ג'יפ עושה ג'יפון: תשווק בישראל מתחרה לג'וק
יצרנית מותג השטח המיתולוגי נכנסת לראשונה לקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים עם הרנגייד - ג'יפ קטן שייוצר באיטליה וישווק גם תחת מותג פיאט. יגיע לישראל בסוף השנה
זה מה שקורה כשמאחדים בין קרייזלר לפיאט : מקבלים את ג'יפ רנגייד (Renegade, "עריק"). חטיבת השטח של פיאט חושפת רכב פנאי קטן, שמעוצב כמו ג'יפ אמריקאי אבל מיוצר באיטליה על בסיס פלטפורמת פיאט פונטו. המטרה - השתלבות בקטגוריית רכב השטח הקומפקטיים, הצוברת פופולריות אדירה בשנים האחרונות.
הרנגייד (שם ששימש בעבר רמת גימור של הרנגלר) יציע הנעה קדמית או שני סוגים של הנעה כפולה - עם או בלי הילוך כוח. יש גם שתי גרסאות מרכב עיקריות - רגילה ו"טריילהוק" (Trailhawk), כאשר השנייה תוכננה כדי להציע יכולת שטח משופרת. הן מובדלות ביניהן גם בעיצוב, שבטריילהוק כולל פגושים שונים לטובת זוויות גישה ונטישה עדיפות.
רכב הפנאי הקטן יתחרה בניסאן ג'וק ופיז'ו 2008, ומציע חמישה מושבים ומידות דומות ליריביו: אורכו 423 ס"מ, רוחבו 180 ס"מ, גובהו 169 ס"מ ובסיס הגלגלים עומד על 257 ס"מ. מרווח הגחון בדגם ה-2X4 יעמוד על 17 ס"מ, דגמי 4X4 יציעו 20 ס"מ והטריילהוק מציע 22 ס"מ.
לדגם הבסיס זווית גישה של 17.9 מעלות (21 בדגם 4X4 ו-30.5 בטריילהוק), מעבר של 21.2 מעלות (24 ב-4X4 ו-25.7 בטריילהוק) ונטישה של 29.7 מעלות - לעומת 32.1 ב-4X4 ו-34.3 מעלות בטריילהוק, שיציע כושר צליחה של 48 ס"מ ומהלך בולם של 20.5 ס"מ. הרנגייד יוצע עם חישוקי "16, "17 או "18.
מתחת למכסה המנוע, ג'יפ תציע מבחר עשיר של מנועים - מהם רק חלק צפוי להגיע אלינו. הגרסה החלשה ביותר תציע מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר, עם 110 כ"ס, 15.4 קג"מ ותיבת חמישה הילוכים ידנית. מעליה יוצע מנוע טורבו 1.4 ליטר עם 140 כ"ס ו-23.4 קג"מ ומערכת עצור סע. מנוע זה יהיה זמין עם תיבת שישה הילוכים ידנית או רובוטית עם מצמד כפול בדגמי 2X4, או תשעה הילוכים אוטומטית בדגמי 4X4.
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
תיבת תשעה הילוכים אוטומטית תוצע גם במנוע ה-2.4 ליטר של קרייזלר, עם 184 כ"ס ו-24 קג"מ. מנוע ה-1.4 טורבו יוצע גם בהספקים של 160 כ"ס בארה"ב או 170 באירופה, בשידוך לתיבת שישה הילוכים ידנית. ואת היצע יחידות הכוח יסגרו שני מנועי טורבו-דיזל: 1.6 ליטר עם 120 כ"ס ו-24 קג"מ שיוצע רק עם תיבת שישה הילוכים ידנית, או 2.0 ליטר עם 140 או 170 כ"ס שיוצע עם תיבת שישה הילוכים ידנית או תשעה הילוכים אוטומטית.
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
ג'יפ לא מפרסמת בשלב זה נתוני ביצועים או תצרוכת דלק של הגרסאות השונות. כן נמסר כי גרסאות ההנעה הכפולה, שיפעלו כדגם הנעה קדמית כדי לחסוך בדלק ויעבירו כוח לאחור רק במצבים בהם מערכת אלקטרונית תזהה צורך בכך, יוצעו בשתי גרסאות - רגילה ועם הילוך כוח (20:1) בטריילהוק. זה האחרון מקבל גם מצב "סלעים" במערכת ניהול הכוח, לה ארבעה מצבים ביתר הגרסאות - אוטומטי, שלג, חול או בוץ.
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
מערכת הניהול עושה שימוש בחיישני בקרת היציבות, בין היתר כדי לבלום גלגל מחליק. התוכניות השונות יובדלו גם בתגובת דוושת המצערת ומערכת בקרת המשיכה.
מתי אצלנו?
מחברת מכשירי תנועה, יבואנית ג'יפ לישראל, נמסר ל-ynet כי הרנגייד צפוי להגיע לישראל בסוף השנה. פיאט צפויה להציג גרסה משלה לדגם שתיוצר באותו מפעל באיטליה, ותיקרא פיאט 500X. גרסה זו תוצג ככל הנראה בתערוכת פריז בסתיו הקרוב, ועשויה להגיע אלינו במקביל לרנגייד.
- גלריית התמונות המלאה של ג'יפ רנגייד