חברות התעופה הזרות נגד שר התחבורה: "המומים מתמיכתך בחברות הישראליות"
ראשי החברות הזרות פנו לשר ישראל כץ במחאה כנגד תמיכתו בחברות הישראליות: "המחיר של ביטול כרטיסים, עצירת הזמנות עתידיות והתרוקנות הטיסות לישראל, משולם גם על ידינו - ובגדול. מצפים להכרת תודה"
השר ישראל כץ פנה בתחילת השבוע לשר האוצר, על מנת שזה ידרוש משרי הממשלה לנסוע לחו"ל אך רק בחברות הישראליות, במטרה לתמוך בהן בעקבות הנזקים הכלכליים הצפויים עקב המצב הבטחוני. "חיוב עובדי המדינה הטסים לחו"ל לטוס בחברות הישראליות, תאפשר לצמצם את נזקיהן הכלכליים של החברות ותקל את ההתמודדות עם המשבר הצפוי בענף", כתב השר.
"אנו המומים ומוחים על התבטאויותיך ותמיכתך המוחלטת והבלתי מסוייגת בחברות התעופה הישראליות בעניין נזקי המבצע לענף. למותר לציין כי המבצע פוגע בנו, חברות התעופה הזרות, באותה מידה ואולי אף יותר, מחברות התעופה הישראליות", נאמר במכתב שכתב אבי פרידמן, מנכ"ל חברת יונייטד איירליינס בישראל ויו"ר פאנל חברות התעופה הזרות.
לדבריו, החברות הזרות מנסות לנהוג בשפיות וממלכיות ולשדר "עסקים כרגיל" ובעיקר להימנע במסגרת האפשר מיצירת אווירה שתרתיע אנשי עסקים ותיירים מלהגיע לישראל. "הישראליות אינן לבד במערכה, המחיר הכבד של ביטול כרטיסים, עצירת הזמנות עתידיות והתרוקנות הטיסות לישראל, משולם גם על ידינו - ובגדול", נאמר במכתב.
"החברות נותנות אמון בישראל"
מנהלי החברות הזרות בישראל מוסיפים במכתבם כי אינם רוצים להלאות את השר בממדי ופרטי העלויות הנוספות, דוגמת דלק, הלנת צוותים המסרבים להתאכסן בארץ בימים אלה, ביטוח, עלויות תפעול בזמן חירום, כמו גם הוצאות חריגות נוסופות, הגדלות ומצטברות מיום ליום לממדים בלתי אפשריים. לדבריהם, המשך פעילות רגילה ורצופה של החברות הזרות בימי מלחמה אינה מובנת מאליו, בעיקר כאשר "כל הארץ חזית" ומטחי הרקטות נורים לכיווןן אוכלוסיה אזרחית בכל רחבי הארץ.
"היינו מצפים להכרת תודה להנהלות חברות התעופה שנותנות אמון, מגלות מחוייבות לישראל ומשקיעות משאבים בלתי נדלים על מנת לשמור על הקשר האווירי הרציף והשגרתי אליה. אנו מאמינים שאין זה ראוי שגורם ממשלתי רשמי,
בעיקר שר התחבורה, יורה וינחה נוסעים לבחור בחברות ישראליות וייצור בכך אפליה לא הוגנת, בלתי צודקת ובלתי מוצדקת".
מנהלי חברות התעופה הזרות בישראל הוסיפו בפנייה לשר כי היו מצפים שאותה תמיכה שממשלת ישראל נותנת לחרות התעופה הישראליות תינתן גם להם. "תמיכתה המתמשכת והשל מדינת ישראל בחברות הישראליות, דוגמת הוצאות בטחון (שאין לה אח ורע בעולם), הינה די והותר ואינה זקוקה לערך מוסף בדמות פגיעה כלכלית ותדמיתית כה בוטה בחברות הזרות, המובילות מעל 60% מתנועת הנוסעים לישראל".