מי ישכור אותה: בלוקבסטר נסגרת בארה"ב
הרשת להשכרת סרטי וידאו לא עמדה בתחרות מול חברות וידאו בסטרימינג כמו "נטפליקס" ותסגור את 300 הסניפים שלה שעדיין פועלים בארה"ב
עוד חדשות בעולם :
סערה ביפן: פשוט-עם הגיש לקיסר מכתב
מגייסים מורדים לסוריה: "בואו למות עם חיוך"
בדרך להליכת חלל: הלפיד האולימפי שוגר
"פקיסטן בנתה נשק גרעיני עבור סעודיה"
חברת "דיש" מקולורדו מסרה אתמול (יום ד') כי עד תחילת ינואר תסגור "בלוקבסטר" את חנויות העודפים שלה ותפסיק את שירות השכרת סרטי ה-DVD דרך הדואר עד אמצע דצמבר. בכל חנות של "בלוקבסטר" עובדים בין שמונה לעשרה עובדים והמשמעות היא שסגירת סניפי רשת הווידאו תוביל לפיטוריהם של כ-2,800 בני אדם. למרות סגירת חנויות הרשת, חברת "דיש" הודיעה כי תשמור על זכויות המותג "בלוקבסטר" ותשתמש בו כדי למכור שירותים אחרים.
סגירת סניפי "בלוקבסטר" בארה"ב היא שיאו של מהלך שהחל לפני עשור עם עליית השירות להשכרת סרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה דרך האינטרנט של חברת "נטפליקס", והמשיך ב"וידאו על פי דרישה" (VOD), שירות שמאפשר לגולשים לצפות בתכנים באופן אישי. "זו איננה החלטה קלה, אבל הביקוש של הצרכנים פונה בבירור לצריכה דיגיטלית של וידאו בידורי", אמר מנכ"ל חברת "דיש" ג'וזף קלייטון.
רשת "בלוקבסטר" סבלה בשנה שעברה מהפסד תפעולי של 35 מיליון דולר על הכנסות של 1.1 מיליארד דולר וברבע הראשון של השנה הציגה הפסד תפעולי של 4 מיליון דולר.
לעומת זאת, ב"נטפליקס" זוכים לעדנה עם 31 מיליון מנויים לשירות השכרת וידאו דרך האינטרנט ועוד 7.1 מיליון מנויים לשירות השכרת וידאו בדואר. ההצלחה של חברת "נטפליקס" אחראית לכך ששווי השוק של החברה עומד על 20 מיליארד דולר.
גם בישראל נסגרו סניפי רשת "בלוקבסטר", שבשיאה מנתה 40 סניפים (האחרון שבהם בדצמבר 2011) ומאות עובדים פוטרו.