פורמולה - בנזין זה פאסה, חשמל זה In
כמו מכונית פורמולה רגילה, רק עם הרבה פחות רעש, זיהום ומחיר. ליגת הפורמולה החשמלית עומדת לצאת לדרך בסתיו הקרוב - מכונית ראשונה נחשפת
מכונית מירוץ "פורמולה E" ראשונה נחשפה השבוע בלאס וגאס, ארה"ב, ערב פתיחת תערוכת הטכנולוגיה CES. המכונית, שמכונה ספארק-רנו SRT-01E, מסוגלת להגיע למהירות מרבית של 225 קמ"ש - לעומת כ-370 קמ"ש במכונית פורמולה 1 צורכת בנזין. היא תתחרה בליגת פורמולה E בינלאומית - שתיפתח בספטמבר בבייג'ינג, סין.
במסגרת הליגה, מתוכננים עשרה מירוצים בתמיכת ה-FIA, הפדרציה הבינלאומית לספורט מוטורי. בתחרויות ישתתפו 10 קבוצות עם שתי מכוניות לכל אחת.
נהג המירוץ הברזילאי לוקאס די גראסי, שהדגים את יכולות המכונית במגרש חנייה בלאס וגאס, הסביר לכתבים שנכחו במקום על חווית הנהיגה. "זה שונה מאוד מנהיגה רגילה, צריך יותר דיוק - אבל (הרכב) מאוד אפקטיבי".
מנהל ליגת הפורמולה E, אלחנדרו אג'אג', הביע תקווה שהתחרות תעודד השקעה בכלי רכב חשמליים סדרתיים, ותשפר את תדמיתם. לדבריו, מרבית המכוניות החשמליות נתפסות כיום על-ידי הצרכנים כאיטיות מאוד.
"פורמולה E היא עתיד המכונית, אני חושב שזה ישנה את הדרך שבה מסתכלים על רכב חשמלי", כך אמר מנכ"ל יצרנית השבבים האמריקאית קוואלקום, פול ג'ייקובס, שהחברה שבראשותו היא מנותני החסות הרשמיים של הליגה.
קוואלקום פועלת ביחד עם יצרניות הרכב, במטרה לשפר את מערכות הניווט במכוניות, ונמצאת בעיצומו של פרויקט ארוך-טווח למציאת דרך לטעינת מכוניות בלי צורך בחיבור פיזי - ייתכן שבאמצעות כבישים מהירים משולבים בפסי טעינה חשמלית.