זוהו 122 עצמים. מה ידוע על המטוס ומה לא?
ארה"ב שלחה כלי שיט בלתי מאויש לחיפוש אחר הקופסה השחורה של המטוס המלזי בדרום האוקיינוס ההודי. שר התחבורה המלזי: התגלו עוד 122 עצמים באזור החיפושים. אך מה אנחנו יודעים על ההיעלמות המסתורית ומה לא?
אחרי יממה שבה הופסקו החיפושים אחר המטוס המלזי בשל תנאי מזג אוויר קשים הם חודשו הבוקר (יום ד') בדרום האוקיינוס ההודי וביתר שאת. ציוד אמריקני שמטרתו לזהות את אותות הקופסה השחורה הגיע היום לאוסטרליה, 18 ימים לאחר שנעלמה טיסת MH370. שר התחבורה של מלזיה היאשמודין חוסיין אמר היום במסיבת עיתונאים כי בצילומי לוויין שקיבל מצוות החקירה הצרפתי התגלו עוד 122 עצמים באזור החיפושים. לדבריו, טווח הגדלים שלהם נע ממטר ל-23 מטרים.
עוד חדשות בעולם:
המכה ה-11: כבישי ארץ הנילוס מדממים
"תינוקת בורגר קינג" התאחדה עם אמה נשיקה ופרידה: חיילי אוקראינה יצאו מקרים
גם מטוסים אוסטרלים וספינות סיניות זיהו עצמים נוספים באזור. 12 כלי טיס מאוסטרליה, ארה"ב, ניו זילנד, יפן ודרום קוריאה חזרו שוב לסרוק את האזור כ-2,500 קילומטרים דרום מערבית לעיר פרת'. "אזור ההתרסקות קרוב לשומקום, אך הוא גם קרוב לאוסטרליה יותר מאשר לכל מקום אחר", אמר ראש ממשלת אוסטרליה טוני אבוט לפני שהפרלמנט בארצו ערך דקת דומייה. "כמות גדולה של הריסות נראתה בצילומים במקום שבו ככל הנראה התרסק המטוס. מזג אוויר קשה והקושי בגישה מנעו מאיתנו עד כה להגיע אליהן אך אנחנו בטוחים שנצליח", אמר.
חילוץ ההריסות יוכל סוף סוף לשפוך אור על מה שאירע למטוס, מדוע סטה מנתיבו ולפתור את אחת מתעלומות התעופה המסתוריות שאירעו מעולם. תיאוריות החל מחטיפה ועד התאבדות של אחד הטייסים עלו בשבועיים האחרונים, אך החוקרים לא שוללים גם בעיות טכניות.
ארצות הברית שלחה לאוסטרליה כלי שיט תת-ימי בלתי מאויש של חיל הים האמריקני המאובזר בכלים לזיהוי קופסאות שחורות. השימוש בכלי השיט יתורגל על ידי צוותי ספינות חיל הים האוסטרלי בפרת' בימים הקרובים. הקופסאות השחורות מכילות מידע מוקלט מתא הטייס וכן כל פרטי הטיסה. אותות הקופסה מפסיקים לפעול חודש אחרי ההתרסקות.
מה אנחנו יודעים?
המטוס התרסק: ראש ממשלת מלזיה נג'יב רזאק אמר כי ממידע לווייני עולה כי הטיסה "הסתיימה בדרום האוקיינוס ההודי" ואישר כי מטוס הבואינג 777 שנעלם לפני יותר משבועיים התרסק בנקודה רחוקה באוקיינוס, "רחוק מכל אתר נחיתה אפשרי".
המיקום האחרון של המטוס: חברה בריטית חישבה את המידע הלווייני שהגיע מהאזור המרוחק באוקיינוס והשתמשה בניתוח נתונים שטרם נוסה בחקירת תעופה מסוג זה. החברה הצליחה למקם את הנקודה האחרונה שבה היה המטוס באוויר, באמצע האוקיינוס, מערבית לפרת'.
אין ניצולים: נג'יב טען כי מעבר לכל ספק כל 239 אנשי הצוות והנוסעים מתו בהתרסקות. אביו של מהנדס תעופה שהיה על הטיסה אמר: "התבשרנו בחדשות על הטרגדיה. זה הגורל".
השאלות שנותרו ללא מענה
מי ואיך? הרשויות המלזיות טרם שללו כל סיבה אפשרית שתסביר את התרסקות המטוס. אך הראיות שנאספו עד כה מעלות כי מדובר היה בהסטה מכוונת של המטוס בנקודה שבה טס מעל מצר מלאקה, שם נותקו כל מערכות התקשורת. משם - הרשויות לא יודעות לומר מה אירע. הן בוחנות אפשרות של טרור, חבלה, כשל טכני חמור או התאבדות של אחד הטייסים או מישהו שהיה על הסיפון.מה צף בים? ראש הממשלה המלזי טרם אמר אם החוקרים אישרו כי העצמים הצפים באוקיינוס והצילומים שתועדו על ידי כמה צוותי חקירה ברחבי העולם, בהם מצרפת ומסין, הם אכן הריסות המטוס.