ב.מ.וו X6 חדש - בישראל בשנה הבאה
ב.מ.וו חשפה את הדור השני של ה-X6, רכב הפנאי-קופה היוקרתי. לישראל יגיע בתחילת שנת 2015
רכב הפנאי-קופה היוקרתי ב.מ.וו X6 - הדור הבא. יצרנית הרכב הגרמנית חשפה את הדור השני של ה-X6 בסוף השבוע, והוא יגיע לישראל בתחילת שנת 2015, כך נמסר ל-ynet מחברת דלק מוטורס. ה-X6, שהוצג לראשונה בשנת 2008 כאלטרנטיבה ספורטיבית ל-X5, זכה בישראל להצלחה נאה ומתחרותיה של ב.מ.וו צפויות להציג לו מתחרים. מרצדס אף אישרה זו רשמית עם מכונית התצוגה MLC.
ה-X6 החדש מאמץ את חרטום ה-X5, ונותר עם מרכב חמש דלתות דמוי-קופה. הוא יציע חמישה מושבים, וישווק תחילה בשלוש גרסאות עיקריות: xDrive50i עם מנוע טווין-טורבו בנזין בנפח 4.4 ליטר, עם שמונה צילינדרים, 450 כ"ס ו-66.2 קג"מ ב-2,000 סל"ד. גרסה זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.8 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. תצרוכת הדלק עומדת על 10.3 קמ"ל בממוצע.
גרסה שנייה היא ה-xDrive30d, עם מנוע שישה צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר, טורבו-דיזל, שמספק 258 כ"ס ו-57 קג"מ ב-1,500 סל"ד. דגם זה מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.7 שניות ולמהירות מרבית של 230 קמ"ש. תצרוכת הדלק עומדת על 16.7 קמ"ל בממוצע.
דגם שלישי הוא ה-M50d, עם מנוע דיזל תלת-טורבו בנפח 3.0 ליטר, 381 כ"ס ו-75.4 קג"מ ב-2,000 סל"ד. גרסה זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.2 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. תצרוכת הדלק של גרסה זו - 15.1 ק"מ לליטר בממוצע. לשלושת המנועים משודכת תיבת שמונה הילוכים אוטומטית שמעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים.
ב.מ.וו צפויה להוסיף בשנה הבאה גרסאות נוספות, בהן דגם בסיס וגרסת M עם מנוע בנזין ו-550 כ"ס לפחות. שיווק ה-X6 החדש צפוי להתחיל בישראל בסביבות ינואר 2015.