סובארו חשפה אימפרזה WRX חדשה
גרסת הביצועים האיקונית של האימפרזה חוזרת בדור חדש ומשופר - הפעם עם מנוע 2.0 ליטר שמפיק 268 כ"ס. בישראל בשנה הבאה
סובארו חשפה את ה-WRX החדשה, גרסת הביצועים של האימפרזה המשווקת כבר בישראל. ה-WRX, שירשה את ה-GT, היא נצר לשושלת ארוכה של רפליקות ראלי כפולות הנעה, אותן מציעים היפנים מאז 1992. וכך למרות שסובארו כבר לא מתחרה בראלי, עבור חובבי הרכב הצגת WRX מלווה תמיד בהתרגשות מסוימת.
ה-WRX החדשה חוזרת במידה מסוימת לנוסחה המקורית. וכך מנוע ה-2.5 ליטר שהוצע בחלק מהגרסאות, מפנה מקום ליחידת 2.0 ליטר חדשה - ממש כמו בדגמים המקוריים. הפעם יחידת הבוקסר ארבעה צילינדרים מציעה הזרקת בנזין ישירה, וגם מגדש טורבו כמובן.
המנוע החדש מפיק 268 כ"ס ב-5,600 סל"ד ו-35.8 קג"מ ב-2,000 סל"ד - נתונים צנועים ביחס לדור היוצא (300 כ"ס ו-41.5 קג"מ). גרסת STi שתצטרף למבחר בהמשך תסגור כפי הנראה את הפער.
סובארו לא מפרסמת עדיין נתוני ביצועים או תצרוכת דלק. המנוע החדש ישודך לתיבת שישה הילוכים ידנית, או לראשונה לתיבה אוטומטית רציפה. זו תציע מצב ידני עם שמונה יחסי העברה מתוכנתים.
הדגם החדש הוצג רק בגרסת סדאן, עם אורך כולל של 459.5 ס"מ, רוחב של 179.5 ס"מ, גובה של 147.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 2.5 ס"מ. מדובר בתוספת של 1.5 ס"מ לאורך הכללי ו-2.5 לבסיס הגלגלים לעומת הדור היוצא, וסובארו מבטיחה משקל עצמי נמוך יותר (אך לא מפרסמת נתון רשמי).
עוד נמסר כי ה-WRX החדשה תוצע עם היגוי חשמלי חדש, ומערכת בקרת יציבות שתדמה דיפרנציאל מוגבל החלקה ותסייע להעברת הכוח לגלגלים. כן בוצעו שדרוגים לכיול המתלים ולקשיחות המבנית, לטובת נוחות ויכולת דינמית משופרות.
ומתי אצלנו? הדגם החדש צפוי לנחות בישראל במהלך שנה הבאה, לאחר שיוצג המפרט האירופי - שלהערכתנו יהיה כמעט זהה לזה שנחשף השבוע בלוס אנג'לס עבור ארה"ב. מחברת יפנאוטו, יבואנית המותג, נמסר ל-ynet כי להערכתם זה יקרה לקראת סוף 2014.