יש לכם פונטיאק סולסטיס? גשו למוסך
בעלי דגמים שונים מתוצרת GM אשר הגיעו ארצה בייבוא אישי, יוזמנו בקרוב למוסכי חברת UMI, נציגת הקונצרן בישראל, כדי להחליף את מתג ההתנעה. בינתיים, שימו היטב לב להוראות
רכשתם בחו"ל פונטיאק סולסטיס או שברולט קובלט? למרות שהמכונית שלכם לא הגיעה ארצה באמצעות יבואנית המותגים לישראל, חברת UMI, תדאג זו האחרונה לביצוע תיקון עליו הכריזה היצרנית - החלפת מתג ההתנעה. מדובר בקריאה לתיקון מהגדולות ובוודאי החמורות שידעה תעשיית הרכב, בה מעורבות מיליוני מכוניות ו-13 הרוגים בתאונות דרכים קטלניות עד כה. קריאת התיקון הוכרזה בחודש פברואר, בעקבות לחץ מצד עו"ד מטעם משפחת אחד ההרוגים, ונובעת מכשלים לכאורה בטיפול של ג'נרל מוטורס בבעיה מוכרת, עליה ידעו בקונצרן עוד ב-2005.
כלי הרכב המעורבים בקריאת התיקון הענקית:
- סאטורן Ion משנות הייצור 2003-2007
- סאטורן סקיי משנות הייצור 2007-2010
- שברולט קובלט משנות הייצור 2005-2010
- שברולט HHR משנות ההיצור 2006-2010
- פונטיאק סולסטיס משנות הייצור 2006-2010
- פונטיאק G5 משנות הייצור 2007-2010
- ג'נרל מוטורס בצרות, והכל בגלל קפיץ קטנטן
פניית ynet לפני כשבועיים למשרד התחבורה, אשר באחריותו לזמן לתיקון כלי רכב שהגיעו לארץ בייבוא אישי, נענתה כי "חברת UMI, יבואנית GM בישראל (למעט אופל), טרם קיבלה הנחיות מהיצרנית לביצוע קריאה חוזרת בנושא מתג ההצתה. הדגם המיובא לישראל הוא פונטיאק סולטיס. כשהיצרנית תעביר הנחיות ביצוע הריקול ליבואנית בארץ ואת האמצעים הנדרשים לכך, תהיה היבואנית ערוכה לבצעם". בניגוד לדברי UMI, אמרו במשרד התחבורה כי "זימון בעלי כלי הרכב לביצוע קריאה חוזרת, הינו באחריות יבואנית הרכב".
היום (ד') הודיעה חברת UMI ל-ynet כי "בימים אלו פורסם ריקול בטיחותי רשמי של חברת GM, במסגרתו יש להחליף את מתג ההתנעה בחלק מדגמי פונטיאק סולטיס, שברולט קובלט, HHR וסאטורן ION. היצרן מנחה כי עד לביצוע התיקון ברכב יש לוודא בעת יציאה מהרכב כי נמצא במצב "Parking" (חנייה), ובמקרים של תיבת הילוכים ידנית יש להעביר את בורר הילוכים למצב "Reverse" (הילוך אחורי) ולהפעיל את בלם החנייה. בנוסף יש להימנע מהצמדת מפתחות נוספים לצרור מפתח הרכב, כדי לא להכביד על מתג ההתנעה.
עוד אומרים ב-UMI כי "דגמי הרכבים המעורבים בקמפיין זה לא יובאו על-ידי חברת UMI, ולכן אין ברשותנו את כמות הרכבים ופרטי הלקוחות, ולא נוכל לזמן לקוחות לביצוע הקמפיין. הרכבים שעלולים להיות מעורבים, הינם רכבים בייבוא אישי והמידע בגין ריקולים אלו הועבר למשרד התחבורה. יובהר כי במידה ובעל רכב מהדגמים שנידונו, יפנה אלינו באופן עצמאי, או לחילופין תוצג מטעם משרד התחבורה רשימת שלדות רלוונטית בייבואי אישי, נבצע בדיקה מול מערכות היצרן בדבר מעורבות אותם רכבים בריקול הנדון. חשוב לציין כי הזמנת החלפים ליישום הריקול (במידת הנדרש) מתבצעת בהזמנה מיוחדת ופרטנית לכל רכב, בהתאם למספר השילדה שלו".
"ב-UMI הדגישו כי "על-פי נוהל הריקול לרכבים אשר יובאו בייבוא אישי לישראל, משרד התחבורה ורק הוא, אחראי ליידע את בעלי הרכבים. בידי UMI אין מידע בנוגע לזהות ו-או מספרי הרישוי ו-או דגמים של רכבים ביבוא אישי"