שתף קטע נבחר
 

יונדאי i10 חדשה - סוף סוף מתחרה ראויה

יונדאי ממשיכה את מאמציה לשדרוג תדמיתי, ועושה זאת הפעם בעזרת המכונית הקטנה ביותר שלה אצלנו - i10. הקוריאנים מעולם לא היו כל כך אירופאים

אי אפשר להתווכח עם הקביעה הבאה - יונדאי הייתה יכולה להצליח אצלנו יותר עם ה-i10 הנוכחית. בקונצרן הקוריאני וביבואנית המקומית לא יהיו מוכנים להודות בכך בפומבי, אבל זה בפירוש כך. ראשית, מכיוון שדווקא בקטגוריה בו המחיר הוא המלך הכמעט-בלעדי, התקשתה הקטנה של יונדאי להתחרות עם זולות ממנה. אם תוסיפו לכך את העובדה שהמתחרות היו לעיתים גם טובות-מאובזרות-נאות ממנה, ותקבלו מוצר שמתקשה לשמור על מומנטום. אגב, ישראל לא הייתה כאן לבד. באירופה איבדה יונדאי נתח שוק משמעותי בשנים האחרונות.

 

 

 

מה עושים? ובכן, די פשוט. משגרים i10 חדשה לחלוטין לאוויר העולם, ומזמינים אותנו לנהוג בה.

 

קטנה בניחוח אירופאי

יונדאי עשתה הכל כדי שה-i10 החדשה תהיה אירופאית ככל הניתן. המכונית הקטנה (כבר פחות) עוצבה במרכז הפיתוח של יונדאי בגרמניה על-ידי צוות מעצבים אירופאי. בהמשך תיוצר בטורקיה בעוד שהייצור שהמפעל ההודי ממנו הגיעה אלינו עד היום, יוקדש למדינות עם הגה ימני.

 

המטרה ברורה: לשוות למכונית מראה אשר יקלע טוב יותר לטעמו של לקוח אירופאי-מערבי. והמרכב החדש אכן מאמץ את שפת העיצוב הנוכחית של יונדאי אליה נחשפנו כבר ב-i30, שעוצבה אגב באותו סטודיו. כולל שבכת החזית המשפחתית, כולל קו המתניים מודגש ויחידות תאורה משוכות לאחור. הפרופורציות השתנו עם ממדי אורך ורוחב נדיבים מבעבר (עוד 8 ס"מ באורך, עוד 6.5 ס"מ ברוחב), הנמכה של 4 ס"מ וסרחי עודף קצרים על בסיס גלגלים ארוך ב-5 מ"מ (בלבד).

 

 

התוצאה נאה משמעותית ואטרקטיבית הרבה יותר מה-i10 היוצאת, ומצליחה בעיקר להתנער מתדמית ה"אני זולה, אל תצפו ממני למשהו אחר".

 

גם חלל הפנים עבר טיפול מתבקש. זה מתחיל מהחלטה המאד רצויה לכסות את משטחי המתכת החשופים ולחסל את הברגים הגלויים לעין ואת הריתוכים, וממשיך ב"ריהוט פנים" שעבר שינוי מהותי עם מבחר חדש של חומרי ריפוד, וקונסולה קדמית עם מבחר של ארבעה גוונים שונים התואמים את צבע המרכב.

 

ומה לגבי האבזור? כאן יונדאי עשתה צעד נועז, וציידה את ה-i10 בחבילה אותה אנחנו רגילים למצוא בקטגוריות מחיר אחרות. למשל מפתח חכם, בקרת שיוט, ארבע חלונות חשמל, מושבים קדמיים וגלגל הגה מחוממים, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, דיבורית בלוטות' מקורית, פנסי Led ואפילו בקרת אקלים. תא המטען גדל אגב לנפח של 252 ליטר.

 

היצע המנועים עומד על ליטר בודד עם שלושה צילינדרים ו-66 כ"ס, או יחידת 1.25 ליטר עם ארבעה צילינדרים ו-87 כ"ס. תיבת חמישה הילוכים ידנית או ארבעה אוטומטית, עומדות לרשות הנהג. 14.9 שניות נדרשות לליטר הקטן כדי להגיע ל-100 קמ"ש, 12.3 ליחידה הגדולה יותר. 

 

על כבישים

יונדאי כנראה מאמינה ביכולת הדינמית של ה-i10, אחרת לא הייתה בוחרת בכבישים המפותלים של סרדיניה לצורך השקתה.והקטנה הקוריאנית לא פישלה, ומה שחסרה במונחים של כוח והתנהגות כביש, החליפה בנוחות והנאה מנהיגה.

 

 

היא גם שקטה יותר, נוחה יותר ואוחזת יותר. גם בכבישים משובשים, מפותלים ובשילובים משונים של השניים, תודות לעבודת מתלים משופרת. רעש המנוע נוכח אמנם בסל"ד גבוה, אבל היגוי, בלימה, ותגובות שלדה עומדים בהבטחה לשווק מוצר מערבי מתקדם.

 

ומה מאחור? לנוסע בוגר אין סיבות להתלונן, בעיקר אם הוא שכן רק לנוסע אחד נוסף. מפתן הדלת גדול דיו, והמרווח לרגליים-כתפיים-ראש לא גרם סבל. נוחות הנסיעה מאחור עדיין טובה למדי, עם כמות רעש סבירה וריסון טוב של המתלה האחורי, ראות טובה החוצה, ומושב שמצליח להתעלות מעל להגדרה "ספסל".

 

צריכת הדלק עמדה על כ-15.5 ק"מ לליטר עם מנוע הליטר, ו-13.3 ק"מ לליטר במנוע ה-1.25 ליטר, ובנהיגה נמרצת למדי בדרכים הרריות.

 

שובר שורה

יונדאי הבינה שהיא צריכה להעביר את המיני שלה מקצה שיפורים נרחב, ועשתה זאת באופן מעורר הערכה. התוצאה לא רק נאה ומושכת בהרבה מבפנים ומבחוץ, אלא גם טובה יותר מבחינה גודל, בסעיף האבזור והנוחות. וגם אם במישור הדינמי אין בשורה של ממש, מדובר בסעיף הפחות-חשוב בהקשר ליעודה של המיני - תנועה עירונית ופרברית.

 

 

ה-i10 תגיע אלינו ברבעון הראשון של 2014, ולפי מקורות ביבואנית, תעשה זאת במקביל לאסטרטגיית שיווק אגרסיבית מבעבר. עם המחיר המתאים, זה יכול להצליח הפעם לכלמוביל.

 

הכותב היה אורח חברת יונדאי


פורסם לראשונה 21/10/2013 22:15

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יונדאי i10 - טובה משמעותית מקודמתה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים