טויוטה מתחילה להטעין אלחוטית; תחנות פז יציעו טעינה מהירה
טויוטה תחל בקרוב בניסוי רחב היקף לבדיקת מערכת טעינה אלחוטית, שתאפשר בעתיד להטעין את הרכב החשמלי ללא צורך בכבל מסורבל. ובינתיים בישראל: תחנות הדלק של פז יציעו עמדות טעינה מהירה
פריוס פלאג אין, בעתיד עם טעינה אלחוטית:
יצרנית הרכב הגדולה בעולם, תחל בבחינה של עמדות טעינה שפועלות באמצעות תהודה מגנטית, במהלכה חשמל מועבר באוויר באמצעות השדה המגנטי שנוצר בין סליל חשמלי בקרקע לסליל חשמלי ברצפת הרכב.
לפי טויוטה, המערכת נמצאת בשלבי פיתוח לקראת יישום מסחרי. שלוש מכוניות שישמשו לנהיגה יומיומית ביפן, יצוידו במערכת המיועדת בעתיד לדגמי כלאיים נטענים, כמו טויוטה פריוס פלאג-אין שנמכרת גם בישראל וה-iQ החשמלית שלא הגיעה אלינו. כדי שתחנו בצורה נכונה, המכוניות שיצוידו בטעינה אלחוטית, יציעו גם מערכת חנייה אוטומטית שמנחה את הרכב למיקום המדויק.
עוד נמסר כי טעינה אלחוטית תציע הספק של 2 קילו-וואט, ומתח של 200 וולט. טויוטה מצהירה על זמן טעינה של כשעה וחצי באמצעות המערכת, אך לא מציינת לאיזה רכב מתייחס הנתון.
ובישראל: טעינה מהירה בתחנות פז
בינתיים אצלנו, חברת הדלק פז מודיעה על הסכם שיתוף פעולה עם קרסו, יבואנית רנו, ניסאן ואינפיניטי. במסגרתו תציע החברה עמדות טעינה מהירה בתשע תחנות ברחבי הארץ. עמדות אלו יאפשרו טעינה של 80% בתוך 20 דקות בניסאן ליף, החשמלית היחידה שנמכרת כיום בישראל. זמן הטעינה לרנו פלואנס Z.E ששווקה בעבר על-ידי בטר פלייס ותוחזקה על-ידי קרסו, לא פורסם.
מחיר טעינה מהירה בתחנות פז יעמוד על בין 15 ל-20 שקלים, לפי מצב הטעינה של המצברים לפני השימוש. עמדת טעינה ראשונה נחנכה במחלף הסירה, עמדות נוספות יצטרפו בקרוב בשמונה תחנות נוספות, בהן בית ינאי, בית קמה, הסיירים ושואבה.