שתף קטע נבחר
 

כץ על UBER: ״לא נאפשר פגיעה במוניות"

שר התחבורה נגד אפליקציית ההסעות האמריקנית שהחלה לגייס נהגי מוניות: "לא ייתכן שתגיע חברה מחו"ל ותפעל כאן לא תחת כללים וחוקים שחלים על כולם. אנו לא ניתן יד לפגיעה בענף המוניות שנמצא בקשיים וזקוק לסיוע"

שר התחבורה ישראל כץ התייחס היום (ה') לראשונה לכניסתה של חברת UBER לפעילות בישראל בוועידת ישראל לתחבורה ואמר כי "לא נאפשר פגיעה בענף המוניות. אנו מצפים מכולם לכבד את הכללים". לדבריו, "לא ייתכן שתגיע חברה מחו״ל ותפעל כאן לא תחת כללים וחוקים שחלים על כולם, חייב להיות שיווין ואנו לא ניתן יד לפגיעה בענף המוניות שממילא נמצא בקשיים וזקוק לסיוע״.

 

תחרות לגט טקסי: אוּבּר החלה לגייס נהגי מוניות

"הכנסות גט טקסי יגיעו לחצי מיליארד דולר"

גט טקסי: הנהגים יחזרו לגבות 5.2 ש' בסופ"ש

 

אתמול החלה אפליקציית ההסעות האמריקנית בחלוקת פלאיירים לנהגי מוניות במטרה לגייס מספיק נהגים כדי להתחיל בפעילות בארץ. החברה פתחה לאחרונה משרדים בדרום ת"א.

 

איך אובר עובדת? החברה תיגבה מהנהגים אחוזים מסויימים מכל נסיעה. בחו"ל גובה אובר כ-20% מעלות הנסיעה. אובר פעילה ב-130 ערים ב-38 מדינות, בין היתר, אוסטרליה, קנדה, בריטניה וסוריה.

 

בעולם החברה מספקת כמה סוגי שירותים, בהם הסעות במכוניות פאר ושירותי הסעה של נהגים לא מקצועיים. עובדה זו עוררה התנגדויות במדינות שונות לכניסת החברה לפעילות בתחומן, וזאת משום שנהגי מוניות מקצועיים משלמים כסף על רישיונות, הכשרה, מסים ואגרות. עם זאת בפעילותה בארץ מתכוונת החברה לפנות לנהגי מוניות בלבד.

 

יצוין כי חברת המוניות הגדולה ביותר בארץ היא גט טקסי - שגם היא פועלת באמצעות אפליקציה סלולרית. מנתונים שפורסמו באחרונה עולה כי השימוש באפליקציית המוניות הכפיל את עצמו בתוך שנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אפליקציית אובר
צילום: מוטי קמחי
שר התחבורה ישראל כץ
צילום: מוטי קמחי
מומלצים