מטבחי טופז: "לא הולכים לפירוק; הצרכנים יקבלו רהיטים"
בחברה טוענים ש-50 לקוחות הגיעו לראש פינה וקיבלו הוכחה שהמפעל עובד. בא כוחה, עו"ד עדי בראונשטיין: "בעל השליטה מנסה לחלץ את החברה מהמשבר. החברה לא הולכת להקפאת הליכים, שילמה את משכורות העובדים וממשיכה לייצר". הלקוחות: "כשנראה את המטבח - נאמין"
האם הלקוחות של חברת מטבחי טופז יכולים לנשום לרווחה? כך לפחות טוענים בחברה עצמה. לפני שבוע כתבנו כאן שלקוחות מודאגים הגיעו לסניפים בחיפה ובמרכז אחרי שהמטבחים שהזמינו, לרוב באמצעות קבלנים, התעכבו. הם גילו עובדים אובדי עצות שלא ידעו לומר להם מה יעלה בגורל המטבחים שלהם.
בחברה מסרו אז ל-ynet שבגלל עומס - המשלוחים מתעכבים. העובדים טענו מנגד, שלא קיבלו משכורות ושהחברה בצרות ועומדת למכירה. הצרכנים יקבלו את המטבחים באיחור או שיקבלו החזר כספי. עובדים אחרים טענו לעומת זאת, שהצרכנים לא יראו את המטבחים שלהם. הצרכנים אמרו ל-ynet שהם חוששים שסכומים של 40-30 אלף שקל ששילמו הלכו לאיבוד ומטבח הם לא יקבלו.
"היו פה לפחות 50 לקוחות מוטרדים"
כעת מוסרים בחברה כי המצב לכאורה נמצא תחת שליטה וגם הפרסומים בעניין הקפאת הליכים כבר אינם נכונים. "נהפוך הוא, מנהלי הסניפים מקבלים עדכון בדקות אלה לעניין מצבה של החברה, העובדים יקבלו משכורות ואפילו צילמו היום את המפעל עובד", אמר ל-ynet גורם בחברה. "כל מה שמסרנו לך ביום חמישי נכון: אנחנו ממשיכים כרגיל, אין כוונות לסגור את החברה, השמועות לא נכונות".
הבנתי שהחברות הקבלניות כבר עוברות לחברות מטבחים אחרות.
"אולי בפרויקטים הבאים. צרפתי ובניו נמצא עכשיו מולי, והכל בסדר. היום היו במפעל בראש פינה לפחות 50 לקוחות שהיו מוטרדים, הם נכנסו לפס הייצור במפעל וראו שהוא עובד. רב סמל שמועתי".
הלקוחות: מתקווה לסקפטיות
האם הלקוחות קונים את זה? אחד הלקוחות שנסעו למפעל בראש פינה אמר בקבוצת הפייסבוק שהקימו צרכנים נפגעי החברה "נפגשתי עם הבעלים דניאל חורי. בפי בשורות טובות, המפעל עובד וכל פסי הייצור בתפוקה מלאה. דניאל ומיקי (למי שכבר הספיק להכיר), מקדמים את (בניית מ.ק) כל המטבחים (בהתאם לסוג ההזמנה שלכם). בנימה אופטימית (מאוד), אני באמת מקווה ומאמין שכולנו נקבל את המטבחים".
לקוחות אחרים מנסים להתארגן יחד, לשם הגשת תביעה משפטית. אחד הלקוחות כתב שבסניף בראשל"צ אמרו לו ש"אין אפילו צפי לאספקה, שכן לא יוצחרה אפילו מגירה אחת מהמטבח שהזמנו ואת המטבח שלנו הזמנו עוד בתחילת אוקטובר. לאורך כל הדרך משכו אותנו באף, פעם היתה תקלה במכשיר ושלחו אותו לגרמניה לתיקון, פעם אחרת יש יותר מדי הזמנות אז הכל מתעכב עד שהגיע יום חמישי והודו בפנינו שלמעשה לא התחילו לעבוד על כלום...".
לקוחה אחרת אמרה ל-ynet: "אני לא קונה את זה. עד שלא אראה במו עיני את המטבח מותקן בביתי, לא אאמין. בינתיים, אני מתכוונת להילחם בהם באמצעים משפטיים. אנחנו הלקוחות צריכים להתאגד".
לחברה יש בעיה תזרימית
החברה עובדת עם קבלנים רבים ובין היתר יש טענה שהקבלנים הם אלה שחייבים לה כסף. עוד נטען כי יתכן שהקבלנים ידעו על מצבה של החברה ובכל זאת שלחו אליה צרכנים. יחד עם זאת, לרוב החוזים של קבלנים עם החברה נחתמו לפני יותר משנה, כך שהמצב שלה היה עדיין טוב. אמנם מטבחי טופז פשטה רגל ב-2010, אך נקנתה מחדש על-ידי דניאל חורי, שהזרים כסף לחברה.
בא כוחה של החברה, עו"ד עדי בראונשטיין אמר ל-ynet: "החברה שילמה את משכורות העובדים וחוזרת בינתיים לפעילות הסדירה ובכלל זה ממשיכה לייצר את המטבחים לקהל לקוחותיה. בעל השליחה, דניאל חורי, עושה כל אשר על ידו על מנת לחלץ את החברה מהמשבר הזמני שנקלעה אליו. בעיה תזרימית".
זה אומר שכל הצרכנים יקבלו את המטבחים שהזמינו?
"אם החברה ממשיכה לעבוד והעובדים קיבלו את המשכורות, זה אומר שהחברה ממשיכה בפעילות היצרנית ממשיכה לספק את המטבחים לצרכנים שלה".
אמרו לנו בחברה שהמשלוחים מתעכבים וכך גם טוענים צרכנים.
"יתכנו עיכובים קלים באספקה. אין פה משהו מהותי. הרעיון הוא בסופו של דבר לאפשר לחברה לחזור לדרך המלך".
לא תהיה הקפאת הליכים או פירוק?
"לא".