אופל אינסיגניה במבחן דרכים: צעד לפנים
המשפחתית הגדולה של אופל עברה מקצה שיפורים וקיבלה מנוע 1.6 ליטר חדש. היא טובה יותר כעת, אבל האם היא גם מסוגלת להתמודד עם הטובות בקטגוריה?
- שנת השקה: 2008 (מתיחת פנים 2013)
- קטגוריה: משפחתיות גדולות
- מתחרות עיקריות: הונדה אקורד, מאזדה 6, סיטרואן C5, סקודה סופרב, פולקסווגן פאסאט, פורד מונדיאו, פיז'ו 508
- מחיר התחלתי: 172 אלף שקל
- מחיר לרכב המבחן: 190 אלף שקל
- לגלריית התמונות המלאה של אופל אינסיגניה
1. תא נוסעים ותפעול
משפחתיות גדולות מצמצמות בשנים האחרונות את הפער מדגמי יוקרה, ומציעות לא פעם תאי נוסעים מהודרים ואיכותיים במיוחד. האינסיגניה המחודשת עברה מקצה שיפורים מרשים אמנם, אך היא עדיין לא בצמרת וגילה מעט ניכר: איכות ההרכבה שופרה קלות ביחס לעבר, אך איכות החומרים מאכזבת מעט.
גם הנדסת האנוש אינה מהטובות בקטגוריה, ובפרט תפעול מערכת המולטימדיה. מתקן ה"עכבר" שנוסף בגרסה הבכירה מעניין אמנם, אך לא הופך את התפעול לנוח, מהיר או בטוח יותר. מתגי בקרת האקלים המפוצלת, שפועלים במגע ולא בלחיצה, לא תמיד מזהים מגע.
המרווח בתא הנוסעים טוב ליושבים מלפנים, אך מאחור מתגלה האינסיגניה כבעייתית במפתיע. מבוגרים בגובה (מעט) מעל הממוצע יתקשו לשבת בספסל האחורי עקב תקרה נמוכה מדי, בעיקר בדגם חמש הדלתות, אך גם בגרסת הסדאן. ובאותו עניין, תמוהה הבחירה של אופל לא לאבזר כלל את הספסל במשענת ראש אמצעית. גם מרווח הברכיים רחוק מלהרשים - עדות לבסיס גלגלים קצר יחסית.
ביבואנית המותג לישראל מכירים בכך, אך טוענים - במידה מסוימת של צדק - כי נדירים המקרים בהם נעשה שימוש בספסל האחורי. אלא שבמקרה כזה, עדיף לוותר על תוספת המשקל והכסף ולהסתפק במשפחתית קומפקטית יותר. אפרופו, תא המטען גדול ונוח להטענה בגרסת הליפטבק (חמש דלתות) אליה מתייחס עיקר המבחן, למרות שסף ההטענה שלו מעט צר.
2. נוחות נסיעה ונהיגה
כמקובל בקטגוריה, כיול המתלים של האינסיגניה נוקשה יחסית - ולא רק בגרסה המאובזרת בעלת צמיגים רחבים ונמוכי חתך באופן מוגזם (245/45-18 לעומת 225/55-17 בדגם הבסיס שנבחן במקביל). הנוחות משתפרת כצפוי ככל שהמהירות עולה, אך גם בשיוט במהירות בינעירונית האינסיגניה ממשיכה לנוע מעט יותר מהמקובל על מתליה. למרות זאת, מושבים נוחים ברמת הגימור הגבוהה בדגם הליפטבק מציעים נוחות טובה גם בנסיעות ארוכות.
כושר התמרון העירוני של האינסיגניה טוב, כולל ההיגוי שבמהירויות נמוכות קל לתפעול ומדויק. הראות לאחור בזמן נסיעה אינה טובה, שכן המראה המרכזית לא מתכווננת מספיק שמאלה, ומראות הצד קטנות יחסית. בידוד הרעשים טוב מאוד, למעט רעשי צמיגים במהירות נמוכה יחסית.
3. מנוע-תיבת הילוכים
יחד עם מתיחת הפנים הקוסמטית, האינסיגניה משווקת כיום עם מנוע טורבו-בנזין חדש. יחידת הכוח בנפח 1.6 ליטר, מספקת 170 כ"ס ומציעה מומנט מרשים - 26.5 קג"מ כבר ב-1,650 סל"ד. המנוע אכן גמיש, ומציע ביצועים ראויים ללא מאמץ מיוחד, כל זאת תוך פעולה שקטה יחסית. אלא שלדוושת המצערת פעולה לא אחידה וקשה מעט להסתגלות.
בכל מקרה, בפעולת המנוע המרשימה פוגעת תיבת ההילוכים. נהגנו בשתי מכוניות שונות, ובשני המקרים היו העברות ההילוכים לא חלקות מספיק, בוודאי לא ביחס לנורמה ה(מאד) גבוהה אצל חלק מהמתחרות. היא גם אינה מהירה דיה, וביציאה מהמקום נראה כאילו היא מחליקה מעט - הסל"ד עולה, אך הרכב לא מתקדם כצפוי.
תצרוכת הדלק מעט מאכזבת בשיוט רגיל (כ-10 ק"מ לליטר) אך במסלול נהיגה ארוך מאד שדימה תנאי אמת רגועים יחסית, התקבלה תוצאה של 8.9 ק"מ לליטר - נמוך משמעותית מנתוני אופל.
4. התנהגות ואבזור בטיחות
הנה תחום בו הרשימה האינסיגניה בעבר, ומוסיפה לעשות גם כעת. כיול המתלים הנוקשה רושם דיווידנדים נאים מבחינת יכולת דינמית, עם אחיזת כביש גבוהה יחסית, זוויות גלגול מתונות ביחס לקטגוריה ותחושת בטחון בנהיגה. להגה משקל טוב ודיוק מספק, אך עוצמת הבלימה התגלתה כנמוכה מעט מהצפוי, ולוותה בתחושת דוושה מעט קשה. בקרת היציבות התגלתה כמעורבת יתר על המידה באירועים.
האינסיגניה משווקת עם שש כריות אוויר ובקרת יציבות תקנית. במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP זכתה לציון הבטיחות המרבי, חמישה כוכבים - עם ניקוד גבוה במבחנים השונים.
5. אבזור ומחיר
הגרסה המופיעה במבחן היא ה"קוסמו" ליפטבק, רמת הגימור האמצעית מבין דגמי ה-1.6 ליטר. תמורת 190 אלף שקל, היא מציעה מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע, שני חיבורי USB, קישור בלוטות', בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור, בקרת שיוט, תפעול קולי, מראות נגד סינוור, מושב נהג חשמלי, חלון גג וחישוקי "18. ובסך הכל, חבילת אבזור טובה - אך יש טובות ממנה בקטגוריה.
ציון כולל וסיכום
+ יכולת דינמית, מנוע, אבזור
- תיבת הילוכים, מרווח תא נוסעים
ולבסוף: האינסיגניה רושמת שיפור נוסף, עם מנוע חדש ומרשים מאד לטובה ויכולת דינמית גבוהה יחסית. מנגד, תיבת הילוכים לא משכנעת, צפיפות מאחור ואיכות לא מרשימה בתא הנוסעים, מונעים ממנה בינתיים להשתלב בצמרת הקטגוריה.
מנוע | ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו |
נפח / סוג דלק | 1,598 סמ"ק / בנזין |
הספק מרבי | 170 כ"ס ב-6,000 סל"ד |
מומנט מרבי | 26.5 קג"מ ב-1,650 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים |
מרכב / מספר מושבים | חמש דלתות, ליפטבק / חמישה |
אורך | 484 ס"מ |
רוחב | 186 ס"מ |
גובה | 150 ס"מ |
בסיס גלגלים | 274 ס"מ |
משקל | 1,613 ק"ג |
נפח תא מטען | 530 ליטר |
100-0 קמ"ש | 9.9 שניות |
מהירות מרבית | 210 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 15.1 ק"מ לליטר |
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) | 8.9 ק"מ לליטר |
פליטת פחמן דו-חמצני | 155 גרם לק"מ |
קבוצת מיסוי ירוק | 8 |
רעש בסביבת נהג* | 76 דציבלים ב-100 קמ"ש |
מחיר לגרסה שנבחנה | 190,000 שקל |
אחריות | 36 חודשים |
כריות אוויר | 6 (קדמיות, צדיות, וילונות) |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות | 5 כוכבים לפי Euro NCAP |
*רמת הרעש נמדדת בכביש בינעירוני זהה בכל מבחן באמצעות אפליקציית "Sound Meter"
- אופל אינסיגניה - גלריית התמונות המלאה