הכנסות פייסבוק זינקו ב-63% ברבעון
הסתכמו ב-2.59 מיליארד דולר - כאשר יותר ממחציתן הגיעו מפרסומות במובייל. הרווח הנקי המתואם עמד על 523 מיליון דולר. מניית החברה זינקה ב-6% במסחר המאוחר
חברת פייסבוק פרסמה הערב (ד') לאחר המסחר בוול סטריט את דו"חותיה לרבעון הרביעי של 2013. הרווח הנקי של הרשת החברתית הגדולה בעולם הסתכם ב-523 מיליון דולר, 20 סנט למניה, לעומת 64 מיליון דולר, 3 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות הסתכמו ב-2.59 מיליארד דולר - לעומת 1.59 מיליארד דולר אשתקד, זינוק של 63%. הרווח המתואם היה 31 סנט למניה.
ברוכים הבאים לעצמאות: פייסבוק ככלי עבודה
פייסבוק רוכשת את אונאבו הישראלית
ציפיות האנליסטים היו לרווח מתואם של 27 סנט למניה על הכנסות של 2.35 מיליארד דולר. הכנסות החברה ב-2013 עמדו על 7.87 מיליארד, עלייה של 55% לעומת 2012. הרווח הנקי השנתי עמד על 1.5 מיליארד דולר. בתגובה לדו"חות המוצלחים מניית החברה זינקה ב-6% במסחר המאוחר בוול סטריט.
עיקר ההכנסות - פרסום במובייל
טרם פרסום הדו"חות העלו כמה אנליסטים חששות שלפיהם לראשונה בתולדותיה תרשום פייסבוק ירידה במספר המשתמשים הפעילים. ואולם חששות אלו התבדו: לדברי החברה, מספר המשתמשים הפעילים בסוף הרבעון הרביעי עמד על 1.23 מיליארד. מדובר אמנם בעלייה קלה בלבד לעומת הרבעון השלישי של 2013, אז עמד המספר על 1.19 מיליארד (ועלייה של 16% לעומת הרבעון האחרון של 2012), אך בהחלט מדובר במצב עדיף על פני התחזיות הפסימיות. מספר המשתמשים הפעילים ביום עלה מ-728 ברבעון השלישי ל-757 מיליון (עלייה של 22% לעומת הרבעון המקביל ב-2012).
אולם, הבשורה הגדולה מגיעה מחזית המובייל: ברבעון הרביעי, לראשונה, יותר ממחצית מהכנסות החברה מפרסומות, 53% או 1.37 מיליארד דולר, הגיעו ממובייל (ברבעון השלישי של 2013 עמדו ההכנסות ממובייל על 49%). המשימה של פייסבוק לחזק את פעילותה במובייל, שרק לפני שנה נחשבה לאחד המכשולים הגדולים שלה, הסתיימה בהצלחה. בחזית המשתמשים במובייל יש לחברה 556 מיליון משתמשים פעילים ביום (507 מיליון ברבעון השלישי) ו-945 מיליון משתמשים פעילים בחודש (874 מיליון ברבעון השלישי).
"מדובר בסיום שנה מצוין מבחינת פייסבוק", מסר מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, בהודעה לעיתונות. “אנחנו מצפים לעשור הבא שלנו ולסייע לחבר את שאר העולם".