שתף קטע נבחר
 
צילום: רועי צוקרמן

קיה סול חדש במבחן דרכים: כמעט, אבל עוד לא

הדור השני של המיקרו-וואן הקוריאני משפר כמעט בכל תחום את קודמו, ומתיימר להפוך אותו לשחקן מרכז-שדה. האם זה אכן קורה?

  • שנת השקה: 2014
  • קטגוריה: מיקרו-וואן / פנאי קטן
  • מתחרים עיקריים: טויוטה ורסו-S, ניסאן נוט / ניסאן ג'וק, פיז'ו 2008
  • מחיר התחלתי: 120 אלף שקל
  • מחיר לרכב המבחן: 120 אלף שקל

 

 

1. תא נוסעים ותפעול

קיה סול החדש ממשיך את הכיוון שקבע קודמו, עם עיצוב דומה ומקורי מבחוץ, ואף מודרני יותר מלפנים. בתא הנוסעים יש מספר בחירות מעניינות כמו צורת הרמקולים ה"מרחפים", ואיכות ההרכבה בדרך-כלל טובה מאוד. חבל מאידך למצוא איכות חומרים מעט בינונית, במותג שהוכיח כי הוא משתפר בהתמדה מבחינה זו, כמו למשל בסיד. מלבד זאת, ולטעמנו לפחות, רכב שמתיימר להיות אופנתי אמור להציג סביבת נוסעים ונהג צבעונית יותר.

 

המרווח לחמישה נוסעים טוב מאוד בכל המדדים, אך תא המטען - שצמח מעט במידותיו - נותר קטן מהרצוי לרכב משפחתי. נוחות התפעול ברכב ההדגמה היתה טובה מאוד, למרות מסך מולטימדיה קטן יחסית.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

נוחות הנסיעה העירונית אינה טובה, שכן הסול נוקשה למדי ומעביר יותר מדי שיבושים לגב הנוסעים, בזמן שמושב הנהג אינו נוח במיוחד ולא תומך דיו. למרות זאת, בנסיעה בינעירונית מציע הסול רמת נוחות סבירה ויותר מכך, ורמת הנוחות בנסיעות ארוכות טובה למדי. לרכב היגוי קל ומדויק במידה המסייעת לתמרוני חנייה. הראות החוצה אף היא טובה מאוד. בידוד הרעשים - פחות, עם הרבה רעשי רוח, כביש ומנוע.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע ותיבת הילוכים

קיה סול מוצע בישראל עם מנוע 1.6 ליטר בנזין - 132 כ"ס ו-16.4 קג"מ (מעט חלש מבדור הקודם) - ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. למרות הנתון המרשים על הנייר, ביצועי המנוע צנועים מהצפוי, והוא רועש יותר מהרצוי. תצרוכת הדלק - ברכב הדגמה חדש לחלוטין - הייתה גבוהה מאוד ביחס לביצועים ולמסלול מבחן ארוך מאוד ורגוע בעיקרו - 8.9 ק"מ לליטר. תיבת ההילוכים תפקדה היטב מרבית הזמן, עם העברות מהירות וחלקות ותגובה טובה לפקודת נהג (קיק-דאון).

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של הסול נמצאת אי שם באמצע בין רכבי הפנאי הלא מרשימים בדרך כלל, למכונית משפחתית רגילה בה הרף עולה באופן קבוע. הוא מציע רמת אחיזה טובה, אך ההיגוי קל מדי ולא מדויק באף אחד משלושת מצבי הכיול, מה שפוגע בתחושת הבטחון. גם הבלמים היו רחוקים מלהרשים. כל גרסאות הסול מוצעות עם שש כריות אוויר ובקרת יציבות תקנית. הדור החדש עדיין לא נבחן במבחן הבטיחות של Euro NCAP, וסעיף זה יעודכן לאחר פרסום תוצאות רשמיות.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

5. אבזור ומחיר

נקודת חוזק ברורה של הסול, נמצאת בשורת המחיר. תמורת 120 אלף שקל, תקבלו מערכת שמע מקורית עם חיבורי AUX ,USB ובלוטות' (כולל הפעלה קולית), בקרת אקלים, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת שיוט עם מגביל מהירות וחישוקים קלים ("16). זה אבזור מכובד ומחיר מהנמוכים בסגמנט. רכב ההדגמה צויד בנוסף בגג בצבע שונה מיתר המרכב, אופציה ללא תוספת תשלום.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ מרווח לנוסעים, מקורי, מחיר

- נוחות, ביצועים, תצרוכת דלק, תא מטען

 

ולבסוף: אם עיצוב קיה סול החדש לטעמכם, מדובר ברכישה זולה יחסית לקטגוריה, ועם איכות יותר ממספקת. אבל למרות שהדור החדש מציע שיפור מסוים באיכות, אבזור ובידוד הרעשים, הוא נותר בינוני למדי בנוחות, ביצועים ותצרוכת דלק. עם כל החיבה הסובייקטיבית לעיצוב הסול, לדעתנו משפחתית קומפקטית רגילה תציע איכויות גבוהות יותר ותהיה רכישה משתלמת יותר, אפילו כזו הנושאת את סמל המותג הקוריאני.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
קיה סול
קיה סול
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 1,591 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 132 כ"ס ב-6,300 סל"ד
מומנט מרבי 16.4 קג"מ ב-4,850 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
אורך 414 ס"מ
רוחב 180 ס"מ
גובה 160 ס"מ
בסיס גלגלים

257 ס"מ

משקל 1,245 ק"ג
נפח תא מטען 354 ליטר
100-0 קמ"ש 11.7 שניות
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 13.6 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 8.9 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 176 גרם לק"מ
מחיר לגרסה שנבחנה 120,000 שקל
אחריות 84 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות לא נבחן


פורסם לראשונה 02/07/2014 22:54

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
קיה סול
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
קיה סול
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
קיה סול
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
קיה סול
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
קיה סול
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
קיה סול
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
קיה סול
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים