוש של המשפחה נשאר אחד מהערכים המרכזיים. זו המשפחה המסורתית".
לדבריו, "אם הומואים אוהבים את הפסטה ואת התשדירים שלנו הם יאכלו את הפסטה. אם לא, הם יכולים לאכול מותג אחר". עוד אמר: "אני לא עושה פרסומת עם משפחה גאה לא כיוון שאני לא מכבד הומואים. יש להם זכות לעשות מה שהם רוצים, מבלי להפריע לאחרים. אני לא עושה פרסומת עם משפחה גאה בגלל שאני לא חושב כמותם. אני חושב שהמשפחה שאנחנו מנסים לפנות אליה היא המשפחה הקלאסית", הסביר.
הארגון הגאה "שוויון" כינה את ההערה "פרובוקציה תוקפנית". "אנחנו מקבלים את ההצעה של בעלי ברילה שלא לאכול את הפסטה שלו", אמר אורליו מאנסוקו, נציג הארגון,
וקרא לחרם על מוצרי החברה. אלסנדרו זאן, חבר פרלמנט והומוסקסואל מוצהר, צייץ בטוויטר: "אתה לא יכול להסתבך עם צרכנים, כולל הגאים שבהם".
התגיות "ברילה" ו"להחרים את ברילה" הפכו פופולריות ביותר בקרב איטלקים המשתמשים בטוויטר. אחרי הסערה מיהר ברילה להתנצל. "ניסיתי לומר בפשטות שלנשים תפקיד מרכזי במשפחה. ברילה מציגה נשים בפרסומות בגלל שזה נוגע לכולם, והן תמיד מזוהות עם המותג שלנו", הסביר.