אסון הרכבת בניו יורק: 'הנהג נרדם על ההגה'
4 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו כשרכבת ירדה מהפסים ב"תפוח הגדול". מנהיג איגוד עובדים ששוחח עם הנהג טוען שהוא סיפר לו שנרדם זמן קצר לפני התאונה. הרשויות: "לא מצאנו שום בעיות בבלמים או במערכות אחרות"
עוד חדשות בעולם :
בכיר בחיזבאללה חוסל: "ישראל אשמה"
האפיפיור חושף: הייתי שומר במועדון לילה
סקר בארה"ב: שפל באמון במדיניות החוץ
ויליאם רוקפלר "פשוט נרדם", אמר אנתוני בוטליקו, מנהיג איגוד עובדי רכבת, אחרי ששוחח עם רוקפלד לאחר התאונה.
"היה לו את מה שקורה לכולנו כשאנחנו נוהגים ברכב", אמר בוטליקו. "יש לך לפעמים רגע קצר של הירדמות. כמה זמן זה נמשך, אני לא יכול לענות על זה".
סיבוב במהירות 131 קמ"ש - פי 3 מהמותר
הרשויות הפדרליות עדיין חוקרות את רוקפלר ולפי שעה הן לא מגיבות לדיווחים על חלקו בתאונה הקשה בסמוך לרובע ברונקס. גורמי משטרה סיפרו כי נהג הרכבת סיפר שהוא חש סחרחורת לפני התאונה.
שאלת האחריות של רוקפלר בתאונה עלתה ביתר שאת אחרי שחוקרי התאונה מסרו שלשום שהרכבת בקו Metro-North ירדה מהפסים כשפנתה בסיבוב במהירות של 131 קילומטרים בשעה, כמעט פי שלושה מהמהירות המותרת. בתאונה נפצעו עשרות בני אדם, בהם הנהג שהובהל לבית חולים, קיבל טיפול רפואי ושוחרר לביתו.
"הוא תפס את עצמו, אבל הוא תפס את עצמו מאוחר מדי. הוא האט את המהירות והפעיל את בלמי החירום, אבל זה היה שש שניות לפני ירידת הרכבת מהפסים", אמר ראש איגוד נהגי הרכבת.
ארל ווינר מ"המחלקה הלאומית לבטיחות בתחבורה" אמר שמוקדם מדי לומר אם התאונה נגרמה מטעות אנוש. הוא הוסיף כי חוקרי התאונה לא מצאו שום בעיות בבלמים או במערכות האחרות של רכבת הנוסעים.
בדיקות אלכוהול שנערכו לנהג ולאנשי צוות נוספים נמצאו שליליות והחוקרים עדיין ממתינים לתוצאות בדיקות הסמים שנערכו להם. ווינר אמר שיש בידיו את כל האינדיקציות שלרוקפלר היה מספיק זמן לישון לפני משמרת הבוקר שלו שהתחילה בשעה 5:04 שעון מקומי.
ראש איגוד נהגי הרכבת בוטליקו אמר שרוקפלר "אף פעם לא אמר משהו על זה שהוא לא ישן מספיק", אולם ציין שנהג הרכבת שינה רק באחרונה את תוכנית העבודה שלו והתחיל לעבוד במשמרות בוקר אחרי שקודם לכן עבד במשמרות לילה.