ב.מ.וו סדרה 4 קבריו - אצלנו בינואר 2014
גרסת הקבריולט לסדרה 4 החדשה של ב.מ.וו נחשפת לראשונה. 20 שניות, זה הזמן שיידרש כדי לחשוף גם את הנוסעים בה. אצלנו החל מינואר הקרוב
רוצים לדעת כמעט כל מה שצריך על הגרסה בעלת הגג הנפתח של ב.מ.וו, אשר תיחשף בתערוכת לוס אנג'לס שתערך בחודש הבא? בבקשה. היא כמו סדרה 4 הרגילה, שהיא למעשה "סדרה 3 קופה" החדשה. יש לה מסגרת התהפכות שמתרוממת תוך 200 מילי-שניה. יש לה צעיפי אוויר - בדומה למרצדס פתוחות - השומרות על טמפרטורה סבירה באזורים הרגישים של הנוסעים גם בחורף אירופי.
הגג הקשיח שמורכב משלושה חלקים נפתח בעזרת מתג תוך 20 שניות, כל עוד המכונית במהירות ריצת-אדם. כאשר הגג מורם, תא המטען מסוגל להכיל 370 ליטר של מטען, כאשר הוא פתוח - ומנצל חלק מהנפח הפנוי בתא - יש מקום ל-22 ליטר, פחות או יותר כמו במכונית מיני זעירה. עבור ארבעת נוסעי המכונית זה אמור להספיק, אם כי אפשר להניח בוודאות כי מספר הפעמים בהן ימצא נוסע כלשהו מאחור, יהיה זניח.
כמו הקופה ה"רגילה", גם סדרה 4 קבריו המחליפה את ה-3 קופה הפתוחה, מציעה ממדים גדולים מהדגם הישן. היא ארוכה ב-26 מ"מ, נשענת על בסיס גלגלים ארוך ב-50 מ"מ, ומפסק הסרנים בה גדל מלפנים ומאחור ב-45 מ"מ ו-81 מ"מ בהתאמה. אגב, היא גבוהה - עם גג סגור - ב-10 מ"מ בלבד מהקופה הרגילה.
במועד ההשקה תציג ב.מ.וו את ה-4 קבריו עם שלושה מנועים שונים. החזק שבהן יהיה השישה צילינדרים בשורה המוגדש שממוקם בחרטום ה-435, עם 306 כ"ס ו-40 קג"מ, המספיקים למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש, וזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.5 שניות בעזרת תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, או עשירית שניה יותר בגרסה הידנית.
הבנזין השני יהיה הארבעה צילינדרים המוגדש ב-428. 245 כ"ס ו-35 קג"מ, 6.4 שניות עם שתי תיבות ההילוכים האפשריות. הדיזל המוגדש ב-420 יאפשר זינוק ל-100 תוך 8.2 שניות ומהירות מרבית של 235 קמ"ש. כל המנועים ותיבות ההילוכים המשולבות בהם, יציעו מערכת עצור-סע להפחתת תצרוכת דלק.
אלינו תגיע גרסת הגג הנפתח בסביבות חודש ינואר הקרוב (2014), אך תגי המחיר במתוכננים עדיין לא נקבעו.