סיאט ליאון קופרה חדשה: 5.7 שניות ל-100
בעוד חודשים ספורים סיאט תשיק בישראל את הליאון קופרה החדשה, שתוצע לראשונה בשתי גרסאות מרכב ובשני הספקי מנוע. כל הפרטים
סיאט חשפה תמונות ופרטים ראשונים על הליאון קופרה, הגרסה הספורטיבית של המשפחתית הקומפקטית. ובפעם הראשונה, הקופרה תוצע בגרסאות שלוש או חמש דלתות, ועם שני הספקים לבחירה - 265 או 280 כ"ס.
הקופרה מבוססת על המשפחתית הקומפקטית של סיאט, שכבר משווקת אצלנו. הגרסה הספורטיבית תנחת אצלנו במהלך הרבעון השני של השנה.
לדגם החדש מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין, עם ארבעה צילינדרים, 265 כ"ס ו-35.6 קג"מ ב-1,750 סל"ד. המנוע, שמעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים, מאיץ את הקופרה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.8 שניות עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית (מצמד כפול), או 5.9 שניות עם תיבת שישה הילוכים ידנית. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש.
מי שיחפוץ בעוד כוח, יוכל לרכוש בתוספת תשלום גרסת 280 כ"ס (עם מומנט זהה). גרסה זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.7 שניות עם תיבת ה-DSG, או 5.8 שניות עם תיבה ידנית. היא נבדלת מאחותה הרגילה בחישוקי "19 במקום "18.
סיאט ליאון קופרה החדשה קלה מבעבר ב-55 ק"ג, ותוצע עם מפרט טכני עשיר מבעבר. זה כולל תאורת לד מלאה (גם ליחידות התאורה הקדמיות), ומערכת יניקה עם שסתום ששולט על רמת הרעש בהתאם לכמה שתלחצו על דוושת המצערת (יש גם אפשרות לכיול ידני בשלושה מצבים).
יש גם דיפרנציאל קדמי ננעל הידראולית (עם שליטה אלקטרונית), שמעביר עד 100% מהכוח לאחד מהגלגלים הקדמיים. לדברי סיאט, מערכת זו משפרת את העברת הכוח בפניות
ומצמצמת לוחמת הגה, שאופיינית במכוניות הנעה קדמית חזקות. הקופרה מצוידת גם במתלים מתכווננים עם שלוש תוכניות כיול, היגוי בעל יחס העברה משתנה שדורש פחות סיבובים במהירות איטית ובלמים ספורטיביים.
עוד נמסר כי למרות השיפור בביצועים, הפחתת המשקל ואימוץ מנוע מתקדם מבעבר איפשרו הפחתה של כ-20% בתצרוכת הדלק. זו תעמוד כעת על ממוצע בתנאי מעבדה של 15.6 ק"מ לליטר בגרסת שלוש דלתות עם DSG, או 15.1 ק"מ לליטר בדגמי חמש דלתות או עם תיבה ידנית.
מחיר הליאון קופרה עדיין אינו ידוע. פרטים נוספים ומועד שיווק צפויים להתפרסם בקרוב, לקראת הופעת הבכורה של הדגם בתערוכת ז'נבה בראשית חודש מרס.