טויוטה מרחיבה קריאה עולמית לתיקון - אחרות בעקבותיה?
יצרנית הרכב היפנית הודיעה על הרחבת קריאה לתיקון של מיליוני מכוניות, לאחר שגילתה כי ספקית משנה פרסמה נתונים חלקיים בלבד. האם הונדה, ניסאן ומאזדה בעקבותיה?
טויוטה הודיעה על הרחבת קריאה לתיקון לכריות אוויר, שהחלה באפריל 2013 וכללה כ-4,800 מכוניות בישראל. זאת, לאחר שבדיקת היצרנית מצאה כי ספקית המשנה שממנה רכשה רכיבים לכריות אוויר, טאקאטה היפנית, לא מסרה כנראה את הנתונים המלאים. בטויוטה הודיעו כעת כי לקריאה לתיקון יצטרפו עוד מאות אלפי מכוניות בכל העולם. מכיוון שבקריאה המקורית ישראל לקחה חלק, ישנה אפשרות שגם קריאה זו תהיה רלוונטית עבור השוק המקומי.
מחברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, נמסר כי לפי שעה לא התקבלה קריאה לתיקון בישראל, אך אישרו כי מדובר בהרחבת ריקול הענק המקורי.
מלבד טויוטה, בקריאה המקורי לתיקון היו מעורבות גם הונדה, ניסאן ומאזדה - גם בשוק הישראלי. 3,000 דגמי ניסאן אלמרה וטראנו נקראו באפריל 2013 לתיקון, לצד 3,668 הונדה סיוויק, ג'אז, CRV וסטרים ו-830 מאזדה 6 מהשנים 2002 ו-2003. יש לציין כי בניגוד לטויוטה, יצרניות הרכב האחרות שמעורבות בקריאה עדיין לא הודיעו רשמית על כוונתן לבצע תיקון יזום נוסף.
הקריאה לתיקון נובעת מכשל שאותר במנגנון ניפוח כריות האוויר בתאונה. בעיה במערכת הפירוטכנית שאחראית לפתיחת כרית הצד של הנוסע, עשויה להוביל לשריפה. לפי טויוטה, ידוע על מקרה אחד בו מושב התלקח, אך לא על נפגעים כתוצאה מהכשל. עוד נמסר כי המספר עליו דווח כעת - 2.7 מיליון מכוניות, כולל מספר לא ידוע של מכוניות ברחבי העולם שכבר זומנו לתיקון, אך עדיין לא טופלו. בישראל מצב זה כמובן אינו קיים - משום שתקנות הרכב הישראליות מחייבות לבצע קריאה לתיקון בתוך שישה חודשים, כתנאי לחידוש רישיון הרכב.