רובה IN, קלע OUT: "דוד" בפרסומת לנשק
חברה אמריקנית למכירת כלי נשק הכעיסה את האיטלקים כשהשתמשה בדמות הפסל המפורסם של מיכלאנג'לו בפרסומת. רומא: "פוגעני ולא חוקי"
הרוחות באיטליה סוערות בשל פרסומת אמריקנית שבה נעשה שימוש בפסל המפורסם ביותר שמוצג בארץ המגף. שר התרבות האיטלקי הביע את זעמו אתמול (שבת) בשל מודעה פרסומית שבה נראה פסל "דוד" של האמן האיטלקי המפורסם מיכלאנג'לו אוחז ברובה עם הכיתוב: "יצירת אמנות".
עוד חדשות בעולם:
קינוח שמיימי: צפו בשיגור מאפה לחלל
חשד: עוד שני נוסעים בזהות בדויה במטוס שנעלם
צפון קוריאה הולכת לקלפי: תצביע או שתיחקר
השר דריו פרנצ'סקיני אמר כי התמונה פוגענית ומפרה את החוק. הפרסומת השייכת לחברת כלי הנשק "ארמלייט" מאילינוי מקדמת רובה AR-50A1 שעולה כ-3,000 דולרים. השר האיטלקי, שלממשלתו יש את זכויות השימוש המסחרי בדמותו של הפסל, הפציר בחברה למשוך את הפרסומת.
"דמותו של דוד חמוש פוגעת ומפרה את החוק. ננקוט צעדים נגד החברה האמריקנית כדי שתסיר
את הקמפיין מיידית", נכתב בחשבון השר בטוויטר. חברת המועצה למורשת היסטורית ולאמנות, האוצרת כריסטינה אסידיני, שלחה מסמך משפטי לחברת "ארמלייט" כדי שתמשוך את המודעה משום שהיא מעוותת את יצירת האמנות.
"החוק קובע כי אסור שערכו האסתטי של הפסל יעוות", אמר אנג'לו טרטופרי, מנהל הגלריה בפירנצה שבה מוצג הפסל, לכלי תקשורת באיטליה. "במקרה זה, מדובר לא רק בטעם רע אלא גם בהפרת החוק". איש האשכולות מיכלאנג'לו יצר את הפסל התנ"כי בין השנים 1501 ל-1504. "דוד" נחשב ליצירת מופת של תקופת הרנסאנס.