פולקסווגן פולו בסיבוב בכורה: אותו דבר, רק חדש
פולקסווגן מחדשת את הפולו אחרי חמש שנות שיווק. אז מה התחדש במכונית הסופר-מיני הוותיקה? התרשמות ראשונה
- איפה נהגנו: מינכן, גרמניה
- במה נהגנו: פולקסווגן פולו דור 5 מחודשת
- מתחרות: טויוטה יאריס, יונדאי i20, פורד פיאסטה, פיז'ו 208
- מתי אצלנו: באביב
- כמה עולה: החל מ-93 אלף שקל (הערכה ל-1.2 ידנית עם 90 כ"ס)
בעד: איכות, מרווח, טכנולוגיה, ביצועים (1.2 ליטר)
נגד: נוחות, היגוי, בלמים
מה חדש?
חמש שנים לאחר שהוצגה לראשונה, עברה פולקסווגן פולו מתיחת פנים קלה. מראה יחידות התאורה מלפנים ומאחור עודכן, יש חישוקים וגוונים חדשים ומספר עדכונים קוסמטיים קלילים בחוץ ובפנים. בגרסאות שהוצעו בהשקה הייתה גם מערכת מולטימדיה חדשה ומתקדמת יותר, המוצעת בישראל בחלק מגרסאות הגולף, ועדיין לא ברור אם תשווק גם אצלנו.
כמו-כן, מנוע ה-1.4 הוותיק של פולקסווגן הוחלף בגרסה מוחלשת של יחידת ה-1.2 ליטר המוגדשת. מעתה יש שתי גרסאות הספק - 115 כ"ס (במקום 110) ו-90 כ"ס במקום ה-85 כ"ס ב-1.4 ליטר בעבר.
מנוע נוסף הצטרף למבחר, בנפח 1.0 ליטר ועם שלושה צילינדרים (75 כ"ס שמגיע מסקודה סיטיגו-סיאט מי-פולקסווגן אפ!), ועדיין לא ברור אם ישווק אצלנו. מנוע ה-1.4 ליטר שודרג ומציע כעת 150 כ"ס במקום 140 - אך כמו בעבר, לא ישווק בישראל.
תא הנוסעים
השינוי כאמור אינו גדול, והפולו מוסיפה להציע תא נוסעים מהטובים בקטגוריה - מבחינת איכות חומרים והרכבה. עם זאת, היינו מעדיפים עיצוב-מראה פחות קודר. המרווח המרשים בתא הנוסעים והנפח המכובד בתא המטען לא השתנו. הנדסת האנוש מצוינת כרגיל, למעט מתג כיוון מראות צד שאינו נוח לתפעול.
מנוע ותיבת הילוכים
באירוע ההשקה הועמדו לרשות העיתונאים שני מנועי בנזין – 1.2 ליטר (90 כ"ס) עם תיבה ידנית או רובוטית (מצמד-כפול), ויחידת הליטר עם 75 כ"ס בשילוב תיבה ידנית בלבד. הגדול מהשניים גמיש יחסית, שקט ומציע ביצועים טובים מאוד ביחס לקטגוריה ונתון ההספק. בגרסה הידנית מציעה תיבת ההילוכים מהלך מדויק עם מצמד נוח לתפעול, בגרסה הרובוטית תפקדה התיבה למשעי, עם העברות חלקות ומהירות.
מנוע ה-1.0 ליטר הרשים פחות, באופן כמעט-צפוי. עם שלושה צילינדרים בלבד, היחידה רועשת יחסית ואיטית יותר, ומספיקה בדוחק לשמירה על קצב התנועה (המהיר בגרמניה מהנהוג בישראל). גם תפעול מצמד ארוך יחסית ופחות מדויק הפריע מעט בנהיגה.
נוחות ויכולת דינמית
הפולו לא הייתה מצטיינת הקטגוריה בתחום הנוחות והיכולת הדינמית בעבר, ונראה כי פולקסווגן לא שינתה הרבה. כיול המתלים נוקשה יחסית, ופוגע בנוחות לאורך זמן. חשוב מכך, ההיגוי סובל מתגבור-יתר, אינו מדויק מספיק ואינו מעורר ביטחון. אחיזת הכביש טובה, אם כי הנטייה לתת-היגוי (הרחבת קו הפנייה על-ידי החרטום) מוגזמת, ולכן היא אינה מהנה לנהיגה כמו חלק ממתחרותיה הישירות. הבלמים במכוניות ההשקה לא שכנעו, ודרשו רגל ימין נחושה (מדי).
סיכום
מתיחת הפנים של הפולו מביאה עמה שורה של טכנולוגיות חדשות, כולל מערכת מולטימדיה משודרגת, מערכות בטיחות חדשות ומעודכנות ותוספת אבזור. מעבר לכך, השינויים בדגם המחודש מינוריים למדי.
אז עם מה נותרנו? כמו בעבר, הפולו מכונית נעימה ונוחה, לא מלהיבה במיוחד אך בהחלט איכותית. מידת האטרקטיביות שלה בשוק המקומי תקבע לפי תג המחיר, בשילוב האבזור המתקדם והעשיר יותר.
- הכתב היה אורח חברת פולקסווגן