פורד מוסטנג בת 50; האסקורט חזרה לחיים
פורד חשפה מהדורת 50 שנה למכונית הספורט הפופולארית, ובסין את האסקורט החדשה. מי מהן תגיע לישראל, ואיך הגיעה המוסטנג לגג האמפייר סטייט בילדינג?
פורד חשפה שתי מכוניות חדשות - מהדורת 50 שנה למוסטנג, ואסקורט חדשה אחרי יותר מעשור למותה. לישראל המוסטנג תגיע בינואר 2015, אך האסקורט - שבעבר הייתה רבת מכר בישראל וכעת מיועדת לסין בלבד - ואינה צפויה להגיע אלינו.
50 שנה לפוני
במסגרת חגיגות 50 שנה לאחת המכוניות האהובות ביותר של פורד בכל הזמנים, המוסטנג, יצרנית הרכב האמריקאית חשפה מהדורה מיוחדת לדגם. 1,964 יחידות בלבד ייוצרו - וכוללות לוח ממוספר עם חתימת ביל פורד, נינו של מייסד החברה ושינויים קוסמטיים קלים. המהדורה המיוחדת תהיה גם הראשונה שתיוצר מהדגם, ששיווקו מתחיל השנה ומציע עיצוב חדש המוותר על חלק מסממני הרטרו של הדור הקודם.
המוסטנג החדשה, שנחשפה לפני מספר חודשים, מוצעת עם מנועי ארבעה, שישה ושמונה צילינדרים בנפח של בין 2.3 ל-5.0 ליטר, ולראשונה הופכת למכונית גלובאלית. פירוש הדבר גם שהיא תשווק סוף-סוף בישראל באופן סדיר, לאחר 50 שנים בהם נאלצנו להסתפק במכוניות יד-שנייה שהגיעו בייבוא אישי או במכוניות אספנות. נכון לעתה עדיין לא ידוע אילו גרסאות ישווקו אצלנו או מה יהיה מחירן.
מלבד המהדורה המיוחדת, פורד מציינת את יום ההולדת ה-50 בשורה של אירועים, בהם כנס גדול שנערך בניו-יורק בהשתתפות אלפי חובבי ובעלי מוסטנג מכל השנים. היצרנית גם שיחזרה את אחד מאירועי יחסי הציבור המרשימים בתולדותיה, שליווה את תחילת שיווק המוסטנג המקורית. אז, כמו היום, יוצרה מוסטנג מיוחדת שנוסרה לחתיכות המתאימות להכנסה למעלית - ואלו הובלו ל"אמפייר סטייט בילדינג" במנהטן, ניו-יורק.
המוסטנג עולה לאמפייר סטייט בילדינג:
מהנדסי פורד הרכיבו את המכונית על מרפסת התצפית של הבניין, שגובהה כ-305 מטרים, בתהליך שדרש שישה שבועות של תכנון. אחרי הכל, המוסטנג החדשה גדולה משמעותית מהדור הראשון, אך מעלית הבניין ההיסטורי, אחד מהנכסים הנדלניים החשובים והמוכרים ביותר בארה"ב, נשארה קטנה למדי.
וכך נראה הפירוק וההכנה לטיפוס:
פורד אסקורט חוזרת - בסין
המבוגרים שבינינו לבטח זוכרים את השם פורד אסקורט (Escort, ליווי), ששימש את המשפחתית הקומפקטית של פורד במשך המחצית השנייה של המאה הקודמת. האסקורט, שאף הורכבה בישראל בשנות ה-60, הייתה מכונית פופולארית מאוד טרם כניסת היצרניות היפניות לישראל. בסוף שנות ה-90 הוחלפה על-ידי הפוקוס, ושמה נזנח.
כעת פורד מכריזה על דור חדש של המכונית, הפעם כמשפחתית קטנה שתמוצב בין הפיאסטה לפוקוס. המכונית, עם מרכב ארבע דלתות סדאן, תוכננה עבור השוק הסיני וגם תיוצר בו, ולמרות דימיון מסוים לפיאסטה לא מדובר בגרסת סדאן של הסופר-מיני המשווקת אצלנו. בהתאם, האסקורט אינה צפויה לקבל תקינה אירופית ולכן גם לא ניתן יהיה למכור אותה בישראל.