שתף קטע נבחר

 

גופות ראשונות חולצו מהמעבורת בד' קוריאה

צוללנים שברו את חלון אחד התאים במעבורת שטבעה והצליחו לחלץ משם שלוש גופות. הנספים לבשו חליפות הצלה. צוותי ההצלה נאבקים בתנאים סביבתיים קשים. חילוץ הגופות עלול להימשך חודשים

תוך שהם נאבקים בזרמים העזים ובביקורת החריפה מצד משפחות הקורבנות, ממשיכים כוחות החילוץ לפעול באתר טביעת "ספינת התלמידים" בדרום קוריאה. צוללנים הצליחו לחלץ מהמעבורת שלוש גופות לאחר ששברו את חלון אחד מתאי הנוסעים. כך מסר גורם במשמר החופים לסוכנות AFP. שלושת הנספים לבשו חליפות הצלה

 

לעת עתה, כארבעה ימים לאחר האסון, נמשו 36 גופות מהמים. 266 נוסעים עדיין מוגדרים נעדרים ו-174 נוספים חולצו בשלום מהאזור. בעוד קרובי הנוסעים הנעדרים החלו לספק ממצאי DNA בתקווה שיסייעו לאיתורם, הודו ראשי מבצע החילוץ כי הסיכויים למצוא אות חיים מהספינה הם "כמעט אפסיים", וכי מבצע החילוץ עצמו עלול להימשך חודשים ספורים.

 

סיפורים חמים נוספים - בפייסבוק שלנו

 

חילוץ גופות אסון המעבורת בדרום קוריאה    (צילום: רויטרס)

חילוץ גופות אסון המעבורת בדרום קוריאה    (צילום: רויטרס)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

התדרוך הרשמי של משמר החופים הקוריאני יצא לדרך בטונים רגועים יחסית. דובר הארגון עמד על במה וסיפר למאות קרובי הנעדרים על פעילותם המוגבלת של הצוללנים באזור, שסובלים מראות לקויה ואינם יכולים למעשה לבחון את המתרחש בעומק. פחות משעה לאחר מכן, כשהגירסה הרשמית הסתיימה, קמו הנוכחים מרצפת אולם ההתעמלות שבו התקיים התדרוך והתקרבו במהירות לבמה תוך שהם מטיחים שאלות אחר שאלות בדובר. האחרון ענה בדממה ובראש מורכן, ולא חדל מכך גם כשהתקפות אלימות נקודתיות איימו לגלוש לעבר הבמה.

 

האירוע כולו הציג הלכה למעשה את המתרחש בשטח, לפחות מנקודת המבט של משפחות התלמידים שעדיין מוגדרים נעדרים. אלו מתלוננים כבר ימים ארוכים על עיכוב בפעולות החילוץ, על יעילותן המוגבלת ובעיקר על תוצאותיהן הדלות. התוצאה, לטענתם, אינה אלא מוות מיותר של עשרות צעירים. 

 

"התלמידים נהרגו כי אנשי הצוות והמורים הורו להם לרכון ולהישאר בתאים", אמר אחד ההורים. לצדו, ניסתה דודתה של אחת הנעדרות לשרטט את מערכת היחסים שבין אזרח לשלטון. "אני יודעת שהמצב מאוד מורכב, אך היינו אמורים לבטוח בממשלה. במקום זה, הרשויות ביזבזו ארבעה ימים והביאו אותנו לנקודה הזאת. זהו אסון מעשה ידי אדם".

פינוי גופות הקורבנות (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
פינוי גופות הקורבנות(צילום: רויטרס)

משפחות הנפגעים סמוך לאזור האסון (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
משפחות הנפגעים סמוך לאזור האסון(צילום: רויטרס)

מעצר קפטן המעבורת (צילום: AP) (צילום: AP)
מעצר קפטן המעבורת(צילום: AP)

אזור הטביעה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
אזור הטביעה(צילום: רויטרס)
 

חקירת אסון המעבורת מתמקדת כעת בפנייה החדה שביצעה הספינה לפני ששקעה וכן בשאלה אם הוראה להתפנות ממנה הייתה יכולה להציל חיים. סרטון וידיאו שצולם על ידי אחד הניצולים בתוך המעבורת הראה כיצד אנשי הצוות מורים לנוסעים להישאר על הסיפון ולא להתפנות על אף העובדה שהספינה נוטה בחדות.

 

המעבורת, שמשקלה 6,825 טון, התהפכה סמוך לחוף הדרום-מערבי של דרום קוריאה ועליה 476 אנשי צוות ונוסעים - רובם תלמידים מבית הספר התיכון "דאנוון" באנסן שבסיאול, שהיו בדרכם לטיול שנתי בעיר הנופש ג'גו, הנחשבת ל"הוואי של דרום קוריאה". עד כה לא ברור מה גרם לתקלה שהביאה לאסון, אך דיווחים שונים קשרו הגאי חסר ניסיון לאירוע, וכן תנאים סביבתיים מורכבים.

 

במהלך סוף השבוע נעצר קפטן המעבורת לי ג'ון סאוק, והואשם ברשלנות שהובילה לטביעתה, בנטישתה, בגרימת פציעה המובילה למוות ובאי בקשת סיוע מספינות סמוכות. "אני מתנצל בפני העם הדרום קוריאני על המהומה שגרמתי ומרכין את ראשי בפני משפחות הקורבנות", אמר.

 

לדבריו, "נתתי הוראות בנוגע לנתיב השיט, הלכתי לזמן קצר לחדר השינה ואז המעבורת טבעה. הזרם היה מאוד חזק והטמפרטורות של מי האוקיינוס היו נמוכות. חשבתי שאם אנשים יישארו במעבורת ללא הידע המתאים, אם הם לא ילבשו חליפות הצלה, ואפילו אם כן, הם ייסחפו וייתקלו בקשיים רבים נוספים". כשנשאל מדוע הנוסעים התבקשו להישאר במקומותיהם יותר מ-40 דקות אחרי שנשלחו אותות מצוקה, הסביר הקפטן בן ה-69 כי "באותו הזמן סירות ההצלה לא הגיעו, ולא היו סירות דיג או גורמים אחרים מסביב".

 

הבוקר דיווחה סוכנות הידיעות AP כי התביעה בדרום קוריאה אמרה שאיש הצוות שהשיט את המעבורת

ששקעה עשה זאת בפעם הראשונה באותו אזור. איש הצוות בן ה-25 ניווט את המעבורת בזמן ששטה באזור עם איים רבים וקרובים זה לזה, וזרמים חזקים.

 

ב-BBC דווח כי ההגאי, שנעצר גם כן, אמר כי המעבורת הגיבה באופן שונה ממה שציפה: "הייתה גם טעות מצדי, אבל ההגה הסתובב יותר ממה שהוא אמור היה". לדברי גורם בתביעה, בדרך כלל ימאי אחר משיט את הספינה באזור זה, אבל בגלל הערפל הכבד שגרם לעיכוב ביציאה, היה זה איש הצוות הצעיר שהשיט את הספינה. עדיין לא ברור אם המעבורת שטה מהר מהרגיל.

 

סגן מנהל בית הספר שתלמידיו טבעו באסון המעבורת שם אתמול קץ לחייו. משטרת דרום קוריאה דיווחה כי סגן המנהל, שהיה אחד מניצולי הספינה, התאבד בתלייה. גופתו של מין קיו קאנג, בן 53, נמצאה ליד אולם הספורט שבו מחכות משפחות הקורבנות והנעדרים באי ג'ינדו, ליד אזור האסון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
פעולת חילוץ הגופות נמשכת
צילום: רויטרס
צילום: גטי אימג'בנק
פינוי גופות הנספים
צילום: גטי אימג'בנק
מומלצים