שתף קטע נבחר
 

ירידה של 85% במספר מוני חשמל שלא נקראו

נראה שההחלטה של רשות החשמל להכפיל את הקנסות המוטלים על חברת החשמל בגין אי-קריאת מונים עובדת: בחודשים יולי-אוגוסט 2013 חלה ירידה במספר המונים שלא נקראו ע"י עובדי חברת החשמל. בעוד ב-2012 לא נקראו יותר מ-173 אלף מונים, בקיץ 2013 לא נקראו רק כ-25 אלף מוני חשמל. החברה בתגובה: גאים שעמדנו ביעדים

הקנסות עובדים? בחודשים יולי-אוגוסט 2013 חלה ירידה של 85% במספר המונים שלא נקראו על ידי עובדי חברת החשמל, ומספרם צנח מ-173,441 מונים בחודשים יולי-אוגוסט 2012 ל-24,656 מונים בלבד בחודשים יולי-אוגוסט 2013.

 

רשות החשמל - עוד כותרות בערוץ הכלכלה :

 

ברשות החשמל, שדיווחה היום (ג') על הנתונים, מייחסים את הירידה להחלטתה להכפיל את הקנסות המוטלים על החברה בגין אי-קריאת מונים. בשנה שעברה החליטה הרשות להכפיל את הקנס המוטל על החברה מ-12.5 שקלים למונה ל-25 שקלים.

 

בנוסף, קבעה הרשות כי במקרה שמדובר בלקוח שהצטרף למסלול "חסכת - הרווחת", הקנס יעמוד על 50 שקלים. זאת, מכיוון שלקוחות אלו זקוקים לקריאת מונה מדויקת על מנת להוכיח שחסכו חשמל, והם זכאים ליהנות מתעריף מופחת.

 

תופעת אי-קריאת המונים נגרמת בשל מחסור ב"קוראי מונים" בחברת החשמל. המחסור בעובדים אלו מביא לכך שהחברה לא קוראת את כל המונים בכל חודש, ושולחת לחלק מהצרכנים חשבונות חשמל שמבוססים על הערכה סטטיסטית של שימוש החשמל, בהתבסס על שימוש בחודשים מקבילים בשנים קודמות.

 

כך, נוצר מצב שבו צרכן עשוי לשלם בחודש מסוים בגין יותר או פחות חשמל ממה שצרך בפועל, וחשבונו יתאזן בחודשים הבאים, כשיקראו עובדי החברה את המונה. הקנסות שמטילה רשות החשמל על החברה מושתים במקרים שבהם החברה "דילגה" פעמיים ברציפות או פעמיים בשנה אחת על אותו מונה.

 

מחברת החשמל נמסר בתגובה, כי "חברת החשמל גאה בכך שעמדה ביעדי היו"ר והמנכ"ל לצמצום הדילוגים בשנים 2012 ו-2013. לא ניתן היה לצמצם את התופעה ללא גיוס של כוח אדם לקריאת מונים והתוצאה הנה תולדה של מדיניות זו, כחלק משיפור מתמיד של השירות ללקוח. אנו שמחים שגורמים נוספים מתגאים בהישגים שלנו ולנו חשובה שביעות הרצון של הלקוחות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יוסי וייס, דוברות חברת החשמל
צילום: יוסי וייס, דוברות חברת החשמל
מומלצים