יגואר F-טייפ קופה - החתול סגר את הגג
זהירות, התמונות הבאות עשויות להסיח את דעתכם באמצע העבודה: קבלו את החתול החדש והיפהפה במיוחד של יגואר
יגואר חשפה את ה-F-טייפ קופה, גרסת הגג הסגור של ה-F-טייפ רודסטר שהושקה בישראל השנה. ולמרות שמדובר בסך הכל בעוד גרסת מרכב, קשה להישאר אדישים נוכח העיצוב המרשים, שממשיך באופן מוצלח את זה של דגם התצוגה C-X16 מלפני שנתיים.
ה-F-טייפ קופה החדשה בפעולה. מומלץ להפעיל רמקולים:
הקופה תוצע עם אותם מנועים כמו הרודסטר, וכמוה מציעה גם שני מושבים בלבד. יחידות הכוח יהיו בנפח 3.0 או 5.0 ליטר: המנוע הבסיסי יציע שישה צילינדרים ו-24 שסתומים, הספק מרבי של 340 כ"ס ומיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.1 שניות. גרסת ה-S מוסיפה 40 כ"ס (380 סך הכל), ומאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות. מהירותה המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-275 קמ"ש (לעומת 260 בדגם הבסיסי).
לחצו על התמונה למעבר לגלריה המלאה
ובפסגת ההיצע תמצאו את ה-R, עם V8 בעל 32 שסתומים שמפיק 550 כ"ס ו-69.2 קג"מ. הוא מאיץ את החתול הספורטיבי מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.2 שניות, ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 300 קמ"ש.
לחצו על התמונה למעבר לגלריה המלאה
הקופה דומה מאוד בגודלה לרודסטר, עם אורך של 447 ס"מ, רוחב של 192 ס"מ, גובה של 131 ס"מ ובסיס גלגלים של 262 ס"מ. משקלה העצמי עומד על בין 1,577 ל-1,650 ק"ג לא צנועים, ונפח תא המטען עומד על 315 ליטר. למקרה שמישהו שוקל לקנות F-טייפ כאמצעי להובלת הקניות מהסופר - או כפי שיגואר מתארת זאת - מספיק בשביל להכניס שני סטים של מקלות גולף.
לחצו על התמונה למעבר לגלריה המלאה
בישראל - בשנה הבאה
שיווק ה-F-טייפ קופה צפוי להתחיל, גם אצלנו, בשנה הבאה. בשלב זה עדיין לא ידוע מה יהיה מחירה, אך הוא צפוי להיות דומה לזה של הרודסטר - כלומר בסביבות 800 אלף שקל לדגם הבסיס ויותר ממיליון שקל ל-R החזקה ביותר.
לחצו על התמונה למעבר לגלריה המלאה