חלם צרפתי: הזמינו מאות רכבות גדולות מדי
חברת הרכבות SNCF הזמינה צי של רכבות בהשקעה של 20.5 מיליארד דולר ורק אחר כך גילתה שיותר מאלף רציפים צרים מדי עבור הרכבות החדשות
עוד חדשות בעולם :
אירופה בקלפי: שונאי המהגרים מרימים ראשם
טרור בסין: 31 נהרגו בפיגוע באזור איסלאמי
נהנית באזרחות: קלינטון הרוויחה 5 מיליון ד'
בית זוועות חדש: צעירה אותרה אחרי 10 שנים
מי שחשף את הטעות הגדולה היה העיתון הסאטירי אך אמין "לה קנאר אנשנה". העיתון דיווח כי חברת המסילות הצרפתית RFF העבירה ל-SNCF מידות של רציפים שמתאימים רק לרכבות שנבנו לפני פחות מ-30 שנה. אלא שרוב תחנות הרכבת בצרפת - מתוך כ-1,200 - נבנו לפני יותר מ-50 שנה ולכן המסילות בהן צרות מדי עבור הרכבות החדשות. המשמעות היא שעשרות מיליוני אירו (50 מיליון על פי הערכות) יידרשו לצורך שיפוץ הרציפים, דבר שלא יתקבל בעין יפה על ידי הציבור הצרפתי שמתמודד בשנים האחרונות עם מצב כלכלי קשה.
"המהנדסים השנונים ב-SNCF שכחו לאמת את העובדות בשטח", כתב העיתון "לה קנאר אנשנה".
שרת הסביבה הצרפתית, המועמד לשעבר לנשיאות סגולן רויאל, אמרה כי מדובר ב"טעות טפשית" שהרשויות המקומיות לא צריכות לשלם עליה. שר התחבורה פרדריק קובילייה תיאר את המצב כאבסורדי וכ"דרמה קומית", והאשים את ממשלות העבר מהמרכז-ימין בגין החלטתן להפריד בין רשת המסילות לרשת הרכבות.
דובר חברת המסילות RFF, כריסטוף פיינואל, אמר לתחנת הרדיו הצרפתית "אינפו רדיו": "זה כמו שתקנה פרארי שאתה רוצה להחנות במוסך שלך ואז תגלה שהמוסך שלך לא בדיוק בגודל המתאים למידות של פרארי משום שאף פעם לא הייתה לך פרארי. גילינו את הבעיה מאוחר מדי. אנו מכים על חטא".