המכוניות הזולות בישראל - החל מ-51 אלף שקל
הנהג הישראלי כבר אינו מתעקש לרכוש מכונית משפחתית עם מנוע חזק ותיבה אוטומטית. להיט המכירות הנוכחי כולל מרכב קטנטן, מנוע פיצפון, תיבה ידנית ומחיר נמוך שנחשב דימיוני רק לפני שנים ספורות. קבלו את רשימת הזולות מכולן, מחירי מחירון ומחירי מבצע, ואת והסוד הכי לא שמור במדינה - למרות המחיר הנמוך, באולם התצוגה תקבלו הנחות נוספות
קניית מכונית חדשה בישראל אף פעם לא הייתה פשוטה - בעיקר מבחינה פיננסית. שיעור מס מהגבוהים בעולם, מביא לכך שמכוניות חדשות בישראל יקרות בהשוואה לכמעט כל מדינה במערב - ועוד לא הזכרנו את כוח הקניה הצנוע. כך שלא רק מחיר הרכב בשמיים, אלא גם היכולת שלנו לרכוש רכב חדש קטנה משמעותית מזו של תושבי מדינות מערביות אחרות. שר התחבורה, ישראל כץ, הבטיח אמנם לפני כשנה כי המכוניות יוזלו ב-20%, אך שלא במפתיע, זה לא קרה.
ובכל זאת, משהו כן השתנה. תחילת יישום שיטת "מיסוי ירוק", המעניקה הטבות מס למכוניות שפולטות כמות קטנה יחסית של זיהום, אפשרה יבוא ושיווק מכוניות קטנות-ידניות-זולות במיוחד, במחירים שלא הורגלנו להם בעבר ונחשבו בלתי אפשריים. מחירים שאיפשרו לפתע ליותר ויותר ישראלים לרכוש רכב חדש, קומפלט עם אחריות מלאה וריח ניילונים אופייני.
גם בשנת 2014, התחרות בפלח הקטנות הזולות חמה למדי. למעשה, המחירים כיום הם הנמוכים מאז החלה הרפורמה במיסוי, ומתחילים ב-54 אלף שקלים ל"מחיר מחירון", שהופכים ל-"50 וקצת" במבצעים שונים. מקורות בשוק מספרים לנו שבעלי יכולת משא ומתן גבוהה במיוחד, אף יורדים ל"כמעט 50". וכן, אתם צודקים, גם במחיר הזה "חותכים" היבואנים קופון עסיסי על כל מכונית - שלא יספרו לכם אחרת.
אז אם אתם בדרך לרכישת מכונית קטנה חדשה, מומלץ מאד לעקוב אחר המבצעים האלה. וגם אם לא, קבלו את רשימת המכוניות הזולות בישראל, והשוואת נתונים מתבקשת ביניהן.
סוזוקי אלטו ידנית - 54 אלף שקל
מה אמרו בשיחת הטלפון - "יש מה לדבר על המחיר, אבל רק באולם התצוגה"
בקצרה - מכונית המיני של סוזוקי הייתה חלוצת המחיר הנמוך, ורשאית לשאת בתואר "נביאת מהפיכת המחיר" - שכן לפני ארבע שנים עלתה סוזוקי אלטו 61 אלף שקלים, וכבר לפני שנה עלתה 52 אלף שקלים בלבד. אלא שכיום היא היא לא רק מהמיושנות בהיצע מכוניות המיני הזולות, אלא גם מחליפתה, סוזוקי סלריו, הוצגה ונמצאת בדרכה אלינו. כנגזר מגילה המופלג יחסית, האלטו היא מכונית מאד פשוטה, רועשת, לא מאוד נוחה, אך חסכונית בדלק. במבחן הבטיחות של Euro NCAP איכזבה עם ציון לא מקובל של שלושה כוכבים בלבד (מתוך חמישה), מה שלא הפריע ליבואן - כך טען - למכור כל מכונית שיכול היה להביא ארצה.
שברולט ספארק ידנית - 55 אלף שקל (51 אלף במבצע)
מה אמרו בשיחת הטלפון - "4,000 שקלים הנחה למבצע מוגבל בזמן"
בקצרה - מיני הקוריאנית-אמריקאית, אשר זכתה אצלנו להצלחה בינונית בלבד, כאשר שווקה עם מנוע 1.2 ליטר, אבזור מכובד ומחיר אטרקטיבי אך גבוה יחסית לקטנות-זולות. ב-UMI הבינו מה צריך לעשות, וכעת היא מוצעת גם עם מנוע 1.0 ליטר ואבזור צנוע יותר, אך גם במחיר נמוך משמעותית. עד כמה נמוך? תלוי היכן בודקים. מחירה הרשמי של הספארק באתר שברולט-ישראל עומד על 55 אלף שקלים, אך בשיחת טלפון עם נציג מכירות באולם התצוגה בתל אביב, הובהר כי מחיר המבצע נמוך כעת בכמה אלפי שקלים.
יונדאי i10 ידנית - 58 אלף שקל
מה אמרו בשיחת טלפון - "לא מוסרים מידע על מבצעים בטלפון, אבל תגיע לסוכנות ונסתדר"
בקצרה - המכונית המודרנית ביותר בין חמש הזולות של השוק, ואפילו המאובזרת מכולן. ה-i10 החדשה היא אחות תאומה לקיה פיקנטו, רבת המכר המקומית מאשתקד אשר הפכה לפתע יקרה משמעותית מהזולות בחבורה - כולל ובעיקר ה-i10. כמוה היא מציעה מנוע שלושה צילינדרים (1.0 ליטר) ורמה גבוהה של איכות ויכולת דינמית, ביחס למצופה (וגם לנדרש) מרכב כזה. לא במקרה היא מאיימת לנשל את הפיקנטו מתואר "המכונית הנמכרת בישראל"
סקודה סיטיגו ידנית - 61.5 אלף שקל (60 אלף במבצע)
מה אמרו בשיחת טלפון - "אין מבצעים אבל שווה להגיע"
בקצרה - מכונית המיני של סקודה מציעה אבזור בטיחות-אקטיבית מעניין וראוי לאזכור - מערכת המזהה סכנה במהירות עירונית (עד 30 קמ"ש) ומסייעת למנוע או לפחות לצמצם את נזקיה. היא אינה מצטיינת לעומת זאת באבזור, ותא הנוסעים שלה מרגיש פשוט מדי - בין היתר עקב חלונות אחוריים הנפתחים רק לחרך. המחיר? שוב, תלוי איפה בודקים. נציג המכירות טען כי המחיר הרשמי הוא 61.5 אלף שקלים וכי אין מבצעים, ואתר סקודה מאשר זאת. אלא שבקמפיין המכירות של סקודה עצמה מופיעה מודעה המבטיחה מחיר נמוך ב-1,500 שקל עד ה-30.6. וגם כאן, יש להניח ששווה לכם להגיע ולשמוע על "המחיר האמיתי". אגב, בישראל מוצעת כיום גם אחות תאומה מבית סיאט, המי (Mii), שמציעה מכלולים זהים, הספק גבוה יותר ותג-מחיר גבוה במפתיע - 63 אלף שקל.
קיה פיקנטו ידנית - 64.5 אלף שקל
מה אמרו בשיחת טלפון - "יש מבצעים, אבל זה לא לטלפון"
בקצרה - מכונית המיני הנמכרת ביותר בישראל ב-2013, ובפער מרשים. למעמד זה זכתה בעזרת אבזור מכובד, מרווח מספק, מראה מצודד, איכות ויכולת דינמית גבוהה יחסית - במיוחד ביחס למצב ששרר בשוק כשהושקה לראשונה. הפיקנטו, בדומה לסיטיגו, זכאית גם לציון חמישה כוכבי בטיחות הנחשב לחריג לטובה בקטגוריה. מנגד, כיום היא כבר יקרה יחסית - במיוחד בהתחשב בכך שתאומתה יונדאי i10 מעט מאובזרת יותר ועולה כמה אלפי שקלים פחות.
המכונית | סוזוקי אלטו | שברולט ספארק | יונדאי i10 | סקודה סיטיגו | קיה פיקנטו |
מחירון רשמי | 54 אלף | 55 אלף | 58 אלף | 61.5 אלף | 64.5 אלף |
מנוע |
1.0 ליטר 68 כ"ס |
1.0 ליטר 68 כ"ס |
1.0 ליטר 66 כ"ס |
1.0 ליטר 60 כ"ס |
1.0 ליטר 68 כ"ס |
מושבים | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
אורך | 350 ס"מ | 359.5 ס"מ | 366.5 ס"מ | 356 ס"מ | 359.5 ס"מ |
רוחב | 160 ס"מ | 160 ס"מ | 166 ס"מ | 164.5 ס"מ | 159.5 ס"מ |
גובה | 147 ס"מ | 152 ס"מ | 150 ס"מ | 148 ס"מ | 148 ס"מ |
בסיס גלגלים | 236 ס"מ | 237.5 ס"מ | 238.5 ס"מ | 242 ס"מ | 238.5 ס"מ |
מידת גלגלים | 155/65-14 | 155/80-13 | 175/65-14 | 165/70-14 | 165/60-14 |
נפח תא מטען | 129 ליטר | 170 ליטר | 252 ליטר | 251 ליטר | 200 ליטר |
100-0 קמ"ש | 14 שניות | 15.3 שניות | 14.9 שניות | 14.4 שניות | 14.5 שניות |
מהירות מרבית | 155 קמ"ש | 152 קמ"ש | 155 קמ"ש | 160 קמ"ש | 150 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 23.2 קמ"ל | 20 קמ"ל | 20 קמ"ל | 22.2 קמ"ל | 23.8 קמ"ל |
ציון בטיחות | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
אבזור | |||||
כריות אוויר | 6 | 6 | 6 | 4 | 6 |
מערכת שמע | רדיו-דיסק |
רדיו-דיסק + USB ו-AUX |
רדיו-דיסק + USB ו-AUX | רדיו-דיסק + AUX | רדיו-דיסק + USB ו-AUX |
רמקולים | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 |
חלונות חשמל | 2 | 1 | 4 | 2 | 4 |
מראות חש' | לא | לא | כן | לא | כן |
אבזור נוסף | - | - | מתגי תפעול מההגה | מע' למניעת תאונה עירונית | - |