אודי TT חדשה: בסיס מודרני, עיצוב ותיק
הדור השלישי של מכונית הקופה הספורטיבית מאמץ את הפלטפורמה החדשה של פולקסווגן, אבל מציג מעט מאד שינויי מראה. אלינו תגיע בסוף השנה הנוכחית
אודי הולכת על בטוח עם ה-TT החדשה. למרות שמדובר במכונית חדשה לחלוטין, לא בטוח שכולם ישימו לב - לפחות לא לפי העיצוב, שדומה להפליא לשני הדורות הקודמים של מכונית הקופה הקומפקטית. שיווק הדגם החדש צפוי להתחיל אצלנו בסוף שנת 2014.
ה-TT החדשה, דור שלישי לדגם שיצא לדרך ב-1998, משתמשת בפלטפורמה המודולרית החדשה של פולקסווגן, שמתאימה לשורה כמעט בלתי-נגמרת של דגמים בגדלים שונים. היא גם מביאה איתה חסכון משקל של כ-50 ק"ג בהשוואה לגרסאות קודמות, לדוגמה דגם ה-2.0 ליטר טורבו שוקל כעת 1,230 ק"ג.
בתא הנוסעים, בניגוד לעיצוב החיצוני, ניכר מאמץ להציע עיצוב מודרני ויוקרתי מבעבר. החידוש העיקרי כאן הוא העיצוב המינימליסטי, ולוח מחוונים דיגיטלי שנעזר במסך צבעוני ענק ("12.3) מסוג TFT.
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
אודי תציע את ה-TT בתחילה עם מנועי 2.0 ליטר, והספק שנע בין 184 ל-310 כ"ס. דגם הבסיס יהיה טורבו-דיזל, אבל לישראל יגיעו רק מנועי בנזין - בראשם יחידת כוח עם 230 כ"ס ו-37.7 קג"מ, שמאיצה את ה-TT מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.0 שניות (5.3 עם תיבת שישה הילוכים רובוטית כפולת מצמד).
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
בפסגת ההיצע, לפחות בתחילה, תהיה ה-TTS - עם אותו מנוע 2.0 ליטר אך הספק גבוה משמעותית - 310 כ"ס. גרסה זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.7 שניות ומצוידת בהנעה כפולה (כמו במרבית גרסאות ה-TT). בשנתיים הבאות צפויות גם גרסאות נוספות (בהן 1.4 ודגם TT-RS ספורטיבי).
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
ה-TT החדשה זהה כמעט במידותיה לדור הקודם, עם אורך של 418 ס"מ (ללא שינוי), רוחב של 183 ס"מ (1-), גובה של 135 ס"מ (ללא שינוי) ובסיס גלגלים של 250.5 ס"מ (3.5+). תא המטען גדל ב-13 ליטר ל-305, וה-TT תמשיך להציע ארבעה מושבים - השניים האחוריים לילדים או נסיעות קצרות.
ומתי אצלנו?
מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי לישראל, נמסר ל-ynet כי שיווק הדור השלישי של ה-TT צפוי להתחיל אצלנו עוד בסוף השנה הנוכחית. לפי שעה עדיין לא ידוע אילו גרסאות יגיעו אלינו, ומה יהיה מחירן.