פולקסווגן פאסאט חדשה - בישראל ב-2015
דור שמיני למשפחתית הגדולה של פולקסווגן, עם טכנולוגיה מתקדמת מבעבר ועיצוב חדש. השיווק בישראל צפוי לראשית שנה הבאה
פולקסווגן חשפה את הדור השמיני של הפאסאט, המשפחתית הגדולה. המכונית, שמכונה בשם הקוד B8, לא פורצת גבולות חדשים בעיצוב, ולטענת פולקסווגן שאבה השראה מהדור הראשון של המכונית משנת 1973, ומהדורות האחרונים שלה. היא תוצע תחילה בגרסאות סדאן וסטיישן ("ואריאנט"). בניגוד לקודמתה, ה-B7, מדובר בדור חדש לחלוטין - ולא במתיחת פנים של דגם קיים.
הפאסאט החדשה מבוססת על הפלטפורמה המודולרית של פולקסווגן, ומציעה אורך כללי זהה אך עם בסיס גלגלים גדול יותר ומפסק סרנים רחב מבעבר - לטובת שיפור המרווח בתא הנוסעים והיכולת הדינמית. אורך המכונית עומד על 477 ס"מ (2 מ"מ פחות מבעבר), רוחבה 183 ס"מ (לעומת 182 בדור היוצא), הגובה עומד על 146 ס"מ (אחד פחות) ובסיס הגלגלים על 279 ס"מ - צמיחה של שמונה ס"מ.
דגם הסטיישן מציג מידות זהות, למעט הגובה שעומד על 148 ס"מ (שלושה פחות מבדור הקודם). לגרסת הסדאן נפח תא מטען של 586 ליטר (21 יותר מבעבר) ולסטיישן 650 ליטר (47+).
הפאסאט B8 קלה מבעבר בעד 85 ק"ג, בין היתר תודות למנועים חדשים וקטנים יותר ושורה של שיפורים בתכנון ושימוש בחומרים קלים. לכל אלו תהיה השפעה חיובית על תצרוכת הדלק (עד 20% חסכון לעומת גרסאות מקבילות בעבר) והשפעה מסוימת על הביצועים.
פולקסווגן תציע מבחר מנועי בנזין ודיזל, ולראשונה גם גרסת כלאיים. זו משלבת בין מנוע בנזין (1.4 ליטר טורבו עם 156 כ"ס) למנוע חשמלי (109 כ"ס), ותציע תצרוכת דלק ממוצעת של יותר מ-60 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה. היא גם מסוגלת לנוע למרחק של עד 50 ק"מ בעזרת מנוע חשמלי בלבד - שוב בתנאי מעבדה.
ההיצע הנוסף יכלול מנועי טורבו-בנזין עם הספק של 125, 150, 180, 220 או 280 כ"ס. היצע הדיזל יכלול מנועי 150, 190 ו-240 כ"ס. את כולם ניתן יהיה להזמין עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד, רובם יוצעו במחיר מופחת גם עם תיבה ידנית.
אחת הגרסאות שצפויה להוות אצלנו את מרבית המכירות, היא ה-1.4 ליטר טורבו עם 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ. בשידוך לתיבה ידנית (פולקסווגן לא פרסמה נתונים לדגם הרובוטי), גרסה זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.4 שניות ולמהירות מרבית של 220 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת עומדת על כ-20 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה. כל גרסאות הפאסאט יצוידו במערכת עצור-סע לחיסכון בדלק ובבלמים רגרנטיביים (אוגרי אנרגיית בלימה לטעינת המצבר וחסכון בפעולת מחולל זרם החילופין).
יותר אבזור - יותר בטיחות
הפאסאט תוצע בארבע רמות גימור, הבסיסית שבהן היא הטרנדליין, שתציע חישוקי "16 עם חיפויי פלסטיק, התנעה עם כפתור, מערכת להתראה מפני עייפות הנהג, סיוע בבלימה אחרי תאונה (למניעת מצב בו נהג מעולף לא יבלום את הרכב ולהפחתת נזקים משניים), חיישני לחץ אוויר בצמיגים, ומערכת מולטימדיה עם מסך "5.
רמת הגימור הבאה, קומפורטליין, מוסיפה חישוקי "16 קלים, מושב נהג עם יותר אפשרויות כיוונון, מראה מרכזית ומראה בצד הנהג נגד סינוור, חיישן גשם, מערכת לסיוע בחנייה, מערכת התראה ובלימה אוטונומית בעיר למניעת תאונה (כולל זיהוי הולכי רגל) וקישוטי כרום על המרכב.
מעליה תוצע ההייליין, עם יותר כרום מבחוץ, תאורת לד קדמית מלאה, חישוקי "17, דיפוני עץ ומושבי עור משולב ובקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ושליטה גם ליושבים מאחור. רמת גימור גבוהה עוד יותר, R-ליין, כוללת שינויי עיצוב (כל המכוניות המופיעות בתמונות מצוידות ברמת גימור זו), חישוקים במידה של עד "19 ועוד. הפאסאט תוצע לראשונה גם עם לוח המחוונים הדיגיטלי שנחשף באודי TT, הכולל מסך "12.3 ותצוגה עילית. פולקסווגן לא מפרטת באילו גרסאות יוצעו פריטים אלו.
לפי שעה אין עדיין מידע לגבי הגרסאות שישווקו בישראל. מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, נמסר ל-ynet כי תחילת השיווק של הדגם החדש צפויה בתחילת שנה הבאה. מחירי הפאסאט B8 לא פורסמו.