פורשה פנאמרה טורבו - מיליון וחצי שקל לא יספיקו
מכונית ה-GT הסופר-מהירה מגיעה לארץ לאחר מתיחת פנים קלה, עם יותר כוח ואבזור, פאר והדר - ותגי מחיר שמתחילים אמנם ב-800 אלף "בלבד", אבל חוצים את המיליון וחצי שקלים בקלות
פורשה פנאמרה, אחת המכוניות היקרות בישראל, עברה מתיחת פנים - מחיר התחלתי יעמוד על 800 אלף שקלים, מחיר הגרסה היקרה ביותר (בינתיים) יהיה 1.5 מיליון שקלים, ועוד 39 אלף שקל. העדכון קל אמנם, אך בנוסף יוצעו מעתה - גם בארץ - גרסאות היברידית-נטענת ו"אקזקיוטיב" מוארכת, המספקת יותר מקום עבור נוסעים מאחור עם בסיס גלגלים ארוך ב-15 ס"מ.
מבחינת מראה זכתה הפנאמרה לשינוי קל בפגושים ויחידות התאורה מלפנים ומאחור, כמו-גם לחרטום עצמו. גרסאות ה-4S וה-S ויתרו על ה-V8 הגדול בנפח 4.8 ליטר, לטובת V6 בנפח 3.0 ליטר עם צמד מגדשים. ההספק המרבי יעמוד על 420 כ"ס (תוספת של 20 כ"ס למנוע הגדול) והמומנט המרבי על 52 קג"מ - תוספת של 2 קג"מ למנוע הקודם וחסכון מתבקש של 18% בתצרוכת הדלק. הטורבו ישמור על מבנה ה-V8 והנפח הקיים.
הפנאמרה הנטענת תצויד ביחידת V6 בנפח 3.0 ליטר (380 כ"ס) עם מנוע חשמלי המייצר 95 כ"ס, ויחד 416 כ"ס. המהירות המרבית החשמלית עומדת על 135 קמ"ש, וטווח הנסיעה החשמלי יהיה לדברי היצרנית "בין 16 ל-32 ק"מ". בנוסף יש לזכור כי תוצע גם "גרסת כניסה" עם מנוע V6 בנפח 3.6 ליטר והספק מרבי של 310 כ"ס. זו גם תהיה הגרסה הזולה מכולן, אם כי אל תבנו על מחיר שווה לכל נפש. גרסת הדיזל (300 כ"ס) אינה מתוכננת בשלב זה.
מתעניינים במחירים המדויקים? ה-3.6 V6 תימכר בארץ תמורת 800 אלף שקלים, ותציע זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 6.3 שניות, ומהירות מרבית עוקרת רישיון של 259 קמ"ש מוצהרים. ה-S טורבו תשווק תמורת מיליון שקלים עגולים, או 50 אלף יותר במקרה של גרסת ההנעה הכפולה. הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש - 5.1 או 4.8 שניות בהתאמה, והמהירות המרבית כמעט זהה (287 או 286 קמ"ש).
ה-GTS עם 4.8 ליטר ושמונה צילינדרים, תעלה 1.2 מיליון שקלים ותציע זינוק ל-100 תוך 4.4 שניות ומהירות מרבית של 288 קמ"ש. ה-S4 אקזקיוטיב תזניק את המנכ"ל המאד-בכיר תוך 5 שניות ל-100 קמ"ש ולמהירות מרבית של כמעט-290, תמורת מחיר דומה. והיקרה מכולן תהיה הטורבו - 4.1 שניות, 305 קמ"ש ותג מחיר שמתחיל ב-1.54 מיליון שקלים.