מרצדס S65 - אם פרארי הייתה עושה לימוזינה
היצירה החדשה של מרצדס-AMG תשאיר מכוניות ספורט מאחור ברמזורים ותאיץ למהירות של יותר מ-300 קמ"ש - כל זאת מבלי לוותר על הנוחות והיוקרה שמצופה ממכונית עם סמל הכוכב
לעשירי תבל יש צעצוע חדש: מרצדס S-קלאס ששופרה על-ידי סדנת AMG הרשמית, ומאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.3 שניות. כן, מספיק מהר בכדי להשפיל את מרבית מכוניות הספורט הייעודיות.
להישג המרשים אחראי מנוע V12 בנפח 6.0 ליטר, עם צמד מגדשי טורבו. יחידת הכוח מפיקה 630 כ"ס כבר ב-4,800 סל"ד, ומומנט של 101.9 קג"מ ב-2,300 סל"ד. וכן, זה כמעט 60 כ"ס ו-35 קג"מ יותר מה-SLS AMG הספורטיבית. את הכוח המנוע מעביר לגלגלים האחוריים בסיוע תיבת שבעה הילוכים אוטומטית, הפעם הראשונה בה S65 מציעה יותר מחמישה יחסי העברה מאז הוצגה לראשונה בשנת 2003.
ייצור מנועי AMG בפס הייצור הייחודי - פועל אחד מייצר מנוע שלם בעבודת יד
מרצדס מציינת כי תוספת שני ההילוכים איפשרה לחלק טוב יותר את כוח המנוע והובילה לשיפור של 20% בתצרוכת הדלק. וכך במקום 7.0 ק"מ לליטר בממוצע, ה-S65 החדשה מתגאה בנתון של 8.4 ק"מ לליטר ופליטת פחמן דו-חמצני של 279 גרם לק"מ. מהירותה המרבית נותרה מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש, אך מי שיסיר את ההגבלה צפוי לחצות בקלות את קו ה-300 קמ"ש - אם ימצא מסלול מירוצים (או אוטובאן) ארוך מספיק.
עוד בחידושים שמציעה ה-S65: מצבר ליתיום-יון ששימש עד היום בעיקר מכוניות חשמליות. המצבר, שמציע קיבולת אנרגטית גבוהה יותר ממצבר ניקל-מטל (כמו במכוניות של רובנו), מתאפיין במשקל נמוך בהרבה - 20 ק"ג פחות במקרה של ה-S65.
החזקה שבדגמי מרצדס-AMG תציע גם מתלי אוויר מתכווננים, שחיישניהם מחוברים למצלמה הסורקת את הכביש. כשהמצלמה מזהה שיבוש או גל בכביש, היא שולחת מסר למתלים ואלו נערכים בהתאם. זאת לדברי מרצדס במטרה להציע נסיעה חלקה במיוחד ולשמור על היציבות. בתוספת תשלום, תוכלו לקבל גם בלמים קרמיים עצומי מידות (420 מ"מ מלפנים) ובקרת שיוט מתוחכמת שיודעת גם לבלום במקרה חירום ולשמור מרחק מהרכב שמלפנים בזמן שיוט.
בדומה לדגמי AMG אחרים, מנוע ה-S65 ייבנה בשיטה אותה מרצדס מכנה "איש אחד, מנוע אחד". במסגרתה פועל ייצור אחד מרכיב מנוע שלם בעצמו בעבודת יד, והרכב נמסר ללקוח עם חתימתו.
ומה המחיר? מרצדס תשווק את ה-S65 AMG החל במרץ 2014, לאחר הופעת הבכורה של הדגם במקביל בתערוכת לוס אנג'לס ותערוכת טוקיו (20 בנובמבר). עבור התענוג, תידרשו לשלם החל מ-232,050 יורו בגרמניה - כ-1.1 מיליון שקל, לפני התרומה למשרד האוצר הישראלי.