לראשונה: סין שיגרה גשושית חלל לירח
הגשושית, בעלת שישה גלגלים, נקראת "ג'ייד ראביט" ("יוטו" בסינית) על שם אגדה עתיקה על ארנב שהיה חיית המחמד של אלת הירח. בעבר שיגרה בייג'ינג פעמיים חלליות, שאינן גשושיות, לירח אך אלו התרסקו על אדמתו
סין שיגרה לראשונה גשושית חלל לירח. הטיל שעל גביו שוגרה הגשושית יצא למסעו ממרכז השיגור בשיצאנג שבדרום המדינה. הגשושית, בעלת שישה גלגלים, נקראת "יוטו" (או ג'ייד ראביט), ועתידה לנחות על הירח באמצע החודש. לפי מתכנני הגשושית, רכב החלל ששוקל 120 קילוגרמים, יכול לטפס בעליות של 30 מעלות ולנוע עד 200 מטרים בשעה. ynet העביר בשידור חי את השיגור.
אם השיגור יהיה מוצלח מדובר באבן דרך בתוכנית החלל הסינית שמתכננת לייצר תחנת חלל קבועה עד 2020 ובסופו של דבר לשלוח אסטרונאוט לירח. "חוץ מלשלוח אסטרונאוטים לחלל, מדובר במשימה המורכבת ביותר שנעשתה על ידי סין", סיפר מוריס גו'נס, מומחה לחלל מאוסטרליה. "משימה זו תהפוך את סין למדינה השלישית שמשגרת חללית לירח".
סין ניסתה בעבר פעמיים לשגר חלליות, שאינן גשושיות, אך שתיהן התרסקו על אדמת הירח בסיומה של המשימה. שם החללית "יוטו" או ג'ייד ראביט הוחלט על ידי סקר אינטרנטי שבו השתתפו יותר משלושה מיליון בני אדם. השם
מגיע מאגדה סינית עתיקה על ארנב לבן שחי על הירח כחיית המחמד של צ'אנג-או, אלת הירח שבלעה גלולה שתאפשר לה חיי נצח.
מתכנני הגשושית, מכון מחקר מערכות החלל של שנגחאי, מסר כי הושגו כמה פריצות דרך בפיתוח הרכב. לפי המכון, לרכב החלל יש מערכת ניווט אוטונומית וגלגלי הגשושית מסוגלים לעמוד יציב על האדמה המאובקת של הירח.
תוכנית החלל של הסינים התקדמה מאוד בעשור האחרון. באוקטובר ציינה בייג'ינג עשור למשימת החלל המאוישת הראשונה שלה. מאז, שלחה סין לחלל 10 אסטרונאוטים, בהם 8 גברים ושתי נשים, בשתי חלליות נפרדות.