שתף קטע נבחר
 
צילום: רועי צוקרמן

סיטרואן DS5 במבחן דרכים - יוקרה יקרה

אחרי שהבינה שתחרות ישירה עם הגרמניות אינה פשוטה, חזרה סיטרואן למקורות והלכה על עיצוב ייחודי ועוצר נשימה. השאלה הגדולה - האם תג המחיר הגבוה מוצדק

  • שנת השקה: 2011
  • קטגוריה: קומפקטיות-יוקרתיות
  • מתחרות: אודי A3 ספורטבק, ב.מ.וו סדרה 1, לנצ'יה דלתא, מרצדס A קלאס
  • מחיר התחלתי: 208.5 אלף שקל
  • מחיר לרכב המבחן: 260 אלף שקל
  • גלריית התמונות המלאה של סיטרואן DS5

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

במבט ראשון, תא הנוסעים של ה-DS5 מדהים. עושר האבזור, העיצוב יוצא הדופן והשימוש בחומרים לא מקובלים, מסחרר את המבקר. אלא שירידה לפרטים מקלקלת לצערנו את הרושם. איכות החומרים נמוכה ביחס למכונית יוקרה, וחלק מהמתגים והמנופים (הרבים) בתא מציגים איכות הרכבה לא מרשימה.

 

גם הנדסת האנוש טעונה שיפור. למרות שליטה מרכזית למערכת המולטימדיה בין המושבים, ה-DS5 עמוסה בעשרות מתגים ליד ההגה ועל התקרה. לחלקם אפילו קשה להגיע, כמו מתג אורות האזהרה. המרווח בתא הנוסעים טוב לכתפיים ולברכיים בכל המושבים, מרווח הראש מספק מלפנים, אך לא משכנע מאחור. תא המטען מציע גודל מספק ונוח לשימוש - אך מדוע אין אפשרות לפתוח אותו מבחוץ בלי השלט?

 

תא הנוסעים נראה מרשים, אבל האיכות והנדסת האנוש מאכזבות (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
תא הנוסעים נראה מרשים, אבל האיכות והנדסת האנוש מאכזבות(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

היו זמנים שציפינו לנוחות יוצאת דופן ממכוניות סיטרואן. לא זה המצב ב-DS5. כיול המתלים אינו טוב בעיר, ויחד עם צמיגים נמוכי חתך מתקבלת קופצנות ונוקשות לא נעימה. מושב הנהג היפהפה בעל ציפוי העור מציע תמיכה לא טובה לגב העליון. נוחות הנסיעה משתפרת מעט בנסיעה בינעירונית, אך בסך הכל לא מדובר במכונית נוחה בסטנדרטים של סיטרואן, ומתחת לממוצע באופן כללי.

 

ל-DS5 כושר תמרון עירוני מעולה הודות לרדיוס סיבוב קטן יחסית, אך בתמרוני חנייה ובאזורים עם פניות רבות, ההיגוי בעל הבסיס השטוח פוגם בנוחות הנהיגה. הראות החוצה נפגמת בגלל קורה קדמית גדולה וחלון אחורי צר מאוד. בידוד הרעשים טוב.

 

נוחות הנסיעה אינה טובה בעיר, מושב הנהג לא נוח (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
נוחות הנסיעה אינה טובה בעיר, מושב הנהג לא נוח(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע-תיבת הילוכים

ה-DS5 מוצעת עם מנוע 1.6 ליטר מוגדש, שמספק 156 כ"ס ומשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. המנוע מספק ביצועים טובים מאוד, ללא מאמץ ועם גמישות מרשימה - מה שמסייע גם לשמור על נינוחות ורמות שקט נמוכות. הוא אף מכפר על תיבת הילוכים לא-ממש-מהוקצעת, שנוטה לשיהוי בהעלאת הילוך וממהרת לעיתים להוריד בבלימה. תצרוכת הדלק במסלול המדמה תנאי אמת, עמדה על 9.1 ק"מ לליטר - סביר, לא מרשים במיוחד.

 

המנוע חזק ומעודן, ומצליח לכפר על תיבה בינונית (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
המנוע חזק ומעודן, ומצליח לכפר על תיבה בינונית(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של ה-DS5 טובה, עם רמת אחיזה גבוהה ורמה גבוהה של בטחון גם בנהיגה מהירה בכבישים מפותלים, זאת למרות היגוי בינוני. הבלמים מציעים עוצמה טובה ותחושת בלימה טובה בדרך כלל.

 

ה-DS5 משווקת עם שש כריות אוויר ובקרת יציבות תקנית. במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP, זכתה בציון חמישה כוכבים מרבי עם ניקוד גבוה.

 

רמת הבטיחות הפאסיבית גבוהה, היכולת הדינמית טובה

 

5. אבזור ומחיר

ה-DS5 משווקת בישראל בשלוש רמות גימור (לכולן אותו מנוע). הבסיסית ("So Chic") עולה 208.5 אלף שקל, ומציעה חישוקי "17, שש כריות אוויר, בלם חנייה חשמלי, כניסה ללא מפתח, מראה מרכזית נגד סינוור, בקרת שיוט, ומערכת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור. רכב המבחן, "Sport Chic", עולה 260 אלף שקל, תמורתם תקבלו גם פנסי קסנון מתכווננים לפי סיבוב ההגה, תצוגה עילית, מושבי עור עם מסאז' לנהג, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים ומצלמת נסיעה לאחור, חיבורי USB ו-AUX ועוד. אכן, אבזור עשיר בהחלט. אבל תג המחיר שצמוד אליו גבוה מאוד. אפילו גרסת הבסיס הזולה יחסית, יקרה מדי בהשוואה למתחרות ממותגי יוקרה מבוססים.

 

האבזור ברכב המבחן היה עשיר, אך המחיר גבוה להפליא (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
האבזור ברכב המבחן היה עשיר, אך המחיר גבוה להפליא(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ אבזור, מנוע, בטיחות

- הנדסת אנוש, איכות, נוחות, מחיר

 

ולבסוף: סיטרואן DS5 מציעה עיצוב יפהפה בחוץ ובפנים, והמון רושם. הבעיה היא, שהתוכן אינו מצדיק תג-מחיר כה יומרני. בעולם בו מותגי יוקרה גרמנים כמו אודי, ב.מ.וו ומרצדס מציעים שילוב של תאי נוסעים סופר-מוקפדים ובדרך כלל גם יכולת דינמית משובחת במחיר דומה ל-DS5 ואף נמוך יותר, קשה להצדיק מחיר כה גבוה עבור רכב שאינו מתבלט. מוטב יהיה אם סיטרואן תשמור את העיצוב כמו שהוא, ותשפר באופן ניכר את איכות תא הנוסעים והנוחות. לחלופין, היא יכולה גם לדרוש פחות כסף. בשני המקרים ההצלחה תהיה גדולה יותר, לפחות בארץ.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
סיטרואן DS5
סיטרואן DS5
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 1.6 ליטר / בנזין
הספק מרבי 156 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 24.4 קג"מ ב-1,400 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
אורך 453 ס"מ
רוחב 187 ס"מ
גובה 151 ס"מ
בסיס גלגלים 273 ס"מ
משקל 1,420 ק"ג
נפח תא מטען 468 ליטר
100-0 קמ"ש 9.7 שניות
מהירות מרבית 202 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 14 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 9.1 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 165 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 10
מחיר לגרסה שנבחנה 260,000 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים (לפי ה-Euro NCAP)

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים