שתף קטע נבחר

 

חזון פלסטיני: שדה תעופה, נמל ורכבת לקהיר

המשא ומתן תקוע, אבל ברשות חולמים: שר התחבורה הודיע על רצון לבנות נמל ים מודרני בעזה ולחבר את הרצועה למצרים בעזרת מסילת רכבת. כבר בקרוב יגיעו מומחים מצרים לגדה וינסו לאתר מקום מתאים לשדה תעופה

הדשדוש בשיחות המשא ומתן לא מונע מהפלסטינים לנסות ולקדם פרויקטים יומרניים ורחבי היקף בגדה המערבית וברצועת עזה. שר התחבורה הפלסטיני נביל דמידי הודיע אמש (יום א') כי בכוונת הרשות להקים שדות תעופה, נמלי ים ומסילת רכבת שתחבר בין רצועת עזה למצרים. דמידי הודיע כי משרדו חתם על הסכם שיתוף פעולה בעניין עם רשות התעופה האזרחית המצרית, הסכם שמטרתו לדבריו להפיק תועלת מהמקצועיות והניסיון המצרי בתחום התעופה.

 

 

עוד בחדשות ynet:

 

על פי ההסכם, יישלחו מומחים מצרים לגדה וינסו לאתר מקום מתאים להקמת שדה תעופה שני בשטחי C. שדה תעופה זה צפוי להיבנות בנוסף לשדה התעופה הפלסטיני, שמתוכנן לקום בעתיד ובהתאם להתפתחויות המדיניות, מזרחית לעיר יריחו. לנמל תעופה זה ישנם כבר תרשימים ראשוניים והמצרים צפויים להכין גם קווי טיסה על פי חוקי התעופה הבינלאומיים.

תרשימים ראשוניים כבר יש. שדה התעופה ליד יריחו ()
תרשימים ראשוניים כבר יש. שדה התעופה ליד יריחו

עד לפרוץ האינתיפאדה השנייה פעל בדרום רצועת עזה שדה התעופה הבינלאומי דהניה, אולם כבר בתחילתה הוא הופצץ על ידי צה"ל והפך לעיי חרבות. בשנה שעברה החלו הפלסטינים להפעיל מחדש את חברת התעופה הפלסטינית הזעירה "פלסטיניאן איירליינס" מאל-עריש שבסיני לעמאן.

 

שר התחבורה מסר גם כי קיים תכנון לחבר בין רצועת עזה לבין מצרים באמצעות מסילת רכבת. הוא הוסיף כי נקודת הרכבת האחרונה במצרים נמצאת במרחק של 70 קילומטרים בלבד מרצועת עזה. בנוסף הוא ציין כי יש תוכנית להקים בעתיד נמל ימי מודרני ברצועת עזה.

 

הצהרותיו של דמידי על הקמת תשתיות ברצועת עזה נשמעות כמעט דמיוניות נוכח הקיפאון המתמשך בשיחות הפיוס בין פתח לחמאס וכן בשל העובדה שהתמיכה בחמאס במצרים נמצאת בשפל חסר תקדים, אולם בהצהרותיו ניתן להבין כי בכל מה שקשור לרצועת עזה מדובר רק על יוזמות הצהרתיות ותו לא, לפחות בשלב זה.

 

כבר בפתיחת המשא ומתן דרשו הפלסטינים להקים שדה תעופה בגדה. בנוסף הם דרשו להחיות את פרויקט התיירות ומתחם המלונות המתוכנן ליד ים המלח וביקשו לקבל היתר ישראלי לחיפוש שדות גז מול חופי עזה בשטח המים הטריטוריאליים של הרצועה. דרישות נוספות נוגעות לפיתוח אזורי תעשייה ותשתית, פיתוח אזורי תיירות בבקעת הירדן, הגדלת מספר אישורי העבודה לפלסטינים בשטחי ישראל והגדלת מספר אישורי הכניסה לארץ לאנשי עסקים פלסטינים.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים